کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ریسک خرید بیت کوین بسیار بالاست؛ مراقب باشید


کد خبر : ۴۴۱۶۷پنجشنبه، ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲:۴۷۳۰۵۹ بازدید

رییس کانون بانک های خصوص کشور گفت: کسانی که قصد خرید بیت کوین را دارند باید مراقب باشند زیرا خطر از دست رفتن پولشان به شدت ...

رییس کانون بانک های خصوص کشور گفت: کسانی که قصد خرید بیت کوین را دارند باید مراقب باشند زیرا خطر از دست رفتن پولشان به شدت بالاست؛ این پول در یکسال گذشته نوسان شدیدی داشته و ممکن است یک شبه ارز آن کاهش یابد.

به گزارش ایران جیب از خبرآنلاین، حدود یک ماه پیش، زمانی که بیت کوین در حال شکستن مرز ۱۰ هزار دلار بود،توجه بسیاری به این  رکورد ها جلب شد.تا این زمان بانک مرکزی ایران نسبت به این پدیده پولی در جهانی واکنشی نشان نداده بود.اما با رکوردشکنی بیت کوین در کانال 16 هزار دلاری، معاون فناوری های نوین بانک مرکزی گفت کهبا توجه به نوسان شدید ارز دیجیتال، هنوز این ارز به طور رسمی از سوی بانک مرکزی شناخته نشده و ریسک خرید این نوع ارزها بالاست؛ این ارزها یک عدم اطمینان و ریسک بالا را بوجود آورده و سبب شده تا بانک های مرکزی جهان از جمله ایران را دچار تردید کند که آیا می توان ذخایر را در قالب این ارزها نگهداری کرد یا خیر.»

در همین رابطه، کوروش پرویزیان، رییس کانون بانک های خصوص کشور در گفت و گو با خبرگزاری خبرآنلاین با اشاره به پدیده پولهای مجازی و بیت کوین گفت:« پول های رمزگذاری شده سبب شده تا دنیا به فکر تعریف سازوکار و استاندارد جدیدی برای استفاده از پول های مجازی باشد، این روند کم کم از سوی فعالان حوزه کسب و کار در حال شکل گیری است. این قواعد و استاندارد می تواند از نوع پول های مجازی با ارزش واحد یا متغیر باشد.» 


دلیل نوسان شدید ارزش بیت کوین

این عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با اشاره نوسانات شدید بیت کوین در یک سال اخیر، عنوان کرد:« چارچوب عمل شده در بیت کوین موجب نوسان شدید این پول شده است.»

او اظهار داشت:« اما موضوع خیلی جدی این است که این نوع مقررات زدایی که یک عده ای حاضرند با یکدیگر در یک فضایی بدون مرز، دولت و مقررات یک کشور خاص فعالیت کنند یک حرکت جدیدی را در دنیا شکل داده که قواعد مرسوم و معمول دولت ها، مرزها و حتی موضوعات مربوط به امنیت، قضا و پلیس را تغییر می دهد؛ این موضوع در یک دوره ای رخ داد که بحث تغییر مقررات در بازارهای پولی مطرح شده است.»

پرویزیان با اشاره به قوانین پیچیده بیت کوین و کارکرد پول های مجازی گفت:« با این حال در برابر قواعد بسیار سفت و سختی که در حال حاضر در این حوزه ها اعمال می شود و هزینه های سنگینی برای دولت ها و کسب و کار ها ایجاد کرده است، می تواند یک راه جدید تلقی شود.»

رییس کانون بانک های خصوص کشور بیان کرد:« از سویی دانستن چارچوب، تکنولوژی و قواعد حاکم بر این نوع موضوعات بسیار مهم است و حتما باید خریداران از ارکان مرتبط اطلاع داشته باشند تا بتوانند فعالیت جدی تری را در این بخش انجام دهند.»


استفاده ایرانی‌ها از بیت کوین 

او ادامه داد:« در حال حاضر گروهی در کشور ما هم به خرید بیت کوین روی آورده اند که اگر وزارت اقتصاد،بانک مرکزی و شورای عالی فضای مجازی در این ارتباط اقدامی نکنند می تواند، مسائل جدید در بازار پول، بازار مالی و بورس را پیش روی دولت قرار دهد.» 

پرویزیان با اشاره به نحوه کارکرد پول های مجازی در دنیا اظهار داشت:« بسیاری از کشورهای دنیا برای استفاده از  پول های مجازی محدودیتی ندارند و هر کسی می تواند در این فرآیند قرار بگیرد. از سویی در برخی کشورها کارگزارانی وجود دارند که خرید و فروش بیت کوین را حمایت می کنند اما در کشور ما این سازوکار وجود ندارد »

رییس کانون بانک های خصوص کشور افزود:« مردم در این زمینه باید خیلی مراقبت کنند و باید هوشیاری به خرج دهند. زیرا خطر از دست دادن پولشان به شدت بالاست. ارزی که نوسان شدیدی را در طول یک سال داشته ، امکان دارد یک شبه کاهش یا رشد پیدا کند. لذا باید به ریسک های مرتبط به این پول های مجازی خیلی توجه کرد تا دچار خسران و زیان نشوند. چون وارد شدن در این نوع کسب و کار ها سواد و دانش خاص نیاز دارد.»

او خاطر نشان کرد:« در کشور ما تجهیزات حمایت کننده ای برای حمایت از این کسانی که وارد این بازار می شوند، وجود ندارد. هنوز بانک مرکزی ایران بیت کوین را به رسمیت نشناخته است. هنوز بازار بورس کشور ما به صورت رسمی واکنشی در این موضوع نشان نداده است.»

پرویزیان اظهار داشت:« تحولاتی که در دنیا رخ می دهد دیگر مانند گذشته نیست که ده سال یا ۲۰ سال طول بشکد تا فراگیر شود،این تحولات به صورت روزانه و هفتگی است؛ دنیا با شتاب بیشتری به سوی استفاده از پول های مجازی حرکت می کند. به همین خاطر است که تصمیم گیران ذی ربط در حوزه فضای مجازی و مسئولین بازار سرمایه و پول باید واکنش سریع تری نشان دهند.» 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها