کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت اوراق وام مسکن کاهش یافت + محاسبه


کد خبر : ۴۳۷۷۴جمعه، ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰:۱۳۶۷۹۱ بازدید

با توجه به روند معاملات اوراق تسهیلات مسکن در فرابورس ایران، قیمت این اوراق طی روزهای گذشته شاهد روند نزولی بوده و هر برگ از آن ...

با توجه به روند معاملات اوراق تسهیلات مسکن در فرابورس ایران، قیمت این اوراق طی روزهای گذشته شاهد روند نزولی بوده و هر برگ از آن در برخی از نمادها تا 75 هزار تومان داد و ستد می‌شود. با این حساب زوج های تهرانی باید برای دریافت 110 میلیون تومان وام مسکن به علاوه وام جعاله، 16 میلیون و 500 هزار تومان هزینه کنند.

به گزارش ایران‌جیب از ایسنا، در روزهای گذشته قیمت اوراق (تسه) تسهیلات مسکن نسبت به هفته های گذشته روند نزولی در پیش گرفته و برخی از تسه‌ها تا 74 هزار و 200 تومان کاهش قیمت یافته‌اند.

در آخرین روز معاملاتی فرابورس ایران بیشترین قیمت تسه را امتیاز تسهیلات مسکن فروردین ماه 1396 به خود اختصاص داد و تسه تیر ماه 1395 به قیمت هر برگ 72 هزار و 836 تومان داد و ستد شد.

این در حالی است که در هفته های گذشته قیمت هر برگ از امتیاز تسهیلات مسکن به حدود 77 هزار تومان می‌رسید؛ اما در این روزها معاملات این اوراق در فرابورس ایران نشان از روند کاهشی در قیمت پایانی تسه‌ها دارد.

در نتیجه اگر قیمت هر برگ تسه را 75 هزار تومان در نظر بگیریم با توجه به اینکه زوج‌های تهرانی برای دریافت وام ۱۰۰ میلیون تومانی مسکن باید ۲۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند، آنان باید ۱۵ میلیون تومان صرف خرید این ۲۰۰ برگ کنند. این مبلغ با احتساب ۱۰ میلیون تومان وام جعاله که بابتش باید ۲۰ برگ بهادار به قیمت یک میلیون و 500 هزار تومان از اوراق تسهیلات مسکن را خریداری کنند، در مجموع برای دریافت وام ۱۱۰ میلیون تومانی مسکن حدود ۱۶ میلیون و 500 هزار تومان‌ می‌شود.

همچنین زوج‌های غیر تهرانی که در شهرهایی با جمعیت بیشتر از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت زندگی می‌کنند، می‌توانند تا سقف ۸۰ میلیون تومان وام بگیرند که برای گرفتن این مبلغ باید ۱۶۰ ورق بهادار خریداری کنند که با این حساب باید ۱۲ میلیون تومان بابت خرید این اوراق بپردازند که با احتساب یک میلیون و 500 هزار تومان اوراق وام جعاله، در مجموع برای دریافت وام ۹۰ میلیون تومانی باید ۱۳ میلیون و 500 هزار تومان پرداخت کنند.

علاوه بر این زوج‌های ساکن در سایر شهرهای با جمعیت زیر ۲۰۰ هزار نفر می‌توانند برای گرفتن ۶۰ میلیون تومان وام مسکن ۱۲۰ برگ بهادار خریداری کنند که باید ۹ میلیون تومان بابت خرید اوراق بپردازند که برای دریافت ۱۰ میلیون تومان دیگر بابت وام جعاله باید یک میلیون و 500 هزار تومان بپردازند. این زوج‌ها در مجموع برای دریافت وام ۷۰ میلیون تومانی باید ۱۰ میلیون و 500 هزار تومان بپردازند.

مجردهای تهرانی نیز می‌توانند تا سقف ۶۰ میلیون تومان و غیر زوج‌هایی که در مراکز استان‌های بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارند تا سقف ۵۰ میلیون تومان و در نهایت غیر زوج‌های ساکن در سایر مناطق تا سقف ۴۰ میلیون تومان وام دریافت کنند که به ترتیب هر کدام باید ۱۲۰، ۱۰۰ و ۸۰ برگ بهادار اوراق تسهیلات مسکن را از فرابورس ایران خریداری کنند. با این حساب مجردهای تهرانی باید برای خرید این اوراق ۹ میلیون تومان، افراد ساکن در مراکز استان‌های بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت مبلغ ۷ میلیون و 500 تومان و افراد گروه سوم مبلغ شش میلیون تومان پرداخت کنند. البته این افراد در صورت تمایل برای دریافت وام ۱۰ میلیون تومانی جعاله باید مبلغ یک میلیون و 500 هزار تومان دیگر هم بپردازند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها