کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بورس تهران 368 واحد عقب‌گرد کرد


کد خبر : ۴۵۸۷۵دوشنبه، ۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵:۴۸۵۹۴ بازدید

معامله‌گران بورس تهران امروز در حالی با قرمزپوش شدن نماگرهای بازار مواجه شدند که با افزایش عرضه سهام در اغلب نمادهای پیش‌رو و حضور ...

فارس- معامله‌گران بورس تهران امروز در حالی با قرمزپوش شدن نماگرهای بازار مواجه شدند که با افزایش عرضه سهام در اغلب نمادهای پیش‌رو و حضور کمرنگ حقوقی‌ها برای حمایت از سهام باعث شد، تا بهانه‌ اصلاح پرتفولیو برای حقیقی‌ها فراهم شود.

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز دو شنبه 9 بهمن ماه 96 با کاهش 368 واحدی روی رقم 99 هزار و 46 واحد ایستاد.

شاخص کل هم ‌وزن اما با کاهش 14 واحدی عدد 17 هزار و 497 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش 294 واحدی به رقم  106 هزار و 362 واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما در حالی با کاهش 335 واحدی به رقم 70 هزار و 280 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش393واحدی عدد  211 هزار و 311 واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز بدون تغییر چندانی  روی رقم یک هزار و 86 واحد ایستاد.

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های ملی صنایع مس ایران با 31 واحد،آسان پرداخت پرشین با 20واحد و معدنی و صنعتی چادرملو با 17 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های سرمایه گذاری غدیر با 50 واحد، فولاد مبارکه با 48 واحد و صنایع پتروشیمی خلیج فارس با 40 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی بیش از 260 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 952 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 59 هزار و 495 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نمادهای معاملاتی شرکت‌های پاکدیس، تراکتورسازی ایران، حق تقدم خرید سهام بیمه سامان، عمران و سازندگی استان قزوین، سرمایه‌گذاری صنایع ایران، صنایع سرماآفرین ایران، لوله و ماشین‌سازی ایران، سرمایه‌گذاری صنایع ایران، تولیدی چدن‌سازان، صنایع بسته‌بندی مشهد از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های بین‌المللی محصولات پارس، پاکدیس، فرآورده‌های نسوز پارس، بانک کارآفرین متوقف شدند. 

امروز همچنین معاملات ثانویه اوراق مرابحه سلامت با نرخ سود سالانه 17 درصد و مدت سررسید 48 ماهه در بازار ابزارهای نوین فرابورس شروع به کار کرد. 

همچنین امروز اسناد خزانه اسلامی در نماد اخزا 6051 با تاریخ سررسید، منتهی به 26 آذرماه 97 در بازار فوق عرضه اولیه شد.

امروز در بازار2 بورس تهران که به معاملات درون‌گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد، 51 میلیون سهم آلومینیوم ایران به ارزش بیش از 7.5 میلیارد تومان با معاملات انتقالی از سوی سهامدار عمده همراه شد.

در گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان نیز 50 میلیون سهم به ارزش بیش از 6 میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده انتقال یافت. 

در گروه دارویی برکت نیز کمتر از 34 میلیون سهم به ارزش بیش از 6 میلیارد تومان با معاملات انتقالی میان سهامداران عمده روبه‌رو بود و 33.5 میلیون سهم نورد آلومینیوم به ارزش بیش از 6 میلیارد تومان با معاملات انتقالی میان سهامداران عمده همراه شد. 

همچنین 20 میلیون سهم کارت اعتباری ایران‌کیش به ارزش بیش از 6 میلیارد تومان کد به کد شد. 

در بانک ملت اما 11 میلیون سهم به ارزش بیش از یک میلیارد تومان از سوی بازارگردان این سهم کد به کد شد. 

همچنین بیش از 10 میلیون سهم تأمین سرمایه امید به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان کد به کد شد. 

در سرمایه‌گذاری توسعه ملی نیز 10.5 میلیون سهم به ارزش کمتر از 2 میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی تجمیع شد. 

10 میلیون سهم شرکت کیسون نیز به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده انتقال یافت.

9.5 میلیون سهم بیمه دانا به ارزش از 2.5 میلیارد تومان کد به کد شد. 

براساس این گزارش، امروز بورس تهران پا به پای معاملات کد به کد اغلب حقوقی‌ها در هفته‌های پایانی سال جاری شاهد معاملاتی متعادل اما کم‌حجم حقوقی‌ها در کلیت معاملات بازار سهام بود، این در حالی است که با کاهش قیمت جهانی نفت خام و در عین حال تداوم ریزش قیمت‌ها در بازار داخلی ارز، زمینه برای اصلاح قیمت‌ها و اصلاح پرتفوی برای اغلب سرمایه‌گذاران فراهم شده است. 

در این بین، حضور کمرنگ حقوقی‌ها در بازار باعث شده تا فضای یخ‌زده معاملات فرصتی برای استراحت موقت شاخص کل بورس فراهم نماید، هر چند که انتظار برای رونمایی از شاخص یکصد هزار واحدی در گرامی‌داشت پنجاهمین سال از وجود بازار سرمایه در ایران با غیبت رئیس دولت و معاون وی هنوز محقق نشده است. 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها