کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ارجاع نامه اعتراضی ایرلاین‌ها درباره حذف ارز مبادلاتی به بانک مرکزی


کد خبر : ۴۳۵۹۴یکشنبه، ۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۹:۳۵۱۲۸۹ بازدید

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرد: با توجه به حذف ارز مبادلاتی اختصاصی به ایرلاین‌ها این شرکت‌ها در نامه‌ای اعتراضی بازگشت دوباره ...

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرد: با توجه به حذف ارز مبادلاتی اختصاصی به ایرلاین‌ها این شرکت‌ها در نامه‌ای اعتراضی بازگشت دوباره این ارز را خواستار و پیگیر شده‌اند.

مقصود اسعدی سامانی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این که از چند هفته قبل با دستور بانک مرکزی عرضه ارز مبادلاتی به ایرلاین‌ها متوقف شد، اظهار کرد: این موضوع برای شرکت‌های هواپیمایی ایرانی هزینه‌ای مضاعف به وجود می‌آورد و شاید بسیاری از آنها نتوانند فشار حاصل از این موضوع را تحمل کنند، زیرا بخش قابل توجهی از هزینه‌های شرکت‌های هواپیمایی با ارزهای خارجی انجام می‌شود.

به گفته وی، در شرایطی که ایرلاین‌ها امکان دسترسی به ارز دولتی را نداشته باشند مجبورند برای تامین نیاز خود به بازار آزاد مراجعه کنند که همین موضوع احتمال بالا رفتن دوباره قیمت ارز در بازار آزاد را افزایش دهد.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ادامه داد: با توجه به این شرایط شرکت‌های هواپیمایی اعتراض رسمی خود را در قالب نامه‌ای به معاون اول رییس جمهوری تقدیم کردند و ایشان نیز این نامه را به معاونت ارزی بانک مرکزی ارجاع دادند که هنوز این معاونت پاسخی قطعی به درخواست شرکت‌های هواپیمایی نداده است.

اسعدی سامانی ابراز امیدواری کرد: با موافقت بانک مرکزی بار دیگر امکان تخصیص ارز مبادلاتی به ایرلاین‌ها فراهم آید زیرا در غیر این صورت این شرکت‌ها برای تامین نیازهای اولیه خود مشکلاتی جدی خواهند داشت.

چندی قبل بانک مرکزی در راستای یکسان سازی نرخ ارز در بازار اعلام کرد: تخصیص ارز مبادلاتی به شرکت‌های هواپیمایی متوقف خواهد شد.

این ارز پس از تکانه‌های شدید بازار در سال‌های ابتدایی دهه ۹۰ به شرکت‌های هواپیمایی اختصاص یافته بود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها