کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

انتقاد بی‌سابقه نمایندگان به لایحه بودجه دولت؛ از اصلاح‌طلبان تا اصولگرایان


کد خبر : ۴۴۱۶۹پنجشنبه، ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴:۳۱۸۶۶ بازدید

نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتقادات متعددی نسبت به لایحه بودجه ۹۷ که از سوی دولت تقدیم مجلس شده وارد کرده‌اند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتقادات متعددی نسبت به لایحه بودجه ۹۷ که از سوی دولت تقدیم مجلس شده وارد کرده‌اند.

به گزارش تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز(چهارشنبه، 22 آذر) انتقادات متعددی را در حوزه‌های مختلف نسبت به لایحه بودجه سال 97 که از سوی دولت تقدیم مجلس شده، وارد کردند.

این انتقادات مربوط به یک طیف سیاسی در مجلس هم نبود؛ از محمد قسیم عثمانی نماینده اصلاح‌طلب و عضو فراکسیون امید مجلس تا سید محمد جواد ابطحی نماینده اصولگرا و عضو فراکسیون ولایی مجلس نیز به لایحه بودجه دولت در سال 97 انتقاد داشتند.

**هزینه‌ها و درآمدها در لایحه بودجه 97 متناسب نیست

براساس این گزارش، نصرالله‌ پژمان‌فر نماینده مردم مشهد و کلات در جلسه امروز مجلس در انتقاد به لایحه بودجه سال 97 گفت که در لایحه بودجه 97، درآمدها  و هزینه‌ها غیرواقعی در نظر گرفته شده است و نسبت به اجرای قوانین و به‌خصوص لایحه بودجه‌های سالانه نگرانی‌هایی در مجلس وجود دارد.

وی همچنین پیشنهاد کرد که لایحه بودجه 97، بدون بررسی نمایندگان و یک مرتبه امضا شده و به دولت ارسال شود تا خودش هم آن را اجرا کند.

نماینده مشهد معتقد بود که در لایحه بودجه 97 که دولت به مجلس ارائه کرده درآمدها تأمین و مصارف هم در جای خودش هزینه نمی‌شود.

**نماینده خمینی‌شهر: فقیرزدایی یکی از نقاط ضعف لایحه بودجه 97 است

این گزارش می‌افزاید، محمدجواد ابطحی نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس نیز در این جلسه، نسبت به کلیات لایحه بودجه 97 که از سوی دولت به مجلس ابلاغ شده، اخطار داد و گفت: نمایندگان مجلس از اینکه کلیات لایحه بودجه سال 97 را رد کنند، هراسی نداشته باشند.

وی پیش‌بینی کرد که اگر نمایندگان کلیات لایحه بودجه 97 را رد کنند، مشکلی برای تصویب لایحه یک دوازدهم بودجه وجود ندارد و مجلس آن را تصویب می‌کند.

نماینده خمینی‌شهر همچنین وضعیت فعلی بودجه اعم از  حذف 30 میلیون یارانه‌بگیر، افزایش عوارض خروج از کشور و افزایش قیمت حامل‌های انرژی را فشار بر اقشار ضعیف جامعه دانست و افزود: فقیرزدایی یکی از ارکان و نقاط ضعف لایحه بودجه 97 است و از نمایندگان مجلس تقاضا دارم که حتما مفاد و جزئیات لایحه بودجه 97 را به دقت بررسی کنند.

بودجه 97 به نهاد تعلیم و تربیت توجه شود

همچنین داوود محمدی نماینده مردم تهران نیز در انتقاد به لایحه بودجه 97 با بیان اینکه حمایت از دانشگاه‌ها نباید صرفا در کلام باشد، تصریح کرد: با توجه به اینکه در ایام تصویب بودجه و اعتبارات هستیم، لذا باید به نهاد تعلیم و تربیت و مراکز علمی اعتبارات ضروری تعلق گیرد.

** تأکید رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس بر اصلاح لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نیز اظهار داشت:  نگرانی ما درباره تحقق برنامه‌های دولت با بررسی‌های اولیه بر روی لایحه بودجه 97 بیشتر شده که انشاءالله در کمیسیون تلفیق، اصلاحات لازم را بر روی این لایحه انجام می‌دهیم.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها