کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کاهش 89 درصدی بارش در تهران


کد خبر : ۴۳۹۸۷یکشنبه، ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵:۵۷۲۹۸ بازدید

مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت گفت: حجم ریزش های جوی در آذر ماه سال جاری نسبت به سال آبی گذشته کاهش 89 درصدی را نشان می دهد.

مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت گفت: حجم ریزش های جوی در آذر ماه سال جاری نسبت به سال آبی گذشته کاهش 89 درصدی را نشان می دهد.

به گزارش ایلنا، "حسن برنا" با بیان این مطلب اظهار کرد: با بارش اولین برف سال جاری در 17 آذرماه متوسط بارش آذر ماه در محدوده عملکرد استان تهران به 3.5 میلیمتر رسیدکه نسبت به بارندگی 32 میلیمتر سال گذشته و 21.8 میلیمتر متوسط بلند مدت به ترتیب با کاهش 89 و 84 درصدی مواجه بودیم.

وی ادامه داد: بیشترین بارش مربوط به ایستگاه باران‌سنجی امامزاده داود با مقدار 9.5 میلیمتر و کمترین بارش مربوط به ایستگاه بارانسنجی باقرآباد ورامین با مقدار یک میلیمتر است.

مدیر دفتر مطالعات شرکت آب منطقه ای تهران با بیان اینکه مقادیر بارش از ابتدای سال جاری تا امروز در محدوده عملکرد استان تهران 27.3  میلیمتر است، تصریح کرد:  این میزان در مقایسه بامقدار 51.8 میلیمتر سال گذشته ومقدار 62.2 میلیمتر متوسط بلند مدت به ترتیب کاهش  47 و 58 درصد را نشان می دهد.

برنا با اشاره به اینکه وقوع بارش ها در مورخ 17 آذرماه به جز در محدوده جنوب شهر تهران ودشت ورامین که به صورت باران بوده، در بقیه مناطق استان به صورت بارش برف بوده است، یادآور شد:  به‌رغم شدت برودت هوا بارش برف قابل چشمگیر نبوده است وبا توجه به بررسی های انجام شده و اطلاعات به‌دست آمده ریزش‌های جوی چه از نظر میزان و چه از نظر توزیع در اغلب نواحی متغیر است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به تمرکز جمعیتی در استان تهران و لزوم تامین منابع آب پایدار و مطمئن برای شرب، صنعت و کشاورزی، دشت‌های استان وضعیت نامناسبی دارند که هموطنان باید نسبت به مصرف بهینه آب توجه لازم را داشته باشند؛ چرا که با وقوع بارش های مقطعی وضعیت منابع آب بهبود نمی‌یابد.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها