کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تقویت 59 واحدی شاخص کل بورس تهران امروز یکشنبه


کد خبر : ۴۵۸۵۳یکشنبه، ۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۲:۲۲۴۱۶ بازدید

معامله‌گران بورس تهران امروز در حالی معاملات کم‌حجم را در اغلب نمادهای معاملاتی به نظاره نشسته‌اند که عطش خرید در گروه سرب و ...

فارس- معامله‌گران بورس تهران امروز در حالی معاملات کم‌حجم را در اغلب نمادهای معاملاتی به نظاره نشسته‌اند که عطش خرید در گروه سرب و روی و آلومینیومی‌ باعث شد تا تک‌سهم‌های گروه فلزات اساسی با اقبال معامله‌گران حقیقی مواجه باشد.

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز یکشنبه 8 بهمن ماه 96 با افزایش 59 واحدی روی رقم 99 هزار و 414 واحد ایستاد.

شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش 16 واحدی عدد 17 هزار و 511 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 16 واحدی به رقم  106 هزار و 657 واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما در حالی با کاهش 8 واحدی به رقم 70 هزار و 616 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 392 واحدی عدد  211 هزار و 705 واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز بدون تغییر چندانی  روی رقم یک هزار و 85 واحد ایستاد.

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس با 25 واحد،ملی صنایع مس ایران و تاپیکو هر یک  با 22واحد و آسان پرداخت پرشین با 19 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های پالایش نفت بندر عباس با 11 واحد، معدنی و صنعتی گل گهر با 9 واحد و داروسازی اسوه با 7 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی بیش از 223 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 844 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 59 هزار و 189 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملات شرکت‌های تولیدی چدن‌سازان، نورد و قطعات فولادی، صنایع خاک چینی ایران، سیمان لار سبزوار، سرمایه‌گذاری تدبیرگران فارس و خوزستان، سرمایه‌گذاری ساختمانی نظام مهندسی ایران، لوله و ماشین‌سازی ایران، سرماآفرین، نئوپان 22 بهمن از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های معدنی و صنعتی گل‌گهر، کارتن ایران، سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی، داروسازی سبحان انکولوژی، قاسم ایران، عمران و توسعه فارس بازگشایی شدند.

امروز همچنین بر اساس ماده 13 دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان بورس نماد معاملاتی نورد و تولید قطعات فولادی به دلیل آنچه که عدم افشای به موقع اطلاعات با اهمیت از سوی ناظر بازار سهام اعلام شد با تعلیق نماد مواجه شد. 

امروز در بازار 2 بورس تهران که به معاملات درون گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد 51 میلیون سهم آلومینیوم ایران به ارزش بیش از 7 میلیارد تومان با معاملات انتقالی از سوی سهامدار عمده مواجه بود.

در صنایع پتروشیمی کرمانشاه نیز بیش از 35 میلیون سهم به ارزش بیش از 12.5 میلیارد تومان با معاملات انتقالی میان سهامداران عمده همراه شد. همچنین کمتر از 34 میلیون سهم گروه دارویی برکت به ارزش بیش از 6 میلیارد تومان معاملات انتقالی را تجربه کرد، 18.5 میلیون سهم صنایع پتروشیمی خلیج ‌فارس به ارزش بیش از 10.5 میلیارد تومان از سوی بازارگردان این سهم کد به کد شد و در سرمایه‌گذاری توسعه ملی نیز 17 میلیون سهم به ارزش بیش از 3 میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده به کدهای درون‌گروهی تجمیع شد. در سیمان کرمان اما کمتر از 12 میلیون سهم به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان با معاملات انتقالی همراه بود.

5 میلیون سهم سیمان فارس نو نیز به ارزش بیش از 1.5 میلیارد تومان کد به کد شد. همین وضعیت در مس شهید باهنر رخ داد، به طوری که کمتر از 3.5 میلیون سهم این شرکت به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان کد به کد شد. در نفت سپاهان اما 2.5 میلیون سهم به ارزش بیش از 4 میلیارد تومان کد به کد شد.

بر اساس این گزارش، امروز معاملاه‌گران بازار سهام در حالی با معاملاتی کم‌حجم در اغلب نمادهای معاملاتی به ویژه گروه‌های پیشرو را به نظاره نشست که تک‌سهم‌های گروه فلزات اساسی به ویژه در گروه سرب، روی و آلومینیوم با اقبال خریداران اغلب حقیقی همراه شد.

گروه سرب و روی با توجه به افزایش قیمت‌های جهانی روی و انتظار برای تعدیل مثبت سودآوری‌ها و از سویی دیگر گروه آلومینیوم با توجه به عطش خریدار نام آشنای شرکت‌های فعال در این صنعت، در کانون توجه معامله‌گران بازار قرار گرفتند. 

در بازار پایه نیز تک‌سهم کارخانجات مخابراتی ایران با توجه به پروژه اینترنت اشیاء و FTTX امروز توانست با معامله پرحجم 157 میلیون سهمی در سقف کامل دامنه مثبت قیمتی با صف خرید بیش از 1.5 میلیون سهمی به کار خود پایان دهد.

در گروه رایانه و فعالیت‌های وابسته به آن نیز امروز بازار سهام شاهد تقویت نسبی حجم معاملات خرید نسبت به عرضه سهام بود. در گروه پتروشیمی‌ها نیز اصلاح قیمتی در حالی دنبال شد که جمع‌آوری سهام در این گروه در حجم محدودی ادامه داشت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها