کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

افتتاح آزادراه همت - کرج تا چند ماه دیگر


کد خبر : ۴۵۵۸۹یکشنبه، ۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۰:۵۴۷۵۵۹ بازدید

معاون اول رئیس‌جمهوری اتصال آزادراه همت به جاده شمال و کرج را جزء پروژه‌های مهم دولت عنوان کرد و گفت باید مردمی را که روزانه ...

 روزنامه ایران- معاون اول رئیس‌جمهوری اتصال آزادراه همت به جاده شمال و کرج را جزء پروژه‌های مهم دولت عنوان کرد و گفت باید مردمی را که روزانه از اتوبان کرج استفاده می‌کنند و با ترافیک‌های چند ساعته مواجه هستند به آزادراه همت منتقل کنیم. در حال حاضر سرعت اجرای این پروژه بسیار بالا است و تا چند ماه آینده تکمیل خواهد شد.

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری روز گذشته از روند اجرا و تکمیل پروژه اتصال بزرگراه همت به اتوبان کرج بازدید کرد. جهانگیری ساخت چند بزرگراه در اطراف تهران را برای کاهش بار ترافیکی ورود و خروج به پایتخت از برنامه‌های مهم حوزه حمل و نقل و راه‌سازی اعلام کرد و گفت امیدوارم منابع لازم را برای تکمیل طرح‌های بزرگراهی اطراف تهران تأمین کنیم تا دیگر این طرح‌ها از برنامه زمانبندی عقب نماند البته محدودیت‌های بودجه‌ای مهم‌ترین مشکل دولت در اجرای طرح‌های عمرانی است اما باید برای تأمین منابع مالی ابتکارات جدیدی انجام گیرد، زیرا به‌نظر می‌رسد با توجه به‌محدودیت‌های بودجه طرح‌های مهم کشور قدری طولانی شوند.

جهانگیری حضور بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری آنها در آزادراه‌ها را مناسب ارزیابی کرد و گفت: بخشی از منابع طرح‌های بزرگ نظیر پروژه‌های ریلی از محل منابع خارجی تأمین اعتبار می‌شود و حجم قابل توجهی منابع خارجی به این پروژه‌های بزرگ کشور اختصاص یافته است.

آزادراه تهران- شمال، اتصال همت به اتوبان کرج و کمربندی چرمشهر به آبیک از جمله پروژه‌های مهمی است که جهانگیری با اشاره به اجرای آنها گفت: آزادراه تهران- شمال یکی از مهم‌ترین پروژه‌ها است و در بین مردم به یک داستان دنباله دار تبدیل شده است. در چند سال اخیر سرعت احداث آزادراه تهران-شمال بسیار خوب بوده و چند بار از آن بازدید کرده‌ایم و تا پایان امسال نیز یک بار دیگر از آن بازدید خواهیم داشت.قرار بود امسال فاز اول تهران-شمال به بهره‌برداری برسد ولی افتتاح آن تأخیر دارد البته وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده که عملیات اجرایی آزادراه تهران- شمال از سرعت بالایی برخوردار است.

به گفته جهانگیری، آزادراه مهم دیگر در حال ساخت اتصال همت به‌جاده شمال و کرج است که جزء پروژه‌های مهم بوده و تا چند ماه آینده تکمیل خواهد شد. آزادراه در دست احداث دیگر کمربندی چرمشهر به آبیک است که احداث این آزادراه از لحاظ زیست محیطی از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که روزانه تعداد زیادی کامیون و خودرو وارد تهران می‌شوند که می‌توانند با این آزادراه از مسیر دیگری از کنار تهران عبور کنند.

آزادراه کنارگذر جنوبی تهران به پیمانکاری قرارگاه خاتم به‌طول 158 کیلومتر از چرمشهر تا آبیک در حال احداث است که قطعه اول آن از چرمشهر تا جاده قم امسال افتتاح می‌شود.هدف‌گذاری شده است که کل آزادراه کنارگذر جنوبی تهران در سال 98 به اتمام برسد.همچنین از چرمشهر آزادراه به بومهن و رودهن متصل می‌شود.

مانع تراشی برای جوانان بیرون و بی‌خاصیت کردن مغز‌های کشور است

معاون اول رئیس جمهوری با تأکید بر اینکه جوانان نسل مهم کشور هستند و نباید به آنها ظلم شود، گفت: اینکه برای جوانان کشور که می‌خواهند کار و تلاش کنند مشکل درست کنیم در واقع بیرون کردن مغز‌های کشور و ساکت نگه داشتن و بی‌خاصیت کردن آنها است.

دکتر اسحاق جهانگیری در آیین افتتاح طرح‌های صنعتی و دارویی در استان البرز اظهار داشت: اینکه تصور کنیم مشکل درست کردن برای جوانان سبک مدیریت درستی است، تصوری غلط است. با قدری گشایش در سیاست‌ها می‌توانیم همه مشکلات پیش روی کشور را به‌دست جوانان حل و فصل کنیم و مسأله بیکاری و مشکلات معیشتی مردم را مرتفع سازیم.

وی با بیان اینکه دوران اداره کشور از طریق فروش منابع طبیعی به‌سر آمده، تصریح کرد: اینکه بخواهیم منابع طبیعی را بفروشیم و از درآمد آن،کشور را اداره کنیم در حال حاضر دشوار و در سال‌های آینده غیرممکن خواهد بود.

دکتر جهانگیری با اشاره به اینکه مطالبات مردم کشور بسرعت افزایش پیدا می‌کند و توسعه از مطالبات اصلی مردم شده است خاطرنشان کرد: مردم ایران خود را با مردم کشورهای پیشرفته مقایسه می‌کنند و انتظار دارند از امکانات و شرایط خوبی برخوردار باشند که دستیابی به این اهداف از طریق فروش منابع طبیعی میسر نیست.

معاون اول رئیس جمهوری افزود: برای اینکه بتوانیم کشور را توسعه داده و شرایط زندگی مردم را بهبود بخشیم نیازمند سرمایه‌گذاری سالانه ده‌ها و صدها میلیارد دلار در کشور هستیم که این امر از طریق فروش منابع طبیعی و نفت امکان پذیر نیست.

وی با تأکید بر اینکه اتکای ما باید به مغز جوانان و شرکت‌های دانش بنیان باشد اظهار داشت: ما باید راهی پیدا کنیم که مغزها در کشور شکوفا شوند و در این مسیر باید در رشته‌هایی نظیر صنایع هایتک سرمایه‌گذاری کنیم که دنیا هنوز در این رشته‌ها پیشرفت چندانی نداشته است و هنوز فرصت رشد و ارتقا در این زمینه‌ها وجود دارد.
معاون اول رئیس جمهوری گفت: اگر خوب به جوانان اتکا کنیم و حمایت‌های لازم را از آنان انجام دهیم و فرصت کار و تلاش برایشان فراهم آوریم، جوانان کشور قادر خواهند بود که مشکلات پیش روی مردم را حل و فصل کنند.

پیشرفت 82 درصدی آزادراه همت ـ کرج

خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور که جهانگیری را در بازدید از پروژه اتصال آزادراه همت به اتوبان کرج همراهی می‌کرد با ارائه اطلاعاتی از جزئیات این اتصال گفت: آزادراه همت - کرج به طول ۱۴.۶ کیلومتر و در سه قطعه در دست احداث است و بیشتراز ۸۲.۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. قطعه اول ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی، قطعه دوم ۹۲ درصد و قطعه سوم ۶۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

خادمی، مشکل این آزادراه را تلاقی با مناطق مسکونی دانست و افزود: باید ۷۲ واحد مسکونی را همراه با اراضی مردم و پاورهای برق خریداری کنیم که در حال حاضر اجرای این فرآیند ۳۰ میلیارد تومان نیاز دارد. هفته گذشته ۱۵ میلیارد تومان به ما تحویل داده شد و در صورت تکمیل خریداری اراضی و املاک مسکونی، ۵ تا ۶ ماه آینده این پروژه تحویل می‌شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور تصریح کرد: این آزادراه از انتهای منطقه ۲۲ تهران آغاز شده و در شمال کرج به ابتدای جاده چالوس متصل خواهد شد که به کاهش ترافیک ابتدای جاده چالوس کمک خواهد کرد.تاکنون ۳۰۰ میلیارد تومان برای تملک اراضی و احداث آزادراه همت - کرج هزینه شده که برای اتمام آن، ۱۴۰ میلیارد تومان نیاز است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اظهار داشت: در حال حاضر ۲۴۰۰ کیلومتر شبکه آزادراهی داریم که ۱۱۳۰ کیلومتر در دست اجرا و ۲۴۰۷ کیلومتر نیز در دست مطالعه است که برای اجرای این پروژه‌ها   ۶ هزارمیلیارد تومان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه هزینه احداث آزادراه تهران - شمال تاکنون ۲۵۰۰ میلیارد تومان بوده است، ادامه داد: برای ساخت پروژه‌های آزادراهی کشور ۳ هزار میلیارد تومان از محل اوراق مشارکت به پروژه‌ها تزریق شد که با این منابع مالی، آزادراه‌های مهمی که متوقف شده بودند مانند شیراز - اصفهان فعال شدند.در ۱۵ سال گذشته سالانه ۹۰ کیلومتر آزادراه ساخته می‌شد که امسال رکورد احداث ۲۰۳ کیلومتر آزادراه را به ثبت رساندیم؛ ۱۴۹ کیلومتر نیز آسفالت شده است.

وی به آزادراه تهران - شمال اشاره کرد و گفت: در هیچ دوره‌ای این حجم عملیات در آزادراه تهران- شمال نداشتیم، البته مشکلاتی هم داریم، نظیر تملک اراضی یا نیاز به فولاد خاص برای پل‌ها که چون مایل بودیم، از داخل تأمین کنیم، کمی زمانبر شد. در حال حاضر در بحث آورده سهم دولت از بنیاد بیشتر است و دولت جلوتر است که این مورد باید در بخش حسابرسی تا پایان سال انجام شود. ما 60 درصد آورده داریم که سهم بنیاد کمتر است. 6 هزار میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌های آزادراهی نیاز داریم که 2 هزار میلیارد تومان مربوط به پروژه آزادراه تهران -شمال است و 3 هزار میلیارد تومان هم از محل اوراق مشارکت تزریق شده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها