کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

استفاده از آب بطری در سازمان محیط زیست ممنوع شد


کد خبر : ۴۵۵۹۲یکشنبه، ۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۸:۱۱۵۶۶ بازدید

عیسی کلانتری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در پاسخ به پیشنهاد کاوه مدنی معاون آموزش و پژوهش سازمان طی ...

عیسی کلانتری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در پاسخ به پیشنهاد کاوه مدنی معاون آموزش و پژوهش سازمان طی بخشنامه‌ای استفاده از آب بطری را در سازمان حفاظت محیط زیست ممنوع کرد.

به گزارش خبرآنلاین،کاوه مدنی معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست در پیشنهاد خود به رئیس سازمان حفاظت محیط زیست آورده است: با توجه به اینکه یکی از معضلات مهم محیط زیستی فعلی کشور در حوزه مدیریت پسماند، میزان بالای تولید پسماندهای تجزیه ناپذیر و زباله های پلاستیکی است و در این بین بطری های پلاستیکی آب آشامیدنی حجم بالایی از این نوع پسماندها را به خود اختصاص می دهند.

معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست در متن پیشنهادی خود اشاره ای هم به آمار جهانی در این حوزه داشته و یادآوری کرده است: بر اساس یافته های محققان بین المللی، برای تولید هر یک لیتر آب بطری، سه لیتر آب و معادل ۵٫۶ تا ۱۰٫۲ میلیون ژول انرژی مصرف و معادل ۱۶۵٫۶ گرم دی اکسید کربن تولید می شود. بر اساس گزارش ها، به طور متوسط تنها یک بطری از هر پنج بطری پلاستیکی آب در جهان بازیافت می شود و مابقی در طبیعت باقی می ماند.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها