کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

روحانی: مردم خیالشان از بابت دلار راحت باشد


کد خبر : ۴۵۶۶۱دوشنبه، ۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۲:۴۹۱۷۲۴۹ بازدید

رئیس‌جمهور در پاسخ به این پرسش که چرا برخلاف وعده شما نرخ ارز بالا رفته است، گفت: وعده دولت به مردم این است ارز مورد نیاز را تامین کند ...
روحانی: مردم خیالشان از بابت دلار راحت باشدروحانی: مردم خیالشان از بابت دلار راحت باشد

رئیس‌جمهور در پاسخ به این پرسش که چرا برخلاف وعده شما نرخ ارز بالا رفته است، گفت: وعده دولت به مردم این است ارز مورد نیاز را تامین کند اما درآمد ارزی بیشتر از مخارج ارزی هست. در سال 96 حدود 90 میلیارد درآمد خواهیم داشت و الان نفت و غیرنفت را حساب کنیم، تا پایان سال این درآمد را خواهیم داشت و مخارج ما اعم از واردات قانونی، قاچاق و خدمات،ا حدود 70 الی 75 میلیارد خواهد بود و درآمد بیش از مخارج خواهد بود. البته باید با برخی از آنها مانند قاچاق مقابله کنیم. با قاچاق باید مبارزه شود و موفقیت نسبی خوبی بوده و این راه را باید ادامه دهیم.

روحانی تصریح کرد: درکل مردم باید بدانند درآمد ارزی کشور از مخارج ارزی به مراتب بیشتر است و سال آینده درآمد ارزی بیشتر خواهد بود.

وی درباره قیمت 4750 تومانی دلار، گفت: قیمت دلار 4750 نیست بلکه پایین‌تر است و  البته باید پایین بیاید. هیچ کجای دنیا نمی‌بینید مردم در خیابان اسکناس بگیرند و نیازمندی‌ها از طریق سیستم بانکی صورت می‌گیرد. ما اشکالاتی از دوران تحریم داریم و برخی از بین رفته و برخی باقی مانده مثل ارتباطات ما با بانک‌های منطقه و جهان. تقسیم اسکناس برای بانک مرکزی در زحمت است.

رئیس‌جمهور درباره شایعه بالابردن نرخ ارز در پایان سال، اظهار داشت: به نفع دولت نیست که دلار را بالا ببرد تا مخارجش را تامین کند. ما اول سال یک پیش بینی درخصوص نرخ ارز می‌کنیم و من به مردم به صراحت می‌گویم دولت به دنبال افزایش نرخ ارز نیست و همواره من در دولت به مقامات مسئول این تاکید را داشتیم چراکه نوسانات مختلفی بر زندگی مردم خواهد گذشت.

روحانی تأکید کرد: خیال مردم از بابت دلار راحت باشد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها