کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ملاقاتی نزدیک با خودروی جدید هایما S5 شرکت ایران خودرو


کد خبر : ۴۴۱۶۸پنجشنبه، ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲:۰۳۱۱۵۴۸ بازدید

سه‌شنبه گذشته، خط تولید انبوه هایما S5 با حضور برخی از مدیران ایران خودرو، مدیران ارشد شرکت خودروسازی هایما و اصحاب رسانه در ...
ملاقاتی نزدیک با خودروی جدید هایما S5 شرکت ایران خودروملاقاتی نزدیک با خودروی جدید هایما S5 شرکت ایران خودرو

سه‌شنبه گذشته، خط تولید انبوه هایما S5 با حضور برخی از مدیران ایران خودرو، مدیران ارشد شرکت خودروسازی هایما و اصحاب رسانه در محل تأسیسات ایران خودرو خراسان به‌صورت رسمی افتتاح شد و قسمت‌های مختلف آن توسط خبرنگاران مورد بازدید قرار گرفت.

به گزارش ایران جیب به نقل از عصرخودرو، در جریان این مراسم، فرصتی پیش آمد تا نگاهی نزدیک‌تر به دومین محصول تولید انبوه هایما در بازار ایران بی‌اندازیم و دقایقی را به سواری و رانندگی با آن بگذرانیم. آنچه در ادامه می‌خوانید حاصل این دیدار کوتاه اما به یاد ماندنی است.

ملاقاتی نزدیک با خودروی جدید هایما S5 شرکت ایران خودرو

از روبرو که به S5 توربو نگاه می‌کنید پیش از هرچیز چراغ‌های درشت، جلوپنجره بزرگ، چراغ‌های دوقلوی داخل سپر و خطوط برجسته کاپوت نظرتان را به خود جلب می‌کند. در نمای جانبی سادگی طراحی چیرگی کامل داشته و تنها نکته‌ای که وجود دارد اندازه نسبتاً بزرگ رینگ و لاستیک‌هاست که تناسب خوبی با ابعاد و حجم‌پردازی‌های بدنه دارد. بخش عقب هم در عین شباهت به برادر بزرگ‌تر یعنی S7 سیمای خاص خود را داشته و همانند جلو از چراغ‌های درشت و سپری پُف کرده سود می‌برد.

ملاقاتی نزدیک با خودروی جدید هایما S5 شرکت ایران خودرو

فضای اتاق پوشیده از چرم دو رنگ و پلاستیک بوده و نسبت به دیگر خودروهای چینی از کیفیت بالاتری برخوردار است. داشبورد دکمه‌های مربوط به تماس تلفنی، سامانه تهویه، سیستم صوتی و خروجی‌های تهویه هوا را در بر گرفته و در بالاترین قسمت خود یک نمایشگر 7 اینچی لمسی دارد. دسته دنده، شیشه بالابرها، فندک، جا لیوانی و دکمه استارت داخل کنسول میانی قرار گرفته‌اند. صندلی‌های جلو فضای سر و پای مناسبی ارائه کرده و در بحث راحتی نمره قبولی دریافت می‌کنند. طراحی شیشه جلو، ستون‌های A و پنجره‌های جانبی هم به گونه‌ای است که دید کافی در اختیار راننده قرار می‌‌گیرد و به نظر نمی‌رسد مشکلی در عبور از مسیرهای پرترافیک وجود داشته باشد.

ملاقاتی نزدیک با خودروی جدید هایما S5 شرکت ایران خودرو

با فشردن دکمه استارت قلب 4 سیلندر 1497 سی‌سی توربو بیدار شده و آماده تحویل 163 اسب بخار قدرت و 223 نیوتن‌متر گشتاور به چرخ‌های جلو می‌شود. S5 با وجود وزن 1435 کیلوگرمی و جعبه‌دنده CVT در لانچ اولیه نسبت به دیگر هم‌وطنانش چابک‌تر عمل کرده و شتاب‌گیری اولیه و ثانویه‌اش بهتر از چیزی است که انتظارش را دارید. پایداری خودرو در سرعت‌های بالای 100 کیلومتر بر ساعت قابل‌قبول بوده و لاستیک‌ها چسبندگی خوبی به سطح آسفالت دارند. دیگر نکته فنی جالب عملکرد به نسبت نرم سامانه تعلیق است؛ به‌طوری‌که اتاق از بخش قابل‌توجهی از ضربات در امان مانده و حتی در ناهمواری‌های شدید تنش چشمگیری به سرنشینان وارد نمی‌شود. مجموعه ترمز هم از قدرت و دقت کافی برخوردار بوده و لاستیک‌ها اصلاً در ترمزگیری‌های شدید قفل نمی‌شوند، اما ای‌کاش در محور عقب هم از ترمز دیسکی استفاده می‌شد تا شاهد عملکردی هرچه بهتر باشیم.


ملاقاتی نزدیک با خودروی جدید هایما S5 شرکت ایران خودرو

علاوه بر این‌ها، هایما S5 توربو از لحاظ ایمنی و رفاهی نیز دست پُر به ایران آمده و از فهرستی شامل ورود بدون کلید + دکمه استارت، فرمان هیدرولیک، تهویه مطبوع خودکار، نمایشگر 7 اینچی لمسی داشبورد، چراغ روزتاب، سانروف برقی، سامانه کنترل فشار باد لاستیک‌ها، تنظیم ارتفاع نور چراغ‌های جلو، آینه‌های جانبی تمام‌برقی با گرم‌کن و راهنما، شیشه بالابر برقی جلو و عقب، تریم چرم دو رنگ اتاق، کامپیوتر سفر، صندلی‌های تاشو 60/40 عقب، آینه مرکزی الکتروکرومیک، رینگ‌های 17 اینچی آلومینیومی، حسگر و دوربین دنده عقب، تنظیم صندلی راننده و سرنشین کناری در 6 و 4 جهت، 6 کیسه هوا، ایموبیلایزر، قابلیت نصب صندلی کودک، قفل کودک درهای عقب و باز شدن خودکار درها هنگام تصادف سود می‌برد.

باید منتظر بود و دید فرزند جدید هایما با چه قیمتی راهی بازار ایران شده و در مصاف با رقبای چند مرده حلاج است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها