کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

شیرخام کیلویی 1450 تومان شد


کد خبر : ۴۳۶۷۶سه شنبه، ۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۴:۲۲۲۳۵۲ بازدید

دبیر انجمن صنایع لبنی گفت: با توجه به اینکه میزان عرضه شیرخام نسبت به تقاضای کارخانجات لبنی کاهش یافته، قیمت این محصول تا سقف ...

دبیر انجمن صنایع لبنی گفت: با توجه به اینکه میزان عرضه شیرخام نسبت به تقاضای کارخانجات لبنی کاهش یافته، قیمت این محصول تا سقف 1450 تومان افزایش یافته که البته این مصوبه باید از سال 94 اجرا می‌شد.

رضا باکری در گفت‌وگو با فارس، در مورد آخرین وضعیت قیمت شیرخام اظهار داشت: سال 94 آقای شریعتمداری در سمت معاون اجرایی رئیس‌جمهور مصوب و ابلاغ کرد که قیمت شیرخام باید از کیلویی 1250 تومان به 1450 تومان افزایش یابد، اما کارخانجات لبنی به بهانه‌های مختلف از اجرای این امر سر باز زدند.

وی با اشاره به اینکه به دلیل افزایش صادرات شیرخشک، عرضه شیر خام در داخل کاهش یافته، تصریح کرد: طبق آمارها سال گذشته 24 هزار تن شیرخشک صادر شد و این رقم تا پایان امسال به 40 هزار تن خواهد رسید که این مسئله سبب کاهش شیر خام برای مصرف صنایع لبنی و تولید داخل شده است.

به گفته دبیر انجمن صنایع لبنی روند افزایش شیرخام از ابتدای سال جاری آغاز شده که اکنون شیر باکیفیت تا سقف 1450 تومان از دامداران خریداری می‌شود.

باکری به ارسال نامه‌ای از سوی انجمن صنایع لبنی به ستاد تنظیم بازار اشاره‌ کرد و اظهار داشت: در این نامه تقاضا کرده‌ایم، تا این ستاد فکری برای آزاد شدن و ورود موقت شیرخشک از کشورهای دیگر در جهت مصرف صنایع لبنی بکند؛ چرا که نمی‌خواهیم به دلیل کمبود شیرخام بازارهای صادراتی را هم از دست بدهیم.

وی گفت: وزیر جهاد کشاورزی اکنون جلوی واردات شیرخشک را گرفته و از طرفی هم کارخانجات ما با کمبود شیر مواجه هستند.

به گزارش خبرنگار فارس، تا چند ماه اخیر کار به جایی رسیده بود که بارها دامداران به دلیل خریداری ارزان شیر تولیدی و پرداخت دیرهنگام مطالباتشان بارها دست به تجمع در جلوی وزارت جهاد کشاورزی کرده بودند و حتی شیر خشک تبدیل‌شده در کارخانجات در انبارها تلنبار شده و صادر نمی‌شود، جالب اینجاست که از سال گذشته که صادرات شیر خشک به روسیه رونق گرفته، حالا با موج معکوس مواجه شده‌ایم و می‌گویند با کمبود شیرخام برای مصرف داخل مواجهیم.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها