کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بر اثر انفجار مین در کرمانشاه یک نفر به شهادت رسید


کد خبر : ۴۴۱۰۳سه شنبه، ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۳:۰۰۲۱۹ بازدید

فرماندار شهرستان ثلاث باباجانی اعلام کرد که صبح امروز (سه شنبه) انفجار مین به جای مانده از دوران جنگ تحمیلی در مرز بمو بخش ازگله ...

فرماندار شهرستان ثلاث باباجانی اعلام کرد که صبح امروز (سه شنبه) انفجار مین به جای مانده از دوران جنگ تحمیلی در مرز بمو بخش ازگله منجر به شهادت یکی از نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد.

علی اکبر اکبری در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این انفجار منجر به شهادت یکی از نیروهای سپاه و مصدوم شدن یکی دیگر از نیروهای این نهاد شد.

گفته می شود، پرسنل سپاه در بخش مرزی ازگله از توابع شهرستان ثلاث باباجانی در حال احداث جاده بودند که دچار این حادثه شدند.

شهرستان مرزی ثلاث باباجانی با ۳۸ هزار نفر جمعیت در ۱۳۶ کیلومتری غرب کرمانشاه واقع شده است.

این شهرستان که سال ۸۱ از جوانرود منفک و به شهرستان مستقل تبدیل شده است، هزار و ۴۱۸ کیلومتر مساحت دارد و ۳۸ هزار نفر در قالب ۱۲ هزار خانوار در این شهرستان سکونت دارند.

شهرستان ثلاث باباجانی دارای ۲ بخش مرکزی و ازگله، ۲۰۶ روستا و ۲ شهر تازه آباد با ۱۸ هزار نفر جمعیت و ازگله با ۲ هزار نفر جمعیت است.

این شهرستان ۴۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و فعالیت تجاری و بازرگانی در گمرک و بازارچه شیخ صله در این شهرستان انجام می شود.

در جریان جنگ تحمیلی ۱۶ میلیون مین در بیش از چهار میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار زمین های مناطق مرزی کشورمان توسط رژیم بعث عراق کار گذاشته شد که ۷۰۰ هزار هکتار معادل ۱۷ درصد آن در استان کرمانشاه قرار دارد.

استان کرمانشاه ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد که در طول هشت سال دفاع مقدس به طور مستقیم درگیر جنگ بود.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها