کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

افزایش قیمت جهانی نفت همچنان ادامه دارد


کد خبر : ۴۴۳۸۱سه شنبه، ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰:۲۰۱۰۷۹ بازدید

قیمت نفت همچنان با ادامه توقف فعالت خط لوله دریای شمال و کاهش تولید اوپک روند افزایشی دارد اما افزایش تولید نفت آمریکا ...

قیمت نفت همچنان با ادامه توقف فعالت خط لوله دریای شمال و کاهش تولید اوپک روند افزایشی دارد اما افزایش تولید نفت آمریکا مانع از اوج‌گیری قیمت‌ها می‌شود.

ادامه توقف فعالت خط لوله دریای شمال و کاهش تولید اوپک همچنان قیمت‌ها را تقویت می‌کند هرچند که افزایش تولید آمریکا مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها می شود.

هر بشکه نفت خام آمریکا با 24 سنت افزایش 57.40 دلار فروخته شد. نفت برنت نیز با 14 سنت افزایش 63.55 دلار به ازای هر بشکه معامله شد.

در مبادلات اخیر، تغییرات قیمتی اندکی وجود داشته است.. نفت برنت بین 63 تا 63.91 دلار در هر بشکه از جمعه تاکنون معامله شده است.

به گفته تاجران، پس از اینکه یک اعتصاب کارگران نفتی در نیجریه لغو شد، اثر افزایشی این اقدام از بازار پاک شد.

با این حال، قیمت نفت به طورکلی با توقف فعالیت سیستم خط لوله فورتیز در دریای شمال تقویت شده است.

از طرف دیگر، تقویت بیشتر قیمت نفت ناشی از کاهش داوطلبانه تولید از سوی اعضای اوپک و متحدان غیراوپکی آنها نیز است. این کاهش در ماه ژانویه اعلام شد و تا پایان سال 2018 نیز ادامه می‌یابد. شرکت روس‌نفت روسیه دیروز اعلام کرد امکان تمدید این توافق تا پس از 2018 وجود دارد.

در نتیجه این کاهش، ذخایر نفت در جهان در حال کاهش است.

موسسه برنستین انرژی اعلام کرد: «ذخایر کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی و توسعه در ماه اکتبر 40 میلیون بشکه کاهش یافته و به 2.29 میلیارد بشکه رسیده است. ذخایر جهانی نیز 61 میلیون بشکه کاهش یافته و به 5.48 میلیارد بشکه رسیده است. این به وضوح نشان می دهد که بازار در سه ماهه چهارم 2017 با کمبود عرضه (یک میلیون بشکه در روز) مواجه است. »

اداره اطلاعات انرژی آمریکا دیروز اعلام کرد تولید نفت شیل آمریکا به تنهایی انتظار می‌رود در ماه ژانویه 94 هزار بشکه در روز افزایش یابد و سیزدهمین ماه متوالی افزایشی را ثبت کند.

در مجموع، اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد انتظار تولید آمریکا به رکورد 10.02 میلیون بشکه در روز در سال 2018 برسد. / فارس



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها