کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بلند پروازی شاخص بورس تهران امروز دوشنبه 25 دی‌ماه


کد خبر : ۴۵۳۹۹دوشنبه، ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴:۵۶۸۵۰ بازدید

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز دوشنبه 25 دی ماه 96 با افزایش 715 واحدی روی رقم ...

معامله‌گران بورس تهران امروز در حالی معاملات متعادل را به نظاره نشستند که نوسانی شدن قیمت مس، سرب و روی در بازارهای جهانی و نزدیک شدن نفت خام به مرز ۷۰ دلار باعث شد تا گروه معدنی‌ و پالایشی‌ در کانون توجه خریداران سهام قرار گیرد.

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز دوشنبه 25 دی ماه 96 با افزایش 715 واحدی روی رقم 97 هزار و 944 واحد ایستاد.

شاخص کل هم ‌وزن، اما با افزایش کمتر از یک واحدی عدد 17 هزار و 410 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 729 واحدی به رقم  105 هزار و 518 واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش 717 واحدی به رقم 69 هزار و 931 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 424 واحدی عدد  206 هزار و 681 واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با افزایش یک واحدی روی رقم یک هزار  و 87 واحد ایستاد.

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت فولاد مبارکه با 110 واحد، معدنی و صنعتی چادر ملو با 83 واحد و معدنی و صنعتی گل گهر با 76 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس با 31 واحد، بانک ملت با 12 واحد و سایپا با 11 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی بیش از 271 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از یک میلیارد و 54 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 75 هزار و 365 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های ملی صنایع مس ایران، کارخانجات تولیدی شهید قندی، سرمایه‌گذاری صنعت پتروشیمی ساختمان خلیج‌فارس، مهندسی مرآت پولاد، تجارت الکترونیک پارسیان، سرمایه‌گذاری توسعه شهری طوس‌گستر و حق‌تقدم خرید سهام آن، سرمایه‌گذاری مسکن پردیس، بین‌المللی محصولات پارس، شکر، قند حکمتان، عمران و توسعه فارس، بیمه سامان، پتروشیمی اصفهان، ایتالران، از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های سیمان سفید نیریز، کارتن ایران، بیمه آرمان، بیمه سرمد، صنایع جوشکاب یزد،‌ افست، سرمایه‌گذاری مسکن شمال شرق و حق‌تقدم استفاده نشده شهرسازی و خانه‌سازی باغمیشه بازگشایی شدند.

امروز همچنین اطلاعیه عرضه اولیه سهام شرکت شیر و گوشت زاگرس شهرکرد برای فردا سه‌شنبه از سوی فرابورس منتشر شد.

امروز در بازار2 بورس تهران که به معاملات درون‌گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد 75 میلیون سهم معدنی وصنعتی چادرملو به ارزش بیش از 15.5 میلیارد تومان کدبه‌کد شد. در گروه دارویی برکت نیز سهامدار عمده این سهم کمتر از 34 میلیون سهم به ارزش بیش از 6 میلیارد تومان را از طریق معاملات انتقالی میان دیگر سهامداران عمده جابه‌جا کرد.

همچنین 20 میلیون سهم ایران‌خودرو به ارزش کمتر از 6 میلیارد تومان کدبه‌کد شد، در سرمایه‌گذاری غدیر نیز 10 میلیون سهم به ارزش بیش از یک میلیارد تومان با معاملات انتقالی میان سهامداران عمده مواجه شد و 5 میلیون سهم پالایش اصفهان به ارزش کمتر از 2.5 میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده معاملات انتقالی را تجربه کرد.

بر اساس این گزارش امروز بورس تهران در حالی نظاره‌گر معاملاتی آرام و متعادل و البته کم‌حجم را در اغلب نمادهای معاملاتی نظاره‌گر بود که صعودی شدن قیمت‌ کالائی‌ها با پیشرو شدن مس، سرب و روی در بازارهای جهانی هم‌زمان با نزدیک شدن قیمت نفت خام جهانی به مرز 70 دلار باعث شد تا گروه معدنی‌ و پالایشی‌ها دوباره در کانون توجه خریداران سهام قرار گیرد.

روند معاملات بازار اگرچه همچنان بی‌رغبتی حقوقی‌ها و بازیگران بزرگ بازار در ماه‌های باقیمانده تا پایان سال را نشان می‌دهد، اما همچنان معامله‌گران اغلب حقیقی با تکیه بر علائم تکنیکی به دنبال شناسایی بازده بر اساس استراتژی‌های کوتاه‌مدت‌نگری هستند./ فارس



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها