کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

جدیدترین جدول رده بندی کیفی خودروهای داخلی منتشر شد


کد خبر : ۴۳۹۶یکشنبه، ۳۱ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۷:۴۹۲۶۱۸۸ بازدید

گرند ویتارا محصول شرکت ایران خودرو خراسان همانند ماه گذشته صدرنشین جدول رده بندی کیفی خودروها شد.

خودروهای مگان و پارس تندر، دو محصول شرکت پارس خودرو نیز به ترتیب رتبه های دوم و سوم جدول را به خود اختصاص داده اند.خودرو MVM110 محصول شرکت مدیران خودرو نیز همچنان در انتهای جدول قرار دارد.

به گزارش روابط عمومی شركت بازرسی كیفیت و استاندارد ایران(ISQI)، در اسفند ماه 1392 مجموع خودروهای تولید شده در داخل كشور، اعم از سبك و سنگین نسبت به ماه قبل با افزایش 29.1 درصدی و در مقایسه با زمان مشابه سال قبل با روند نزولی 5.1 درصدی مواجه گردید. در ماه اخیر 99 درصد از حجم خودروهای تولید شده در داخل كشور مختص خودروهای سبك (سواری و وانت) و 1 درصد نیز مربوط به خودروهای گروه سنگین (مسافری و باری) بوده است.

گروه سبك:

در بخش سواری شاهد رشد 35.2 درصدی تیراژ تولید نسبت به ماه قبل بودیم كه افزایش تولید خودروهای پژو 405 خراسان و JAC از جمله عوامل اصلی در ایجاد این روند صعودی می باشند.با توجه به افزایش تولید خودروهای سواری در اسفند ماه، تعداد خودروهای ارزشیابی شده نیز نسبت به ماه قبل 17.1 درصد رشد یافت، بطوریكه جمعا 21 مدل خودرو مورد بازرسی قرار گرفت كه در این بین 15 مدل در سطح كیفی خیلی خوب و 6 مدل نیز در سطح كیفی خوب قرار گرفته‌اند.

جدول رده بندی كیفی- گروه سبك- سواری

4rmzmndx5skbt1u0t2r.png

تذكر: عیوب فنی و عملكردی شامل كدهای 1 (فنربندی، تعلیق و فرمان)، 2 (موتور و انتقال قدرت)، 3 (ترمز) و 4 (تجهیزات الكتریكی) می‌باشد. عیوب تزئینات و مونتاژی شامل كدهای 5 (تزئینات) و 8 (صداهای غیرعادی) می‌باشد. عیوب بدنه شامل كدهای 6 (بدنه) و 9 (نفوذ آب) و عیوب رنگ هم كد 7 می باشد.

همانطور كه در جدول رده‌بندی كیفی خودروهای سواری قابل مشاهده است، خودروی گرندویتارا محصول شركت ایران خودرو خراسان در صدر و خودروی MVM110 محصول شركت مدیران خودرو در انتها قرار دارند.

خودروهای سایپا 131 X و سایپا 132X در صدر بیشترین عیوب فنی و عملکردی

به گزارش روابط عمومی شركت بازرسی كیفیت و استاندارد ایران(ISQI)، در بخش عیوب فنی و عملكردی خودروهای سواری، محصولات شركت سایپا یعنی سایپا X131 و سایپا X132 بیشترین نمرات منفی را كسب نمودند. از طرفی شاهد تنزل كیفی 3.2 درصدی میانگین نمره منفی این بخش، نسبت به ماه قبل هستیم كه بیشترین تاثیر در ایجاد این روند مربوط به خودروهای پژو 405 و پژو پارس خراسان می باشد.

در بخش تزئینات و مونتاژی خودروهای MVM110 و سمند بیشترین نمرات منفی را كسب نمودند. در ضمن شاهد افزایش 7.2 درصدی میانگین نمره منفی این بخش، نسبت به ماه قبل هستیم كه بیشترین تغییر برای خودروهای MVM530 و پارس تندر می باشد.

در بخش بدنه خودروهای سایپا X132 و سایپا X131 پارس خودرو بیشترین نمرات منفی را كسب نمودند، همچنین نسبت به ماه قبل ارتقاء 15.7 درصدی را شاهد هستیم كه بیشترین تاثیر در ایجاد این روند صعودی، مربوط به خودروهای پژو پارس خراسان و MVM530می باشد.

در بخش رنگ میانگین نمره منفی نسبت به ماه قبل 6/25 درصد بهبود یافت که عمدتاً مربوط به کاهش نمره منفی خودروهای گرندویتارا و سایپا X132 در این بخش می باشد. همچنین خودروهای لیفان X60 و JAC بیشترین نمرات منفی را در بخش رنگ كسب نمودند.


درنمودار زیر روند تغییرات میانگین نمره منفی خودروهای گروه سواری را نسبت به ماه قبل مشاهده می کنیم، بطوریکه خودروی تیبا بیشترین درصد بهبود و سایپا X132 هم بیشترین درصد تنزل را داشته اند.

duntyy7y7p82vf1iz.jpg

 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها