کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بررسی کامل موتورسیکلت KTM دوک 250


کد خبر : ۴۴۱۶۶پنجشنبه، ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲:۵۳۲۲۱۴۷ بازدید

با توجه به محدودیت های سواری با موتورسیکلت های با حجم موتور بالا یا به اصطلاح سنگین، بازار موتورسیکلت های استریت در ایران داغ ...
بررسی کامل موتورسیکلت KTM دوک 250 بررسی کامل موتورسیکلت KTM دوک 250

جوان‌خودرو- با توجه به محدودیت های سواری با موتورسیکلت های با حجم موتور بالا یا به اصطلاح سنگین، بازار موتورسیکلت های استریت در ایران داغ است. طراحی موتورسیکلت های این سگمنت که با حجم موتورهای 150 تا 250 سی سی قابل انتخاب هستند، به موتورسیکلت های قدرتمندتر نزدیک شده تا حس و حال سواری با یک موتور سنگین یا مسابقه ای را برای راکب تداعی کند. یکی از این موتورسیکلت ها که مدتی است در بازار ایران عرضه شده، کی تی ام دوک 250 سی سی است که اتفاقا رقبای قدرتمندی هم در بازار ایران دارد.

بررسی موتورسیکلت کی تی ام دوک 250:

در سال‌های اخیر، کمپانی کی تی ام که یکی از معروف‌ترین برندهای سازنده موتورسیکلت در دنیاست، تولید موتورهای خیابانی را در دستور کار خود قرار داده است. بعد از عرضه سری دوک 200، جای خالی ورود این موتورها به دسته 250 سی‌سی‌ها کاملا احساس می‌شد تا این که که در سال 2015 این خلا پر شد و کی تی ام ، موتورسیکلت دوک 250 را روانه بازار کرد. اگر بخواهیم با دقت به پیشرانه این موتور نگاه کنیم، 248.8 سی‌سی حجم برای یک موتور چهارزمانه مایع‌خنک که 30.87 اسب بخار را در 9هزار دور بردقیقه تولید کرده و گشتاوری برابر با 24 نیوتن‌متر در دور 7250 را ارائه می‌دهد، نشان از قدرت بالای این انجین در کلاس موتورسیکلت استریت دارد.

دوک 250 صفر تا 60 کیلومتر بر ساعت را تنها در 6ثانیه می‌پیماید و در نهایت سرعت با احتساب شرایط ایده‌آل تا 158 کیلومتربرساعت سرعت می‌گیرد که به این ترتیب گوی سبقت را از حریفان خود می‌رباید. در بخش انتقال قدرت این موتورسیکلت به لطف استفاده از یک جعبه دنده 6سرعته دستی با کلاچ لغزشی، تعویض دنده‌ها به خوبی انجام می‌شود و در شتاب‌گیری سریع و به موقع نقش زیادی دارد. اصلی‌ترین نقطه قوت این سری از موتورسیکلت‌های اتریشی، به نحوه عملکرد سیستم تعلیق آن‌ها برمی‌گردد. تعلیق درجلو با کمک دو شاخ تلسکوپی معکوس و در عقب به صورت تکی (مونوشاک) بوده و محصول کمپانی WP Suspension یکی از برترین تولیدکننده‌های سیستم تعلیق انواع موتورسیکلت‌ها در دنیا هستند. ترمزها نیز در حلو و عقب دیسکی بوده و برای این موتور سرعتی، کاملا مناسب به نظر می‌رسند.

در طراحی ظاهری می‌توان کی تی ام دوک 250 را دارای چهره‌ای کاملا خیابانی دانست که بی شباهت به دیگر محصولات کی‌ تی‌ ام نیست. از نظر فرم بدنه در کلاس نیکد قرار می‌گیرد و به لطف شاسی نردبانی، تایرهای 8پره در جلو و عقب، کاورهای بدنه با خطوط شکسته و فرم عضلانی در کنار کمک‌های جلو که با ظرافت خاصی طراحی شده‌اند، چهره‌ای بسیار جذاب دارد. یک پشت آمپر ساده، با اندازه مناسب که اطلاعات دقیقی از وضعیت موتور مثل شاخص میانگین مصرف سوخت، نمایشگر دنده، وضعیت سیالات، دمای مایع خنک‌کننده موتور، نمایشگر فعال بودن سیستم ضد سرقت و چراغ مخصوص نقص فنی موتور علاوه بر سرعت‌سنج و مسافت‌سنج را در اختیار راکب قرار می‌دهد، در کنار این چهره تهاجمی انتظارات را از یک موتورسیکلت کراس کاملا برآورده می‌کند.

با وجود همه این امکانات و شرایط خوب این سری از موتورسیکلت‌های کی‌تی‌ام، قیمت بالای آن‌ها لطمه بزرگی به رونق خرید و فروششان در بازار موتورهای حاضر در کشور زده‌است. شما برای خرید یک موتور دوک 250سی‌سی که توسط کویرموتور مونتاژ شده است و به همراه گارانتی یکساله عرضه می‌شود، باید مبلغی در حدود 32 میلیون تومان هزینه کنید.
 

پیشنهاد نهایی

ظرافت طراحی در تک‌تک قطعات این موتورسیکلت اروپایی، مجموعه‌ای هماهنگ و کامل را در کنار هم ایجاد کرده است که حتی با وحود قیمت بالاتر ارزش خرید زیادی دارد.

مشخصات فنی کی تی ام دوک 250
پیشرانه: 250 سی‌سی تک سیلندر

قدرت: 31 اسب بخار

سیستم سوخت‌رسانی: انژکتوری EFI

ترمزها: دو دیسک در جلو و یک دیسک در عقب

گنجایش مخزن سوخت: 11 لیتر


نکات مثبت

سواری نرم

سیستم تعلیق WP Suspension

ترمزهای قوی

تجهیزات رفاهی کی تی ام دوک 250
استارت الکتریکی

مسافت سنج دیجیتال

ترمز ضد قفل ABS

مجهز به سوئیچ خاموشی اضطراری انجین

مجهز به سیستم ران اندازی ایمن ( Safety Start System)



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها