کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

عقب‌گرد 166 واحدی شاخص کل بورس امروز شنبه


کد خبر : ۴۵۸۰۵شنبه، ۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶:۳۱۵۰۶ بازدید

معامله‌گران بورس تهران امروز در حالی معاملات متعادل و به نسبت کم‌حجم‌ نسبت به قبل را نظاره‌گر بودند که اصلاح قیمت سهام در گروه‌های پیشرو ...

فارس- معامله‌گران بورس تهران امروز در حالی معاملات متعادل و به نسبت کم‌حجم‌ نسبت به قبل را نظاره‌گر بودند که اصلاح قیمت سهام در گروه‌های پیشرو از جمله فلزات اساسی فرصتی برای حقیقی‌ها در جمع‌آوری سهام فراهم کرد.

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز شنبه 7 بهمن ماه 96 با کاهش 166 واحدی روی رقم 99 هزار و 355 واحد ایستاد.

شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش 24 واحدی عدد 17 هزار و 538 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش 197 واحدی به رقم  106 هزار و 641 واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما در حالی با کاهش 179 واحدی به رقم 70 هزار و 625 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش 31 واحدی عدد  211 هزار و 313 واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با کاهش 4 واحدی  روی رقم یک هزار و 85 واحد ایستاد.

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های گروه مدیریت سرمایه گذاری امید با 69 واحد،سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات با 28واحد و تاپیکو با 22 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های فولاد مبارکه با 172 واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان با 39 واحد و معدنی و صنعتی چادرملو با 35 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی بیش از 232 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 950 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 64 هزار و 392 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی، عمران و توسعه فارس، کارتن ایران، قرارداد اختیار خرید و فروش معدنی و صنعتی گل‌گهر، داروسازی کاسپین تأمین و معدنی ـ صنعتی گل‌گهر از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های ورزایران، جوشکاب یزد، ‌بیمه اتکایی امین، واسپاری ملت، داروسازی کاسپین تأمین، شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان شرقی، سرمایه‌گذاری پردیس، فراورده‌های نسوز آذر، حق‌تقدم کشاورزی و دامپروری مکسال و پالایش نفت بندرعباس بازگشایی شدند.

درعین‌حال امروز عرضه اولیه اسناد خزانه اسلامی در نماد (اخزا 6051) با تاریخ سررسید 26 آذرماه 97 در فرابورس عرضه شد.

امروز در بازار2 بورس تهران که به معاملات درون‌گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد، کمتر از 90.5 میلیون سهم سرمایه‌گذاری توکافولاد به ارزش 8.5 میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده انتقال یافت. همچنین 60 میلیارد سهم پتروشیمی خلیج‌فارس به ارزش 34.5 میلیارد تومان کدبه‌کد شد.

در توسعه معادن روی ایران نیز بیش از 48 میلیون سهم به ارزش بیش از 18 میلیارد تومان با معاملات انتقالی میان سهامداران عمده روبرو شد و 35 میلیون سهم صنایع پتروشیمی کرمانشاه به ارزش بیش از 12.5 میلیارد تومان میان سهامداران عمده این سهم منتقل شد.

همچنین کمتر از 34 میلیون سهم گروه دارویی برکت به ارزش بیش از 6 میلیارد تومان با معاملات انتقالی میان سهامداران عمده مواجه شد. در ملی صنایع مس ایران اما 10 میلیون سهم به ارزش بیش از 2.5 میلیارد تومان کدبه‌کد شد.

در گروه مپنا امروز 4 میلیون سهم به ارزش بیش از 3 میلیارد تومان با معاملات انتقالی همراه بود و 3 میلیون سهم تولید برق ماهتاب کهنوج به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده انتقال یافت.

بر اساس این گزارش امروز بورس تهران در حالی با معاملاتی متعادل و به نسبت کم‌حجم‌تر از روزهای قبل در اغلب نمادهای معاملاتی روبرو شد که تجمع عده‌ای از سهامداران شرکت کنتورسازی مقابل تالار شیشه‌ای اعتراض به آنچه که بلاتکلیفی خود پس از گذشت بیش از یک سال از رسوایی پرونده کنتورسازی در بازار سهام عنوان می‌کردند، در کانون توجه معامله‌گران قرار گرفت.

در این بین تحرک ضعیف صندوق‌های تثبیت بازار و توسعه برای تحرک در سهم‌ها و هلدینگ‌های شاخص‌ساز باعث شد، تا امروز شاخص کل بورس نمای استراحت را به خود بگیرد، هرچند که تحرک حقیقی‌ها در گروه‌های پیشرو برای جمع‌آوری سهام به‌ویژه در گروه‌های سرب و روی، خودرویی‌ها، صنایع پتروشیمی و گروه فلزات اساسی باعث شد تا شاخص کل هم‌وزن از سبزپوش نماگرهای بازار در روز آینده حکایت داشته باشد.

این در حالی است که با افت معنی‌دار قیمت‌ها در بازار ارز داخلی انگیزه برای جمع‌آوری سهام خودرویی‌ها افزایش یافته، با این حال تداوم رشد قیمت روی و همچنین افزایش قیمت نفت خام باعث شده تا گروه معدنی‌ها دوباره سهامداران امیدوار خود را به سمت این گروه جذب نماید.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها