کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

شاخص بورس تهران همچنان در مسیر صعود


کد خبر : ۴۳۵۹۲یکشنبه، ۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۳:۴۲۱۰۲۲ بازدید

معامله‌گران بورس تهران پس از پشت سر گذاشتن یک رکورد طولانی، امروز در حالی با تقویت نسبی اغلب نماگرها روبرو بود که غلبه عرضه بر ...

معامله‌گران بورس تهران پس از پشت سر گذاشتن یک رکورد طولانی، امروز در حالی با تقویت نسبی اغلب نماگرها روبرو بود که غلبه عرضه بر تقاضای سهام از سوی سهامداران حقوقی مشاهده شد و شاخص کل 185 واحد رشد کرد.

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز یکشنبه 5 آذر ماه 96 با افزایش 185 واحدی روی رقم 90 هزار و 655 واحد ایستاد.

شاخص کل هم ‌وزن اما با کاهش 23 واحدی عدد 17 هزار و 632 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 295 واحدی به رقم  97 هزار و 990 واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش 146 واحدی به رقم 64 هزار و 245 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 318 واحدی عدد  193 هزار و 843 واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با کاهش 12 واحدی روی رقم یک هزار  و 18 واحد ایستاد.

براساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های ملی صنایع مس ایران با 124 واحد، سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات با 57 واحد و تاپیکو با 46 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کرد.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های پالایش نفت بندر عباس با 42 واحد، پالایش نفت تهران با 40 واحد و گسترش نفت و گاز پارسیان با 38 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 298 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از یک میلیارد و 423 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 70 هزار و 845 نوبت داد و ستد بود.

در بازار نقدی بورس اما ارزش معاملات از 255 میلیارد تومان اندکی فراتر رفت.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری آتیه دماوند، نیروکلر، لیزینگ صنعت و معدن، خوراک دام پارس، قند لرستان، قاسم ایران، حق‌تقدم استفاده‌نشده تولیدی قند شیروان،‌ قوچان و بجنورد و تهیه و تولید خاک نسوز استقلال آباده، از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و نماد معاملاتی شرکت‌های فراورده‌های غذایی و قند چهارمحال و حق‌تقدم استفاده‌نشده سیمان شاهرود متوقف شدند.

امروز همچنین عرضه اوراق اختیار فروش تبعی شرکت ریل سیر کوثر ادامه یافت.

امروز در بازار2 بورس تهران که به معاملات درون‌گروهی سهام‌دار عمده اختصاص دارد 132 میلیون سهم فولاد خوزستان به ارزش کمتر از 54 میلیارد تومان به کدهای انتقالی سهامدار عمده جابه‌جا شد.

همچنین 122 میلیون اوراق اختیار فروش تبعی فولاد خوزستان به ارزش بیش از 12 میلیارد تومان کدبه‌کد شد. در سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی نیز 26 میلیون سهم به ارزش کمتر از 5 میلیارد تومان با معاملات انتقالی از سوی سهامدار عمده روبرو بود.

بیش از 14 میلیون از اوراق اختیار فروش تبعی ریل‌سیر کوثر به ارزش 71 میلیارد تومان کدبه‌کد شد. در نماد ریل‌سیر کوثر نیز اندکی بیش از 14 میلیون سهم به ارزش بیش از 4 میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده منتقل شد.

در عین‌حال 7 میلیون سهم پتروشیمی شاهزند به ارزش بیش از 1.5 میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده انتقال یافت و 6.5 میلیون سهم تراکتورسازی ایران به ارزش کمتر از 2 میلیارد تومان کدبه‌کد شد.

همچنین 5 میلیون سهم سرمایه‌گذاری سبحان به ارزش کمتر از 800 میلیون تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده انتقال یافت.

همچنین 3 میلیون از واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق درآمد ثابت امین یکم فردا به ارزش 300 میلیون تومان کدبه‌کد شد.

بر اساس این گزارش اندکی بیش از یک میلیون سهم ارتباطات سیار به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان با معاملات انتقالی از سوی سهامداران عمده این سهم روبرو بود و درنهایت یک میلیون پتروشیمی زاگرس به ارزش کمتر از 3 میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده انتقال یافت.

بر اساس این گزارش امروز بورس تهران در حالی شاهد تقویت دوباره نماگرهای منتخب خود بود که غلبه عرضه بر تقاضای سهام از سوی معامله‌گران اغلب حقوقی به‌ویژه در گروه پالایشی‌ها و فلزات اساسی باعث شد، تا شاخص کل هم‌وزن نمایانگر استراحتی کوتاه برای بازار پس از رکوردشکنی قدرتمند نماگرهای منتخب بازار در روز گذشته باشد.

بااین‌همه روند معاملات سهام در بازار نشان می‌دهد، گروه معدنی‌ها و فلزات اساسی همچنان با اقبال خریداران روبرو هستند و این در حالی است که سایر سهم‌های عموماً برخوردار از سرمایه کوچک در بازار با عطش نقدینگی روبرو هستند. / فارس



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها