کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای جهانی طلا امروز پنج‌شنبه در بازارهای بین‌المللی


کد خبر : ۴۴۱۵۷پنجشنبه، ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۵:۳۵۵۸۶ بازدید

قیمت طلا در بازارهای بین المللی در آغاز مبادلات امروز پنجشنبه تحت تاثیر نوسانات ارزش دلار آمریکا پس از نشست فدرال رزرو، با افزایش روبرو شده است.

پایگاه خبری طلا نوشت: ارزش دلار آمریکا که روز گذشته پس از پایان نشست فدرال رزرو آمریکا و اعلام نتایج این نشست با کاهش روبرو شده بود، امروز تغییر چندانی نداشته و این مساله موجب افزایش قیمت جهانی طلا شده است.

بر اساس این گزارش فدرال رزرو آمریکا در پایان نشست روز گذشته خود مطابق با انتظارات نرخ بهره را 0.25 درصد افزایش داد و پیش بینی کرد که نرخ بهره در سال 2018 میلادی نیز 3 بار دیگر افزایش خواهد یافت. قیمت هر اونس طلا در بازارهای بین المللی با 0.15 درصد افزایش به بیش از 1257 دلار رسیده است. قیمت طلا در پایان مبادلات روز چهارشنبه نیز با رشد یک درصدی روبرو شده بود.

شاخص ارزش دلار آمریکا نیز که روز گذشته با افت 0.7 درصدی روبرو شده بود امروز تغییر چندانی نداشته است. فدرال رزرو نرخ بهره را به 1.50 درصد افزایش داده است.

این در شرایطی است که کاهش نرخ تورم آمریکا در ماه نوامبر می تواند تاثیر زیادی بر روند افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در سال آینده داشته باشد.

کمیته بازار آزاد فدرال رزرو هدف خود را برای پایین ترین سطح پایدار بیکاری بلندمدت به  4.6 درصد کاهش داد، این  نشان می دهد که مقامات همچنان انتظار دارند  که کاهش بیکاری در نهایت تورم را افزایش خواهد داد.

جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا در سخنانی تاکید کرد : افزایش تدریجی نرخ بهره در سال های آینده ادامه خواهد یافت.

وی تصریح کرد: هنوز برخی از اعضای فدرال رزرو آمریکا با اجرای سیاست های مالی مخالف هستند. بخشی از رشد شاخص های سهام به دلیل انتظارات ناشی از اصلاحات مالیاتی اتفاق افتاده است.

یلن در ادامه درباره بیت کوین و ارزهای دیجیتال نیز گفت: بیت کوین ارزش ذاتی ندارد و تنها یک وسیله و ابزار برای سفته بازی است. فدرال رزرو نیز هیچ برنامه ای برای به رسمیت شناختن بیت کوین ندارد.

پیش بینی می شود برگزاری نشست بانک های مرکزی اروپا و انگلیس نیز طی ساعات آینده تاثیر زیادی بر نوسانات نرخ ارز و قیمت جهانی طلا خواهد داشت. بعید به نظر می رسد که بانک های مرکزی انگلیس و اروپا نرخ بهره را در این نشست تغییر دهند.

سنای آمریکا قرار است هفته آینده درباره طرح مالیاتی دولت ترامپ رای گیری کند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها