کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای جهانی طلا امروز سه‌شنبه در بازارهای بین‌المللی


کد خبر : ۴۴۰۶۲سه شنبه، ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۳:۵۹۴۸۶ بازدید

قیمت طلا در بازارهای جهانی در آغاز مبادلات امروز سه شنبه و در آستانه نشست فدرال رزرو آمریکا با افزایش نسبی روبرو شده است.

سایت طلا نوشت: قیمت طلا که در پایان مبادلات روز گذشته با کاهش یک درصدی روبرو شده بود ، امروز سه شنبه در آستانه نشست دو روزه فدرال رزرو با افزایش نسبی همراه بوده است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 0.1 درصد افزایش به بیش از 1243 دلار رسیده است.

این گزارش افزود: شاخص ارزش دلار آمریکا در برابر سبدی از ارزهای معتبر بین المللی نیز با تغییر ناچیزی روبرو شده و به 93.92 واحد رسیده است.

شاخص سهام در بازارهای آسیایی نیز برای چهارمین روز متوالی با افزایش روبرو شده است. امیدواری ها نسبت به چشم انداز اقتصادی جهان تاثیر زیادی بر رشد شاخص سهام در بازارهای آسیایی داشته است.

کاخ سفید اعلام کرده است که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا قصد دارد چهارشنبه درباره طرح اصلاحات مالیاتی سخنرانی مهمی داشته باشد.

این در شرایطی است که آمارهای جدید اشتغال در آمریکا نشان می دهد که رشد دستمزدها طی ماه نوامبر ناامید کننده بوده و هنوز نگرانی های زیادی درباره وضعیت نرخ تورم در آمریکا وجود دارد.

مقام های ارشد بانک مرکزی اروپا نیز بر لزوم قانونمندی مبادلات بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال تاکید کرده و نسبت به رشد فزاینده پولشویی از طریق این گونه ارزها هشدار داده اند.

آغاز مبادلات رسمی بیت کوین در برخی بازارهای آتی موجب شده است تا قیمت این ارز دیجیتال به بیش از 17 هزار دلار برسد.

نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا امروز آغاز خواهد شد و بیانیه پایانی این نشست فردا چهارشنبه منتشر می شود. جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا نیز در کنفرانس خبری شرکت می کند.

به نظر می رسد برگزاری نشست های بانک های مرکزی انگلیس و اروپا نیز می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت جهانی طلا و نرخ ارز داشته باشد.

بعید به نظر می رسد که نرخ بهره و سیاست های پولی انگلیس و بانک مرکزی اروپا در این نشست ها تغییر چندانی داشته باشد.

از سوی دیگر تحلیلگران اقتصادی و بازارهای بین المللی بر این باورند که انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین نیز تاثیر مهمی بر قیمت جهانی طلا و نرخ ارز خواهد داشت. وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور نیز می تواند عامل مهمی برای قیمت طلا باشد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها