کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

204 هزار نفر در کشور بیمه بیکاری می‌گیرند


کد خبر : ۴۴۱۶۴پنجشنبه، ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷:۱۱۹۴۳ بازدید

قائم مقام دبیرکل خانه کارگر کشور گفت: 204 هزار نفر در کشور بیمه بیکاری می گیرند که با توجه به این رقم سنگین باید در حوزه تامین اجتماعی ...

قائم مقام دبیرکل خانه کارگر کشور گفت: 204 هزار نفر در کشور بیمه بیکاری می گیرند که با توجه به این رقم سنگین باید در حوزه تامین اجتماعی برخی از قوانین اصلاحاتی صورت پذیرد.

به گزارش ایران جیب از ایسنا، حسن صادقی در همایش دبیران اجرایی خانه های کارگر سراسر کشور در سالن اجتماعات تامین اجتماعی قم عنوان کرد: امروز تامین اجتماعی با چالش های متعددی مواجه است که باید با اصلاحات حل شود.

قائم مقام دبیرکل خانه کارگر کشور افزود: بخشی از قوانین حمایتی است؛ تعهدات حاکمیتی به سازمان تامین اجتماعی در قالب ۳۷ ماده واحده تصویب شده در ۱۶ سال گذشته منتج به بار مالی سنگینی شده بدون اینکه آورده ای داشته باشد.

وی تصریح کرد: چالش بعدی مطالبات از دولت است، در این راستا دولت ۱۴۶ هزار میلیارد در سالهای پس از انقلاب اسلامی به دلیل عدم تعهدات قانونی به تامین اجتماعی بدهکار است از این رو سازمان تامین اجتماعی هر ساله ۱۲۰۰ میلیارد تومان با کسری مواجه شود.

وی خاطرنشان کرد: اصلاحات در حوزه بیمه شدگان باید مورد توجه قرار گیرد و سازمان در این مسیر حرکت کند و قوانین زودهنگام همانند قوانین کاهش دهنده سن بازنشستگی که خود بحرانی شده است بازنگری گردد؛ مجلس و جامعه کارگری به عنوان شرکای تامین اجتماعی در جهت اصلاحات قوانین تامین اجتماعی و حوزه مطالبات گام بردارند.

او ادامه داد: ازطرفی ۱۷ هزار میلیارد تومان پولی که از کارگرها کسر کرده اند سهم کارگر و کارفرما به تامین اجتماعی پرداخت نکرده اند.

قائم مقام دبیرکل خانه کارگر کشور اظهار کرد: اگر واقعا مجلس و دولت و نظام به این موضوع اساسی توجه نکنند در آینده نگرانی هایی خواهیم داشت و مشکلات عدیده ای برای نظام اجرایی کشور از ناحیه بازنشستگان تامین اجتماعی و اعضا که ۷۵ درصد از جمعیت را تشکیل می دهد ایجاد خواهد شد.

وی افزود: در لایحه بودجه سال ۹۷، دولت هیچ مبلغی برای بدهی در سهم دولت در نظر نگرفته است و در حالی که بودجه جاری تامین اجتماعی ۲۳ هزار میلیارد تومان است که باید به تامین اجتماعی پرداخت شود؛ در بودجه ۱۲۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که محقق نشده است.

صادقی بیان کرد: در سال ۹۶ نیز مبلغ ۵۰۰۰ میلیارد مطالبه داشته ایم که آن نیز تحقق نیافته است هر ماه نیز ۲۵ هزار نفر به بارنشستگان کشور اضافه می شود و برخی از قوانین بازنشستگی نیز فلج کننده است. همچنین ۳۷ صنف زیر نظر دولت است که یا باید حذف و یا ساماندهی گردد تا بتوان بخشی از مشکلات را رفع کرد.

قائم مقام دبیرکل خانه کارگر کشور عنوان کرد: وظیفه خانه کارگر این است که درون را تقویت کند تا در بیرون اثر گذار باشد اما در این میان تشکیلات خانه کارگری نیاز به پوست اندازی دارد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها