کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کمک میلیاردی شهرداری به حسینیه و مداح معروف؟


کد خبر : ۴۵۵۵۳شنبه، ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۳:۲۳۱۲۰۶ بازدید

یاشار سلطانی در حساب توییتری خود نوشت: «معاونت فرهنگی شهرداری تهران طی چند سال اخیر بیش از هزار میلیارد از بودجه این معاونت ...

یاشار سلطانی در حساب توییتری خود نوشت: «معاونت فرهنگی شهرداری تهران طی چند سال اخیر بیش از هزار میلیارد از بودجه این معاونت را در اختیار حسینیه‌ها، مساجد و حتی مداح‌ها قرار داده است. برای مثال شهرداری منطقه ۵ در مهرماه امسال ۱/۵میلیارد تومان به حسینیه #ریحانه_الحسین (مداح آقای بنی‌فاطمه) پرداخت کرده است.»

گرچه سلطانی که پیشتر لقب افشا کننده املاک نجومی را به خود اختصاص داده بود، تا کنون از منبع این اسناد چیزی خاطرنشان نکرده است اما کانال تلگرامی و صفحه اینستاگرامی منسوب به مداح معروف و حسینیه ریحانه الحسین طی دو اطلاعیه، یکی از جانب خود و دیگری از سوی شهرداری منطقه ۵تهران توضیحاتی را در این خصوص ارائه کردند.

به گزارش جماران،حسینیه ریحانه الحسین با انتشار بیانیه شدیداللحنی که مشتمل بر سه بخش مهم است، ماجراهای پیش آمده را در جهت تضعیف اعتقادات دینی دانسته و ضمن پذیرش دریافت مبلغ ۷۰۰ میلیون تومانی، خبر کمک یک و نیم میلیاردی را بهتان و دروغی کثیف عنوان کرده است و در بخش دیگری از این اطلاعیه بارها تاکید شده است که مجید بنی فاطمه این پول هارا دریافت نکرده است.

در بخشی از این اطلاعیه آمده است:
نظر به اهمیت این موضوع برای شهروندان عزیز و محبان اباعبدالله چند مورد ذکر می شود:

۱- وفق مصوبات شورای شهر تهران و ردیف های مصوب شده برای شهرداری تهران ، این نهاد از حیث قانونی مکلف به حفظ و نگهداری بناها و امکان فرهنگی و هنری و مذهبی است. این امر بدون آنکه شمولیت به افراد داشته باشد یک مصوبه عام است که همه اماکن فوق الذکر را در بر می گیرد.

۲- کمک فوق الذکر وفق مصوبه شماره ۱۰۷۰۲۲۴۰۵ شورای شهر تهران در بهمن ۹۵ به مبلغ یک میلیارد تومان مصوب و به شهرداری اعلام شده است. شهرداری از این رقم حدود هشتصد میلیون تومان را تایید و طی سه واریز پانصد و پنجاه میلیونی ،صد میلیونی و پنجاه میلیونی به حساب موسسه ریحانه الحسین و نه فرد خاصی واریز کرده است. بنابراین کل رقم ۷۰۰ میلیون تومان است که طی یک تردستی رسانه ای با رقم مصوب شهرداری جمع زده شده و رقم یک و نیم میلیارد عنوان شده است!!

۳- مجتمع فرهنگی ریحانه الحسین از اوایل سال جاری به علت مشکلات عدیده ای که در سیستم برق و سازه ناایمن سقف هشتصد متری آن و احتمال آتش سوزی یا فروریختن سقف، مجبور به تعطیلی فعالیت ها و تعمیرات و بازسازی وسیع و احداث سقف جدید و سیستم برق رسانی ایمن گردید. این امر در کنار سایر هزینه های عمرانی نیازمند اعتباری مشخص بود که بخشی از آن با مصوبه شورای شهر و مابقی با اعانات خیرین و محبان اباعبدالله تامین گردید.

۴- بدیهی و مبرهن است که مجتمع فرهنگی ریحانه الحسین صاحب هییت امنا و کادر اجرایی است و جناب آقای بنی فاطمه صرفا به عنوان ذاکر و مادح اهل بیت در این مجتمع فعالیت می کنند و مطلقا ورودی به مسائل خاص و اجرایی و عمرانی مجتمع ندارند.بنابراین انتساب این خبر وارونه و رقم مجعول به عنوان کمک به ایشان، کذب محض و دروغی کثیف و یک بهتان و تهمت آشکار است که فارغ از مسئولیت عقیدتی و فقهی که برای ناشر این جعلیات پدید می آورد ،یقیننا مورد پیگیری قضایی واقع خواهد شد.

ار طرف دیگر اگرچه در سایت شهرداری منطقه ۵ خبری از اطلاعیه ای در این خصوص نیست اما کانال حسینیه ریحانه الحسین با انتشار اطلاعیه ای مدعی شده که شهرداری منطقه ۵ به این موضوع ورود کرده است. البته این دو اطلاعیه یک نکته نهفته دارند و ان هم تفاوت صد میلیونی ارقام ذکر شده در اطلاعیه هاست که بر اساس آن شهرداری ۸۰۰ میلیون تومان به هیات ریحانه الحسین (ع) کمک کرده است.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها