کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

افزایش 70 درصدی حقوق نمایندگان مجلس تکذیب شد


کد خبر : ۴۴۳۶۸سه شنبه، ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴:۳۹۱۰۰۴ بازدید

رئیس مجلس با بیان اینکه افزایش 70 درصدی حقوق نمایندگان صددرصد کذب است، گفت: چرا حرفی می‌زنید که ذهن‌ها را خراب کنید. برادران و کسانی ...

رئیس مجلس با بیان اینکه افزایش 70 درصدی حقوق نمایندگان صددرصد کذب است، گفت: چرا حرفی می‌زنید که ذهن‌ها را خراب کنید. برادران و کسانی که زمانی پوپولیسم را تقبیح می‌کردند، خودشان گرفتار یک پوپولیسم جدید نشوند. چه فضایی است که به وجود می‌آورند تا حرف خلاف واقع زده شود.

به گزارش ایران جیب به نقل از میزان، علی لاریجانی در جلسه علنی امروز (۲۸ آذر) مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: من این روز‌ها در رسانه‌های مختلف، هم رادیو تلویزیون و هم روزنامه‌ها، یک فضایی را راجع به دل‌مشغولی و اضطراب ایجاد کردن در مردم مخصوصا راجع به بحث قیمت بنزین یا یارانه‌ها و این امور می‌بینم. این واقعا درست نیست، چون تازه دولت در لایحه پیشنهاداتش را داده و اینجا نمایندگان، «نمایندگان مردم» هستند و این‌ها را بررسی می‌کنند و نمی‌گذراند به حقوق مردم تعدی شود.

وی با بیان اینکه اینطور نیست که هر چه در لایحه بیاید مجلس آن را تصویب کند، افزود: خواهش می‌کنم رسانه‌ها توجه داشته باشند که بی جهت در کشور اضطراب ایجاد نکنند چرا که حتما نمایندگان محترم، مسائل کشور را در حد وسع مردم تصمیم گیری می‌کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هم کمیسیون‌های مختلف و هم کمیسیون تلفیق، ابعاد مختلف موضوع را بررسی خواهند کرد، تصریح کرد: رسانه‌ها بی جهت التهاب در کشور ایجاد نکنند.

لاریجانی در ادامه با بیان اینکه بودجه مجلس فقط توسط هیئت رئیسه تصمیم‌گیری نمی‌شود، عنوان کرد: در این زمینه طبق آیین نامه، «کمیسیون بودجه» و «هیئت رئیسه مجلس» مشترک تصمیم می‌گیرند؛ بنابراین چیز پنهانی وجود ندارد. می‌نشینند بررسی می‌کنند و متناسب با شرایط تصمیم‌گیری می‌کنند. بگذریم از اینکه کل بودجه مجلس چیز اندکی است در قبال بودجه؛ ما پرسنل زیادی نداریم.

وی با بیان اینکه موضوع افزایش ۷۰ درصدی حقوق نمایندگان، صددرصد کذب است، گفت: همچین چیزی وجود ندارد، آدم باید از روی قاعده حرف بزند. ما در هیئت رئیسه بحث کردیم که امسال بودجه مجلس را کاهش دهیم؛ دوستان هیئت رئیسه نظرات من را می‌دانند؛ آنجا تفصیلی عرض کردم؛ ما در حدی که می‌توانستیم، بودجه کل مجلس را به خاطر مشکلات کشور کاهش دادیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: هیچ اضافه‌ای وجود ندارد و همان رشدی که به همه کارکنان دولت می‌دهند، به نمایندگان مجلس هم می‌دهند و ما هیچ توقعی هم نداریم. حتی اگر بودجه مجلس را باز هم کاهش بدهند ما حرفی نداریم، اما حرف خلاف نزنند.

لاریجانی با بیان اینکه این رقم «۷۰ درصد»، صددرصد خلاف است، گفت: عدد و رقم وجود دارد. چرا حرفی می‌زنید که ذهن‌ها را خراب کنید. برادران و کسانی که زمانی پوپولیسم را تقبیح می‌کردند، خودشان گرفتار یک پوپولیسم جدید نشوند. چه فضایی است که به وجود می‌آورند تا حرف خلاف واقع زده شود.

وی ادامه داد: شنیده ام اینجا گفته شده که مثلا دیوان محاسبات بودجه مجلس را رسیدگی می‌کند بعد رئیس دیوان محاسبات این‌ها را خط می‌زند؛ اصلا همچین چیزی نیست، دیوان محاسبات مرجع مستقلی است. به خاطر ندارم در این چند دوره‌ای که در مجلس هستم، یک بار ما به دیوان محاسبات مطلبی گفته باشیم و دیوان محاسبات همچین کاری کرده باشد. دیوان محاسبات مثل بقیه، گزارش خود را می‌دهد و بررسی می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بودجه مجلس دو بخش بیشتر ندارد، افزود: یک بخش مربوط به حقوق و مزایای کارکنان مجلس است و بخش دیگر هم به خدماتی مثل خدمات مرکز تحقیقات مجلس یا کتابخانه که هزینه‌های بسیار اندکی دارند، مربوط است.

لاریجانی با بیان اینکه اینگونه فضاسازی‌ها به مصلحت کشور نیست، تصریح کرد: اول سال در خصوص چالش‌های مهم کشور بحث کردیم. کمیسیون‌ها وقت خود را صرف این می‌کنند که چگونه با تنگنا‌های موجود، می‌توان اشتغال ایجاد کرد و وضع آبادانی کشور را توسعه داد. یک مرتبه یک حرف خلافی زده شود و بعد در شیکه‌ها انتقال پیدا کند. خلاف اندر خلاف. چرا حرف ناصحیح زده می‌شود؟

وی افزود: برخی از آقایان گفتند بودجه مجلس شفاف نیست؛ شفاف یعنی چه؟ بودجه مجلس مثل بقیه نوشته شده و داده شده؛ هر کدام از همکاران مسئله‌ای دارند بیایند ببینند، مشکلی ندارد. چیزی که ما و هیئت رئیسه به صورت مشترک تصویب کردیم، همین ارقامی است که وجود دارد. چیز خلاف عادتی نیست و متناسب با شرایط کشور و متناسب با همه کارکنان کشور است. این حرف‌ها ظلم است و درست نیست.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها