کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

دخالت مجدد بانک مرکزی در بازار ارز تهران


کد خبر : ۴۵۵۸۳شنبه، ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۳:۰۴۱۰۲۱۰ بازدید

بعد از آنکه نرخ دلار در بازار آزاد از 4550 تومان عبور کرد، باخبرشدیم برخی از صرافی‌های منتخب از سوی بانک مرکزی دلار با قیمت 4485 تومان دریافت کرده‌اند.

تلاطم بازار ارز در خیابان فردوسی موجب شده تا دلار امروز اوج بگیرد و از 4550 تومان عبور کند.

صراف‌های خیابان فردوسی می‌گویند: از هفته قبل که سیر جدید افزایش قیمت‌ها در این بازار آغاز شده، بانک مرکزی ارزی به صرافی‌ها نداده است که همین موضوع موجب شده تا قیمت‌ها هر روز بیشتر از روز قبل شود.

از صبح امروز قیمت دلار سیر جدید صعود را پیش گرفت و از 4500 تومان در بعد از ظهر به 4557 تومان هم رسید؛ فعالان بازار علت اصلی افزایش قیمت را کمبود ارز در بازار می‌دانند.

یکی از صراف‌ها‌ می‌گوید: ژن‌های خوب، بازار را به‌هم ریختند؛ وی تأکید دارد که برخی افراد سرمایه‌دار که ژن‌های خوب بازار ارز محسوب می‌شوند امروز دلارهایشان را نفروختند و باعث گرانی دلار شدند.

صراف دیگری اما خبر مهمی به تسنیم داد و اعلام کرد: از ساعتی قبل تعدادی از صراف‌های منتخب دلار دولتی با نرخ 4485 تومان از بانک مرکزی دریافت کرده‌اند.

وی می‌گوید: هر یک از این صراف‌ها 50 هزار دلار از بانک مرکزی ارز گرفته‌اند؛ صراف‌ها معقدند ورود بانک مرکزی به بازار ارز محدود است و باید دید آیا قیمت‌ها تغییری می‌کند یا خیر.

یکی از صراف‌ها البته این را هم به ما گفت که در روزهای قبل نیز تعدادی از سرمایه‌دارهای بزرگ در بازار ارز که واسطه‌هایشان مقابل پاساژ افشار نبض بازار را در اختیار دارند، دلار بانکی گرفته بودند ولی خیلی وارد بازار نکردند.

هم‌اکنون دلار مقابل پاساژ افشار 4557 تومان، یورو 5648 تومان، پوند انگلیس 6330 تومان و درهم امارات 1255 تومان قیمت گذاری و فروخته می‌شود./ تسنیم



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها