کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

چند ایده برای کسب و کارهای چرمی


کد خبر : ۴۴۲۷۳یکشنبه، ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳:۲۵۳۷۵۶ بازدید

معرفی ایده ها، الزامات، تجهیزات و سرمایه لازم برای کارآفرینی در حوزه چرم ...
چند ایده برای کسب و کارهای چرمیچند ایده برای کسب و کارهای چرمی

حتما با محصولات متنوعی که از چرم تولید می شود آشنا هستید؛ از کیف دستی و کیف پول گرفته تا کمربند و کفش و پالتو. اگر می خواهید بدانید این محصولات چگونه و با چه تجهیزاتی تولید می شوند یا این که به فکر ایجاد کسب و کار در این حوزه هستید، با کسب و کار امروز همراه باشید. البته ایده های دیگری هم داریم که چرمی است اما شاید شما خیلی با آن ها آشنا نباشید؛ برای کسانی که به فکر کارآفرینی در حوزه چرم هستند ما امروز ابتدا چند محصول چرمی پرمصرف را معرفی می کنیم بعد چند خط حساب و کتاب اقتصادی ارائه خواهیم کرد، سراغ چند ایده خاص تر در این حوزه هم خواهیم رفت و از تجربیات چند نفر از فعالان این حوزه هم استفاده خواهیم کرد.

چند چرمیِ پرکاربرد
محصولات پرکاربرد چرمی را همه می شناسیم؛ کیف، کفش، پالتو، کمربند و.... اما کدام یک برای سرمایه گذاری و کارآفرینی مناسب تر است؟ جدول زیر به شما در این باره کمک می کند. اگر می خواهید در منزل و با سرمایه اولیه اندک، کار با چرم را آغاز کنید، از کمربند یا بند کیف شروع کنید. اگر خواستید وارد کار کفش، کیف یا پالتو شوید، بهتر است بخشی از فرایند تولید را بر عهده بگیرید؛ چرا که در این محصولات طراحی و بازارپسندی مهم تر است.
 
چند خط حساب و کتاب اقتصادی
برای ورود به هر یک از حوزه های چرم، معمولا به ابزارآلات مشخصی نیاز دارید؛ اگرچه ممکن است میزان نیاز به تجهیزات مختلف وابسته به نوع محصول و حجم تولید متفاوت باشد اما می توان مظنه ای از سرمایه مورد نیاز و تجهیزات اصلی کاربردی در کسب و کارهای چرمی ارائه کرد. جدول زیر نشان می دهد که چرمی شدن، حدود 30 میلیون تومان سرمایه نیاز دارد. البته همه این تجهیزات برای برخی کارها لازم نیست. مثلا درباره کفش، اگر تکه های برش خورده را دریافت و صرفا کار دوخت رویه را انجام دهید به ابزار برش و پرس نیاز نخواهد بود. همچنین برای تولیداتی مثل کمربند سرمایه اولیه مورد نیاز بسیار کمتر است.
 

سود کار چقدر است؟
معمولا سود ناخالص (قیمت فروش منهای قیمت مواد اولیه) تولیدات چرمی، بیش از 50 درصد است؛ بنابراین اگر شما در کارگاهتان بتوانید در ماه 100 مترمربع چرم (با قیمت میانگین 10 تا 15 میلیون تومان) را تبدیل به انواع محصولات کنید، ماهانه حداقل به همین میزان یعنی 10 تا 15 میلیون تومان درآمد ناخالص خواهید داشت که حدود 30 درصد از آن، بابت دستمزد و تاسیسات صرف می شود و حدود 20 درصد یعنی بیش از دو میلیون تومان هم سود خالص است.
 
چند خط تجربه چرمی
یک استاد باتجربه حوزه چرم درباره نحوه آموزش کار با چرم می گوید که افراد می توانند طی دو ماه و با گذراندن یک دوره فشرده 80 ساعته با این حرفه آشنا شوند. هزینه آموزش هم برای کلاس های خلوت (4-5 نفره) حدود 800 هزار تومان است. البته حرفه ای شدن تکرار می طلبد و تمرین. خانم ق که 5سال است در این حوزه فعال است و 3سالی است کارگاه را بسته و خصوصی سفارش می گیرد و آموزش می دهد از مزایای فضای مجازی برای رونق این کار می گوید. مردم وقت زیادی را در این فضا صرف می کنند و این خود فرصتی است برای ارائه آموزش و همچنین فروش محصولات و خدمات و البته دریافت سفارش کار.

یک فعال دیگر این حوزه که علاقه بیشتری به کار کارگاهی و دسته جمعی دارد می گوید که برای راه اندازی کارگاه حدود 20 میلیون تومان سرمایه گذاری کرده است اما هم اکنون سالانه بیش از 30 میلیون تومان درآمد دارد. برخی باتجربه ها نیز بر حرفه ای بودن این حوزه ها تاکید می کنند و درباره ورود بدون مهارت و تجربه کافی به این حوزه هشدار می دهند. آقای خسروان فعال با سابقه حوزه چرم هم می گوید که انواع محصولات مثل کمربند، دستبند، کیف دستی کوچک و برخی مصنوعات دیگر چرمی را تولید می کند و کیفیت و تولید استاندارد را جزو اصول کاری خود می داند تا مشتری ها را وفادار نگه دارد. وی در گفت وگویی که با فرصت امروز داشته است، می گوید ارزش افزوده تولید و فروش مصنوعات چرمی بعضا تا 100 درصد است. او هم درباره بازاریابی و فروش به فضای مجازی اشاره و تاکید می کند. توصیه او به تازه واردان این است که به حوزه هایی مثل کیف مجلسی که نیازمند تجربه و تخصص بالاست فکر نکنند.

چند ایده کمی خاص

اگرچه صنعت چرم شاید از قدیمی ترین و سنتی ترین کسب و کارهای بشری باشد اما این صنعت با گذر زمان خود را حفظ کرده است و تازه این روزها در حال رونق بیشتر است. مخصوصا آن که با ترکیب هنر با چرم و توجه به نیازهای فعلی بشر، محصولاتی تولید می شود که طرفداران بسیاری دارد. در این حوزه می توانید به حرفه (هنر) های زیر بیندیشد:

حکاکی و قلم زنی روی چرم؛ برای این کار شما به سنبه و چاقوی حکاکی روی چرم و رنگ نیاز دارید. بعد از آن می توانید طرح ها یا جملات یا خطاطی های زیبا روی چرم ایجاد کنید.
نقاشی روی چرم؛ برای این کار شما نیاز به مواد اولیه ای ساده مثل انواع رنگ، رزین، الکل و ابزارآلاتی مثل قلم مو، راپید (نوع نوشت افزار با قابلیت طراحی با پهنای مختلف) دارید. البته ذوق و هنر شما حرف اول و آخر را می زند.
سوخت نگاری چرم؛ سوخت نگاری نیز هنری است که علاوه بر چوب و مقوا روی چرم هم انجام می شود و روشی برای ایجاد طرح های زیبا و نقاشی های جذاب روی چرم است که با ابزارآلات ساده ای مثل هویه، کاربن، رنگ و... انجام می شود.

از کیف پول تا دفترچه یادداشت

هنرهای مذکور، ابزاری برای تولید محصولات هنری خاص و سفارشی هستند که می توان از آن ها برای تولید دستبندهای چرمی خاص، تابلوها و حتی کیف و پوشاک استفاده کرد. همچنین یک دفترچه یادداشت با جلد چرمی و طرح های خاص روی آن می تواند یک هدیه مناسب و خاطره انگیز باشد که مشتریان زیادی خواهد داشت. همین طور کیف های جیبی و...

تولید سفارشی را در دستور قرار دهید

معمولا آن ها که خیلی هنرمندند کمتر حوصله برنامه ریزی اقتصادی و نوشتن طرح های تجاری دارند و برعکس اهل اقتصاد کمتر توان کار هنری یا حتی کار با هنرمندان را دارند.
 اما برای کارآفرینی باید این دو را با هم به خوبی جمع کرد که یک راه آن تولیدات سفارشی است؛ یعنی مجموعه ای از کارهای هنری را با استفاده از تبلیغات و بازاریابی مناسب به مردم معرفی کنید و از آن ها سفارش بگیرید؛ مثلا تولید کیف یا طرح خاص یا دستبند و کمربند یا پالتوی چرمی منقش به نقش های خاص، یا تابلونویسی یک شعر موردعلاقه مشتریان روی چرم.

به یاد داشته باشید که مهم ترین کار شما به عنوان کارآفرین ایجاد این شبکه های ارتباطی بین هنرمندان، ارائه دهندگان مواد اولیه و البته بازار مصرف است؛ نه تهیه مواد و تجهیزات اولیه.

ja3eg58qjbphhfwcqsqe.jpg

e6v8bcrwajj1jwrcj9v.jpg

- روزنامه خراسان



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها