کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تقویت 353 واحدی شاخص کل بورس تهران امروز دوشنبه


کد خبر : ۴۴۰۳۴دوشنبه، ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵:۳۲۴۶۵ بازدید

معامله‌گران بورس تهران امروز در حالی شاهد تقویت حجم معاملات و رشد 353 واحدی شاخص بودند که گروه خودرویی‌ به پیشرانی ایران‌خودرو ...

فارس- معامله‌گران بورس تهران امروز در حالی شاهد تقویت حجم معاملات و رشد 353 واحدی شاخص بودند که گروه خودرویی‌ به پیشرانی ایران‌خودرو شاهد نوسان قیمت‌ از دامنه نزولی به دامنه صعودی بود.

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز دوشنبه 20 آذر ماه 96 با افزایش 353 واحدی روی رقم 91 هزار و 552 واحد ایستاد.

شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش 12 واحدی عدد 17 هزار و 686 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 509 واحدی به رقم  99 هزار و 325 واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش 393 واحدی به رقم 65 هزار و 174 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش کمتر از یک واحدی عدد  194 هزار و 208 واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با افزایش 4 واحدی روی رقم یک هزار  و 22 واحد ایستاد.

براساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های فولاد مبارکه با 73 واحد، معدنی و صنعتی چادرملو 65 واحد و ایران خودرو با 52 واحد افزایش بیشترین تاثیرمثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های مخابرات ایران با 40 واحد، تاپیکو با 34 واحد و گروه مپنا با 32 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 313 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از یک میلیارد و 179 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 91 هزار و 870 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های تجهیز نیروی زنگان، حق‌تقدم خرید سهام کی‌بی‌سی، حق‌تقدم خرید سهام بین‌المللی محصولات پارس، سیمان سپاهان و حق‌تقدم خرید سهام آن، گروه صنایع کاغذ پارس، فرآورده‌های غذایی و قند چهارمحال، از سوی ناظر بازار بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های پتروشیمی داراب، گسترش صنایع انرژی آذراب، پتروشیمی جهرم، اوراق مرابحه بناگستر کرانه، پتروشیمی فسا، اوراق صکوک اجاره واسط مالی اردیبهشت یکم در نماد صایتل، پالایش نفت شیراز، پالایش نفت لاوان، متوقف شدند.

امروز در بازار 2 بورس تهران که به معاملات درون‌گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد، 230 میلیون سهم هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه به ارزش 40.5 میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده کدبه‌کد شد.

هم‌زمان 69.5 میلیون سهم فولاد کاوه جنوب کیش به ارزش به ارزش بیش از 16.5 میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده کدبه‌کد شد. در معدنی و صنعتی گل گهر اما 15 میلیون سهم به ارزش کمتر از 4.5 میلیارد تومان با معاملات انتقالی میان سهامداران عمده این سهم همراه بود، همچنین 7 میلیون سهم بیمه دانا به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان کدبه‌کد شد. در گروه صنعتی پاکشو همچنین بیش از 1.5 میلیون سهم به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان میان سهامداران عمده این سهم با معاملات انتقالی همراه بود.

بر اساس این گزارش امروز بورس تهران هم‌زمان با افزایش انتظار برای تعدیل سود در برخی نمادها شاهد تحرک دوباره بازارگردان‌ها در گروه‌های پیشرو از جمله معدنی‌ها، فولادسازان و البته خودرویی‌ها بود، هرچند که تک‌سهم‌های پالایشی نیز در این بین حضور داشتند.

هم‌زمان در نماد ایران‌خودرو در حالی بیش از 52 میلیون سهم در سقف کامل نوسان مثبت قیمتی معامله شد که این سهم با صف خرید بیش از 13 میلیون سهمی به کار خود پایان داد.

در گروه معدن نیز دوقلوهای سنگ‌آهنی در حالی شاهد معاملاتی متعادل در دامنه نوسان مثبت قیمتی بودند که افزایش ۱۶.۶ درصدی بهره مالکانه معادن در لایحه پیشنهاد‌ی دولت به مجلس، محل چالش میان معامله‌گران قرار گرفته است.

هم‌زمان فولاد مبارکه نیز امروز همپای بازارگردان این سهم برای معاملات درون‌گروهی شاهد حجم معاملات 48 میلیون سهمی در دامنه مثبت نوسان قیمتی بود.

در این گروه فولاد مبارکه که توانسته پس از تملک بلوک مدیریتی سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات که طی ماه‌های اخیر از سوی بانک رفاه به قیمت هر سهم 120 تومان واگذار شد، به حاکم بلامنازع سنگ آهنی‌ها و البته برخی فولادی‌ها از طریق به چنگ آوردن رأی هیأت‌مدیره این شرکت‌ها تبدیل شود، نقشی مؤثر در نحوه تسویه طلب معدنی‌ها از فولادسازان و تعیین قیمت محصولات سنگ‌آهنی در سال آینده خواهد داشت. انحصاری که به نظر می‌رسد سنگ‌آهنی‌ها را برای همیشه فرمانبردار فولادسازان خواهد کرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها