کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

معرفی رسمی چانگان بِنی در نمایشگاه خودروی تهران


کد خبر : ۴۳۶۵۷سه شنبه، ۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴:۳۶۵۵۸۸ بازدید

گروه خودروسازی سایپا که از حدود سه سال پیش به‌عنوان شریک تجاری و عاملیت فروش و خدمات پس از فروش کمپانی چانگان (Changan) چین در ...
معرفی رسمی چانگان بِنی در نمایشگاه خودروی تهرانمعرفی رسمی چانگان بِنی در نمایشگاه خودروی تهران

گروه خودروسازی سایپا که از حدود سه سال پیش به‌عنوان شریک تجاری و عاملیت فروش و خدمات پس از فروش کمپانی چانگان (Changan) چین در کشور شناخته می‌شود، در نمایشگاه بین‌المللی خودروی تهران امسال به‌منظور معرفی عمومی هرچه بهتر و گسترش بازه محصولات این برند، غرفه‌ای جداگانه برای شریک چینی خود در نظر گرفته است.

در میان تمامی خودروهای موجود برای نمایش، هاچبک سفیدرنگی بنام بِنی (Benni) توجه بسیاری را به خود جلب می‌کند؛ یک سوپرمینی شهری که از چند ماه پیش زمزمه‌هایی پیرامون عرضه آن بجای پراید شنیده می‌شود و برای سومین بار است که در ایران به نمایش عموم درمی‌آید. بِنی درواقع همان "چانا بنی" است که بیش از 9 سال پیش قرار بود توسط شرکت بُن‌رو (تاپکو-بنیان توسعه صنعت پارس) راهی بازار کشور شود اما بنا به دلایلی این اتفاق هرگز رخ نداد.

طراحی بصری

بنی در کلاس سوپرمینی قرار می‌گیرد (یک پله پایین‌تر از کلاس ساب‌کامپکت) و 3730 میلی‌متر طول، 1650 میلی‌متر عرض و 1530 میلی‌متر ارتفاع دارد. از روبرو که به آن نگاه می‌کنیم دو چراغ هالوژن بزرگ می‌بینیم که در کنار جلوپنجره سفیدرنگ و هواکش عریض سپر چهره‌ای نسبتاً خندان به خودرو بخشیده‌اند. در نمای جانبی و پشتی هم با استفاده از رینگ‌های 15 اینچی آلومینیومی، لاستیک‌های 60/175 و سپر و درب صندوق عقب برجسته، تلاش شده تا شخصیت یک هاچبک فانتزی و جذاب شهری را داشته باشد.
عنصر فانتزی بودن در طراحی اتاق هم لحاظ شده و تریم دو رنگ مشکی و قرمز و پوششی از جنس پارچه و پلاستیک با طرح فیبر کربن تکمیل کننده آن هستند. نکته بسیار جالب درمورد طراحی داخلی، بهره‌گیری از دسته‌دنده دوار دایره‌ای شکل در کنسول میانی و پدال‌های تعویض دنده پشت فرمان است که برای خودرویی در این کلاس فوق‌العاده می‌نماید. از دیگر موارد قابل‌ذکر نیز می‌توان نمایشگر مرکزی داشبورد و نوارهایی با طرح آلومینیوم در نقاط مختلف کابین را نام برد.

مشخصات فنی

طبق اطلاعات مندرج در غرفه چانگان، این سوپرمینی چینی از قلب 4 سیلندر خطی 1370 سی‌سی آلومینیومی یورو4 با زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها و توان و گشتاور به ترتیب 101 اسب بخار در 6000 دور بر دقیقه و 135 نیوتن‌متر در 4000 تا 4500 دور بر دقیقه نیرو می‌گیرد. این خروجی از گذرگاه جعبه‌دنده نیمه خودکار IMT (Intelligent Manual Transmission) به چرخ‌های جلو رفته و با مصرف 5.3 لیتر سوخت در هر صد کیلومتر، جثه 1020 کیلوگرمی بنی را به حرکت درمی‌آورند. زیر بدنه سامانه تعلیق مَک‌فِرسون (محور جلو) و Trailing Arm (محور عقب) قرار گرفته که به همراه ترمزهای دیسکی چهار چرخ (در جلو از نوع خنک‌شونده) و فرمان برقی وظیفه هدایت و کنترل خودرو و نیز تأمین آسایش سرنشینان را بر عهده دارد.

ujfbg9gnoitb4jbee3.jpg

داشته‌های ایمنی و رفاهی

چانگان برای امنیت کوچک‌ترین محصول خود تجهیزاتی شامل ترمز ضدقفل (ABS)، توزیع الترونیکی نیروی ترمز (EBD) و 2 عدد کیسه هوا (راننده و سرنشین جلو) در نظر گرفته است. در بحث امکانات رفاهی نیز مواردی همچون کامپیوتر اطلاعات سفر، غربیلک فرمان مجهز به دکمه‌های کنترل سیستم صوتی و تماس تلفنی، تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو، چراغ مه‌شکن جلو و عقب، گرم‌کن شیشه عقب، حسگر پارک عقب (2 عدد)، قابلیت تنظیم صندلی راننده در 6 جهت، دوربین دید عقب و نمایشگر 7 اینچی لمسی داشبورد به چشم می‌خورد که در این محدوده قیمتی برای جلب رضایت خریدار و مبارزه با رقبا کافی به نظر می‌رسند؛ البته به شرطی که با قیمتی منطقی و رقابتی راهی کارزار شود. صندلی‌های پارچه‌ای، رادیو، آینه‌های جانبی تمام برقی مجهز به راهنما، سیستم صوتی با چهار بلندگو و خروجی USB و AUX، خروجی برق 12 ولتی، قابلیت تاشدن صندلی‌های عقب به‌صورت 60/40 و شیشه بالابر برقی جلو و عقب نیز دیگر امکانات بنی کوچک را تشکیل می‌دهند.

پیش درآمد!

از چند ماه قبل که تصاویر یک دستگاه بنی موجود در تأسیسات سایپا، در صفحات مجازی منتشر شد، شایعات مربوط به جایگزینی پراید با این سوپرمینی چشم‌بادامی شدت گرفت. بنی با توجه به طول و عرض به ترتیب 3730 و 1650 میلی‌متری از نظر ابعاد و اندازه جایگزین مناسبی برای پراید بوده و می‌تواند وظیفه آن را به‌عنوان یک خودروی کوچک شهری بر عهده بگیرد. در بحث تجهیزات ایمنی و رفاهی اما تشابهات زیادی میان بنی و گزینه‌های موجود در محدوده قیمتی 30 تا 40 میلیون تومان بازار به چشم می‌خورد و همین موضوع موجب شده تا عملاً امیدی به عرضه آن با بهایی نزدیک به پراید نبوده و بجای آن رقابت با امثال ساینا، کوییک و اِم‌وی‌اِم 110S برایش متصور باشد. / عصرخودرو



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها