کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

دلار امروز سقوط می کند ؟


کد خبر : ۴۵۱۹سه شنبه، ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۰:۳۵۵۴۷۳ بازدید

درحالی که قیمت دلار تا ظهر دیروز به مرز 3 هزار و 335 تومان رسیده بود , در پایان معاملات قیمت ها روند نزولی پیش گرفتند و حتی تا مرز 3 هزار و 290 تومان نیز پایین آمدند.

برخی سایت های تحلیلی نقل می کنند که عرضه دلارهای حاصل از صادرات محصولات پتروشیمی اصلی ترین دلیل کاهش قیمت دلار در بازار بوده است.

امروز دبیرکل انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی از توافق با بانک مرکزی به منظور عرضه ارز حاصل از صادرات محصولات پتروشیمی در بازارهای داخلی خبر داد. سایت پایشپرس به نقل از او نوشته است که احمد مهدوی امروز در جمع خبرنگاران درباره طرح جدید عرضه ارز حاصل از صادرات محصولات پتروشیمی و فرآورده‌های پلیمری در بازارهای داخلی، گفت: با توافق انجام گرفته با بانک مرکزی مجتمع‌های پتروشیمی موظف به عرضه ارز حاصل از صادرات محصولات پتروشیمی در بازارهای داخلی شده اند.

دبیرکل انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی با اعلام اینکه از این رو به طور متوسط ماهانه 1.2 میلیارد دلار ارز حاصل از صادرات محصولات پتروشیمی در بازار عرضه خواهد شد، تصریح کرد: پیش بینی می شود با عرضه ارز پتروشیمی ها قیمت دلار در بازارهای داخلی ارزان شود.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه ارز حاصل از صادرات محصولات پتروشیمی از طریق صرافی‌های معرفی شده از سوی بانک مرکزی عرضه خواهد شد، اظهار داشت: پیش بینی می شود امسال بیش از 12 میلیارد دلار محصول پتروشیمی از ایران به خارج کشور صادر شود.

انتشار همین خبر موجب شد تا روند قیمت گذاری ها در بازار نزولی باشد. پیش از این خریدهای خودروسازان مقدمات افزایش قیمت دلار را فراهم کرده بود ولی با عرضه ارزهای حاصل از صادرات پتروشیمی در بازار، قیمت ها به طور حتم روند نزولی پیدا می کنند. در صورتی که عرضه دلارهای حاصل از صادرات محصولات پتروشیمی به بازار آغاز شود، به طور حتم روند نزولی قمیت ها با سرعت پیش می رود. چندی پیش اعلام شده بود که بیش از 400 هزار میلیارد تومان نقدینگی در بازارهای ارز  و طلا حضور دارد. البته این عدد که از سوی عضو ستاد بهینه سازی مصرف سوخت اعلام شده بود از طرف نهادهای دیگر تایید نشد. طی روزهای گذشته افزایش قیمت دلار نظم تمام بازارها را برهم زده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها