کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

همه چیز درباره ماده مخدر «گُل»


کد خبر : ۴۴۲۲۹شنبه، ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵:۵۰۹۴۳ بازدید

سرهنگ محمد بخشنده رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با اعلام این که ۲۰ تا ۲۵ درصد معتادان ...

سرهنگ محمد بخشنده رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با اعلام این که ۲۰ تا ۲۵ درصد معتادان دستگیر شده در مناطق شمال شهر، مصرف‌کننده ماده گُل بوده‌اند، اظهار داشت: مصرف گل در مردان بیشتر از زنان است و با توجه به آنکه قیمت هر کیلو گل خشک کوبیده آماده مصرف ۱۷ تا ۲۰ میلیون تومان و هر گرم آن ۳۰ تا ۵۰ هزار تومان است، مصرف آن در قشر مرفه بیشتر دیده می‌شود.

سرهنگ بخشنده با اعلام این مطلب که گیاه گل به صورت پنج برگ یا پنج پَر است و تبلیغات فروش گلدان آن در تلگرام و شبکه‌های مجازی دیده می‌شود، گفت: برگ‌های این گیاه به رنگ سبز تیره یا حنایی است؛ مشخصه اصلی آن پنج پر بودن است که باید خانواده‌ها به آن توجه کنند؛ در برخی موارد با کاشت آن در باغچه‌ها مواجهیم و کاشت آن در گلخانه‌ها و مناطق خوش آب و هوا بیشتر است.

وی در خصوص ماهیت «گُل» بیان داشت: بذر یا دانه گل از کشورهای اروپایی به خصوص هلند به صورت کیفی و توسط مسافران وارد کشور می‌شود. گل حالت فرآوری‌شده گیاه شاهدانه از نوع نر و ماده است؛ در کشورهای خارجی به آن ماری‌جوانا می‌گویند؛ سر گل حاوی تتراهیدروکانا بینول است که در واقع توهم‌زاست.

سرهنگ بخشنده در خصوص نحوه مصرف گل گفت: سر گل را خشک کرده، کوبیده و به صورت پودر در می‌آورند؛ سپس در کاغذهای خاص و نازک تر از کاغذسیگار به شکل سیگارت بسته‌بندی کرده و مثل سیگار مصرف می‌کنند.

وی در پاسخ به دیگر پرسش فارس در خصوص علائم مصرف گل اعلام کرد: در اوایل مصرف، فرد اشتهایش زیاد می‌شود اما بعد از مدتی که از مصرف می‌گذرد، کم‌خوابی و کم‌اشتهایی بر فرد معتاد مستولی می‌شود؛ توهم، سرگیجه، افزایش ضربان قلب و بی‌قراری از جمله علائم بارز فرد معتاد به گل است. گل بسیار بدبوست؛ بوی علف گندیده می‌دهد و بلافاصله فرد را دچار توهم و سرخوشی می‌کند، چشم فرد قرمز شده و صورتش برافروخته می‌شود. فردی که معتاد گل شده، صورتش سبزه می‌شود، روی زبان و لبش نیز به رنگ سبز تغییر می‌کند؛ کنار لب‌ها شکرک زده و اثر رنگدانه‌ آن دور لب و دهان فرد معتاد مشهود است

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ در پاسخ به سؤالی در خصوص میانگین مصرف روزانه گل توسط افراد معتاد به آن اعلام کرد: هر یک گرم گل ۳ تا ۴ عدد سیگارت می‌دهد که به طور میانگین برای مصرف یک تا دو روز کافی است.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها