کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

4 مدل گوشی امریکایی ملزم به رعایت فعالسازی و انتقال مالکیت شدند ؛ حتی گوشیهای کارکرده


کد خبر : ۴۵۹۹۶پنجشنبه، ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۰:۴۵۸۲۹۶ بازدید

از روز شنبه آینده (چهاردهم بهمن) فرآیندهای فعالسازی و انتقال مالکیت برای تمامی تلفن های همراه با نشان تجاری اپل، بلک‌بری، موتورولا و گوگل پیکسل ...
4 مدل گوشی امریکایی ملزم به رعایت فعالسازی و انتقال مالکیت شدند ؛ حتی گوشیهای کارکرده4 مدل گوشی امریکایی ملزم به رعایت فعالسازی و انتقال مالکیت شدند ؛ حتی گوشیهای کارکرده

تمامی برندها و مدلهای گوشی تلفن همراه مشمول طرح رجیستری، از شنبه ملزم به رعایت فرآیندهای «فعالسازی» و «انتقال مالکیت» هستند؛ گوشیهای کارکرده نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

طبق برنامه زمانبندی و استراتژی در نظر گرفته شده توسط متولیان اجرای طرح ملی رجیستری قرار است از روز شنبه آینده (چهاردهم بهمن) فرآیندهای «فعالسازی» و «انتقال مالکیت» برای تمامی تلفن های همراه با نشان تجاری «اپل»، «بلک‌بری»، «موتورولا» و «گوگل پیکسل» اعم از «نو» و «کارکرده» الزامی شود.

بر این اساس افرادیکه قصد خرید و فروش تلفن همراه با این نشان تجاری را دارند، باید حتما نسبت به انجام این فرآیندها اقدام کنند.

برای آشنایی با شیوه فعالسازی کافی است ویدئوی کوتاه زیر را تماشا کنید.


 

اما برای انتقال مالکیت تلفن همراه باید فرآیند به شرح زیر را طی کنید:

شماره‌گیری کد دستوری #7777*، ارسال عدد مربوط به گزینه «انتقال مالکیت»، انتخاب یا ورود شماره سیم‌کارتی که قصد انتقال مالکیت تلفن همراه مربوط به آن است، ارسال رمز همتا (مربوط به سیم‌کارت)، انتخاب شناسه IMEI دستگاه موردنظر و ارسال عدد مربوط به آن، وارد کردن شماره سیم‌کارت فردی که قصد انتقال تلفن همراه به وی وجود دارد، تأیید اطلاعات وارد شده و نهایتاً دریافت پیام و اطمینان از موفقیت‌آمیز بودن فرآیند.

طریقه فعالسازی تلفنهای همراه نو و کارکرده (دست دوم) یکسان است؛ تنها تفاوتی که در پروسه فعالسازی آنها وجود دارد در نوع کد فعالسازی است.

کد فعالسازی تلفنهای همراه آکبند به صورت اسکرچ شده روی کارت گارانتی یا جعبه تلفن همراه درج شده است در حالیکه کد فعالسازی برای گوشیهای کارکرده پس از انجام فرآیند انتقال مالکیت توسط شخص فروشنده، به‌صورت پیامک از طرف سامانه همتا به شماره سیم‌کارت شخص خریدار ارسال می‌شود.

به گزارش تسنیم، پس از فعالسازی، تلفن همراه فقط بر روی سیم‌کارت فعال‌شده قابلیت استفاده از شبکه را خواهد داشت و در صورتیکه خریدار بخواهد از سیم‌کارت دیگری استفاده کند، بایستی از طریق «انتقال مالکیت» اقدام کند.

پیش از هر کاری هم باید دقت داشت نخستین قدم برای یک خرید مطمئن، اطمینان از اصالت تلفن همراه است که به سادگی و با ارسال شناسه IMEI تلفن همراه به شماره 7777 یا از طریق کد دستوری #7777* قابل انجام است./ تسنیم



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها