کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت نفت در بازار جهانی افزایش یافت


کد خبر : ۴۴۷۴۹جمعه، ۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴:۰۱۶۰۹ بازدید

کاهش غیرمنتظره تولید و ذخایر نفت آمریکا و ادامه کاهش تولید توسط اوپک و روسیه و همچنین تقاضای بالا از سوی چین، سبب شد تا قیمت نفت برنت ...

کاهش غیرمنتظره تولید و ذخایر نفت آمریکا و ادامه کاهش تولید توسط اوپک و روسیه و همچنین تقاضای بالا از سوی چین، سبب شد تا قیمت نفت برنت به 66.63 و نفت خام آمریکا به 60.24 دلار در هر بشکه برسد.

با کاهش غیرمنتظره در تولید نفت آمریکا و کاهش در ذخایر تجاری این کشور که سبب شدت گرفتن خریدها شد، قیمت نفت این کشور در آخرین روز مبادلات تجاری سال 2017 به بالاترین قیمت از نیمه سال 2015 رسید.

قیمت نفت برنت نیز در بازارهای بین‌المللی، با ادامه کاهش تولید توسط اوپک و روسیه و تقاضای بالا از سوی چین افزایش یافت.

هر بشکه نفت خام برنت با 47 سنت افزایش 66.63 دلار فروخته شد. هر بشکه خام آمریکا نیز با 40 سنت افزایش 60.24 دلار معامله شد.

نفت خام آمریکا به 60.30 دلار بالاترین رقم از ژوئن 2015 نیز رسیده بود. نفت برنت نیز در اوایل این هفته برای نخستین بار از ماه می 2015 به بالای 57 دلار رسید.

از ابتدای سال، نفت برنت و نفت خام آمریکا به ترتیب 17 و 12 درصد افزایش ارزش را ثبت کردند، هرچند که افزایش قیمت‌ها از نیمه 2017 قوی تر بود.

افزایش قیمت نفت خام آمریکا در امروز نیز ناشی از کاهش غافل گیر کننده تولید نفت آمریکا بود که بر اساس آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا در روز پنج شنبه، این میزان هفته گذشته به 9.754 میلیون بشکه در روز کاهش یافت. این رقم از 9.789 میلیون بشکه در روز در هفته قبل از آن کمتر است.  

تولید نفت آمریکا هنوز بالاست و تقریبا 16 درصد از نیمه سال 2016 بیشتر است، اما بیشتر تحلیل‌گران انتظار داشتند که تولید تا پایان امسال به 10 میلیون بشکه در روز برسد.

همچنین از دیگر عوامل افزایش قیمت نفت، بروز یک کاهش در سطح ذخایر نفت تجاری آمریکا بود که بر اساس آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا، در هفته منتهی به 22 دسامبر 4.6 میلیون بشکه کاهش یافت و به 431.9 میلیون بشکه رسید.

اکنون سطح ذخایر نفت آمریکا به نسبت رکورد بی سابقه در ماه مارس تقریبا 20 درصد کمتر و به نسبت مدت مشابه پارسال یا سال 2015 نیز به میزان قابل ملاحظه‌ای کمتر است.

چین در بازارهای بین المللی، سهمیه 121.32 میلیون تنی 44 شرکت خود را در نخستین مجموعه از مجوزهای سال 2018 منتشر کرد.

بر اساس این سهمیه ها، واردات نفت چین که اکنون در حدود 8.5 میلیون بشکه در روز است و بزرگ‌ترین در جهان محسوب می شود، انتظار می رود که یک رکورد جدیدی در سال 2018 به ثبت برساند.

از نظر عرضه، قیمت نفت برنت با یک کاهش تولید اوپک و روسیه تقویت شده است. این کاهش از ماه ژانویه آغاز شد تا پایان سال 2018 ادامه دارد.

توقف فعالیت یک خط لوله در لیبی و همچنین خط لوله «فورتیز» دریای شمال نیز از عوامل تقویت کننده قیمت‌ها بود، البته این توقف ها انتظار می رود تا اوایل ماه ژانویه 2018 برطرف شوند. / فارس



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها