کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اجلاس داووس و جهان از هم گسیخته


کد خبر : ۴۵۶۷۷سه شنبه، ۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۶:۰۵۱۹۱۳ بازدید

چهل و هشتمین اجلاس مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس با مباحث و سوال‌هایی روبروست که در اقتصاد جهان کمتر سابقه داشته‌اند. حضور دونالد ...
اجلاس داووس و جهان از هم گسیختهاجلاس داووس و جهان از هم گسیخته

به گزارش ایران‌جیب از دویچه‌وله آلمان، چهل و هشتمین اجلاس مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس با مباحث و سوال‌هایی روبروست که در اقتصاد جهان کمتر سابقه داشته‌اند. حضور دونالد ترامپ هم توجه به این اجلاس را دو چندان کرده است.

سیاستمداران ارشد و مدیران شرکت‌های بزرگ و موسسات مالی جهان بار دیگر در داووس سوئیس گرد هم می‌آیند تا در اجلاس‌های "مجمع جهانی اقتصاد" به بحث و تبادل نظر در باره روندها و چشم‌اندازهای اقتصاد جهان بپردازند. ترامپ هم امسال در میان مهمانان است. در باره موفقیت این اجلاس نظرهای متفاوتی وجود دارد.

سال پیش اجلاس سالانه "مجمع اقتصاد جهان" در داووس سوئیس تحت‌الشعاع حضور شی جین پینگ، رئیس جمهور چین بود. او آمده بود تا در پیامی تلویحی به واشینگتن از اقتصاد آزاد و جهانی‌شدن آن دفاع کند. و این در روزهایی بود که دونالد ترامپ تازه پا به کاخ سفید گذاشته بود. موفقیت او در کسب کلید کاخ سفید از جمله مدیون شعارهایی بود که در نقد جهانی‌شدن اقتصاد و تجارت آزاد و در دفاع از سیاست‌های حمایتی از اقتصاد بومی بر زبان آورد و در شعارهایی مانند "احیای عظمت آمریکا" یا "آمریکا قبل از هر چیز" تجلی یافت.

امسال ماجرا برعکس شده است. دونالد ترامپ به احتمال زیاد مهمان اصلی اجلاس است و در عوض از شی جین پینگ خبری نیست. با توجه به مواضع ترامپ در باره اقتصاد جهان و الویتی که برای اقتصاد آمریکا قائل است معلوم نیست که سخنرانی او در روز جمعه (۲۶ ژانویه/ ۶ بهمن) در داووس با روح و سابقه این اجلاس که در حمایت از جهانی‌شدن اقتصاد است سازگاری داشته باشد.

 ترامپ به تازگی چین را به دلیل "دزدی مالکیت معنوی و غیرملموس" دستاوردهای علمی و فنی آمریکا به تحمیل جریمه‌هایی سنگین تهدید کرده که ابعاد آنها "حتی در مخیله  رهبران چین هم نمی‌گنجد". سخنرانی او در داووس از این جهت نیز واجد توجه بیشتری شده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها