کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

چمر‌ان: هنوز به نتیجه انتخابات شورای شهر اعتراض دارم!


کد خبر : ۴۴۰۵۵سه شنبه، ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۰:۴۵۱۸۶ بازدید

رئیس سابق شورای شهر تهران درباره ماجرای املاک نجومی گفت: سازمان بازرسی در حال پیگیری بوده و هنوز صحت آن را تأیید نکرده بود که موضوع مطرح شد چون باید ابتدا به ما نامه می‌نوشت.

رئیس سابق شورای شهر تهران درباره ماجرای املاک نجومی گفت: سازمان بازرسی در حال پیگیری بوده و هنوز صحت آن را تأیید نکرده بود که موضوع مطرح شد چون باید ابتدا به ما نامه می‌نوشت.

به گزارش تسنیم، مهدی چمران ظهر دیروز در آیین گرامیداشت روز دانشجو به میزبانی دانشگاه آزاد واحد همدان اظهار داشت: برخی سئوال می‌کنند که چرا شهرداری تهران بدهی دارد درحالی‌که بدهکاری برای شهرداری‌ها طبیعی است و حتی دولت نیز به بانک‌ها بدهکار است.

وی افزود: در دوره‌ای که رئیس شورای شهر تهران بودم، شهرداری برای تسریع در اجرای برخی طرح‌ها مانند ساخت پل‌ها پول قرض کرد تا این طرح‌ها در مدت‌زمان کمتر به بهره‌برداری رسیده و ارزان‌تر تمام شود.

چمران بیان کرد: طرح‌های بزرگی را با قرض گرفتن شروع کردیم که برخی از آن‌ها تمام‌ شده و برخی در حال پایان است و شهرداری نزدیک به ۱۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بابت آن‌ها بدهکار است که به‌تدریج پرداخت می‌شود و دست‌کم، ۱۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد نیز از دولت طلب دارد که اگر پرداخت کند، شهرداری می‌تواند بدهی خود را یکجا تسویه کند.

رئیس سابق شورای شهر تهران درباره ماجرای املاک نجومی نیز اعلام کرد: در همه ادارات مرسوم است که به کارمندان خانه داده شود، اما مسئله بر سر ارزان‌تر فروخته شدن آن‌ها بود و سازمان بازرسی در حال پیگیری بوده و هنوز صحت آن را تأیید نکرده بود که موضوع مطرح شد چون باید ابتدا به ما نامه می‌نوشت.

چمران افزود: از قوه قضاییه خواستیم جزییات را به ما اعلام کنند تا رسیدگی شود که پس از آن مشخص شد هیچ خانه‌ای به اعضای شورا در سه دوره‌ای که بودم، داده نشده و بر اساس اعلام دادستان، تنها تعدادی از مجموع ۱۶۰ خانه، ارزان‌تر از نرخ واقعی فروخته‌ شده بود.

وی تصریح کرد: کل این رقم نیز ۴ میلیارد تومان بود نه ۴ هزار میلیارد تومان و نباید با ۸ هزار میلیارد تومان صندوق ذخیره فرهنگیان اشتباه گرفته‌ شده و بگویند املاک نجومی چون موارد نجومی این‌هاست.

هنوز به نتیجه انتخابات شورای شهر اعتراض دارم!

این نامزد انتخاباتی شورای شهر تهران درباره دلیل اعتراض به نتیجه انتخابات نیز گفت: هیچ‌گاه نگفتم و نمی‌گویم که رأی من بیشتر بوده، اما به این شکل که اعلام کردند نیز نبوده و به همین دلیل موضوع را پیگبری کرده و کار به دادگاه نیز کشیده است.

چمران بیان کرد: ازیک‌طرف افرادی در لیست داوطلبان نهایی شورای شهر تهران وجود داشتند که صلاحیت آن‌ها تأیید نشده بود، اما مجلس آن‌ها را تأیید کرد و دیگر اینکه اجازه ندادند حتی یک ناظر از طرف من پای صندوق حاضر شود و تخلف رخ داد.

وی اعلام کرد: در ۱۹ صندوق رأی من صفر بود درحالی‌که یکی از آن‌ها محلاتی بود که دوستانم در آنجا حضور داشته و در آنجا ستاد داشتیم و بارها در مسجد آن محل سخنرانی کرده بودم، اما نفر آخر لیست ما ۳۰۰ رأی در این صندوق آورد و من که سر لیست بودم صفر شدم!

چمران با بیان اینکه علاقه به حضور مجدد در شورای شهر تهران را ندارم، تصریح کرد: پیگیری من تنها به دلیل قداست انتخابات و اهمیت رأی مردم بود وگرنه اگر همین ‌الان هم همه‌ چیز مشخص شود، دیگر وارد شورا نمی‌شوم.

روز دانشجو نماد استکبارستیزی است

رئیس سابق شورای شهر تهران با گرامیداشت روز دانشجو نیز گفت: روز دانشجو نماد استکبارستیزی و ضد آمریکا بودن است و نباید ماهیت آن با گذر زمان تغییر کند و جنبش‌های دانشجویی باید همان مسیر را بپیمایند هرچند برخی تلاش می‌کنند که آن را تغییر دهند.

چمران با اشاره اظهارات اخیر رئیس‌جمهور آمریکا نیز افزود: ترامپ برای خوشایند صهیونیست‌ها این موضوع را مطرح کرده وگرنه ترامپ و اسرائیل غاصب چه‌کاره هستند که بتوانند پایتخت یک کشور را عوض کنند.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی چند دهه است که مردم فلسطین را قتل‌عام و آواره کرده، عنوان کرد: بااین‌وجود هنوز نتوانسته کاری از پیش برد و مردم فلسطین هنوز با آن‌ها مبارزه می‌کنند.

چمران بابیان اینکه وضعیت امروز فلسطین نتیجه سازش با اسرائیل است، تصریح کرد: ما باید از این موضوع درس گرفته و فراموش نکنیم که آمریکا قصد کمک به ما را ندارد و از این تنور نانی برای ما گرم نمی‌شود.

وی، داعش را توطئه دشمنان برای مقابله با اسلام دانست و افزود: پس از تضعیف داعش به برکت مقاومت شهدای مدافع حرم و مردم کشورهای مسلمان، توطئه کردستان را رقم زدند تا به تصور خودشان، اسرائیل دوم را ایجاد کنند، اما در آنجا نیز شکست‌خورده و حال از انتقال پایتخت اسرائیل به قدس شریف حرف می‌زنند.

چمران عنوان کرد: امروز حمایت از فلسطین وظیفه ما است زیرا قدس متعلق به همه مسلمانان است و اگر همه به پا خیزند اسرائیل نمی‌تواند کاری از پیش برد.

وی با تأکید بر اینکه آرامش و امنیت جز در سایه توکل به خداوند فراهم نمی‌شود، بیان کرد: به شعار پادشاهان و ملوک نفرین‌ شده عرب و اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها دل‌خوش نمی‌کنیم و تنها توکلمان به خدا است و او را به‌پاس همه نعمت‌هایش سپاسگزاری می‌کنیم.

چمران تصریح کرد: اما شکر، تنها زبانی نیست و باید عملی هم باشد و شکر عملی، پیمودن راه شهدا، انقلاب، رهبری و دانشمندان و رسیدن به قله‌های علمی است.

در این جلسه از برگزیدگان مسابقه عکاسی دانشگاه با عنوان “در نگاه اول” و فعالان فرهنگی با اهدای لوح سپاس و جایزه قدردانی شد.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها