کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ثبت یک رکورد تاریخی برای بورس تهران


کد خبر : ۴۳۵۴۳شنبه، ۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۷:۲۶۱۲۴۷ بازدید

معامله‌گران بورس تهران در شنبه 4 آذر پس از گذشت 4 سال شاهد شکسته شدن سقف تاریخی شاخص کل بورس تهران و ورود به کانال 90 هزار واحدی ...

معامله‌گران بورس تهران در شنبه 4 آذر پس از گذشت 4 سال شاهد شکسته شدن سقف تاریخی شاخص کل بورس تهران و ورود به کانال 90 هزار واحدی بودند، این رکورد به پشتوانه گروه فلزات اساسی، پالایشی‌ها و دوقولوهای سنگ آهنی بود.

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز شنبه 4 آذر ماه 96 با افزایش 1130 واحدی روی رقم 90 هزار و 469 واحد ایستاد.

شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش 92 واحدی عدد 17 هزار و 655 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 1305 واحدی به رقم 97 هزار و 695 واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش 1037 واحدی به رقم 64 هزار و 98 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 1165 واحدی عدد 193 هزار و 525 واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با افزایش 14 واحدی روی رقم یک هزار  و 31 واحد ایستاد.

براساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد ملی صنایع مس ایران با 142 واحد، تاپیکو با 112 واحد و پالایش نفت بندر عباس با 92 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

معاملات سهام در نماد معاملاتی ارتباطات سیار ایران با 21 واحد، مخابرات ایران با 19 واحد و صنایع پتروشیمی خلیج فارس با 8 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 295 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از جا به جا شدن بیش از یک میلیارد و 334 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 73 هزار و 654 نوبت داد و ستد بود.

در بازار نقدی بورس اما ارزش معاملات از286 میلیارد تومان اندکی فراتر رفت.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های کارخانه‌های تولیدی و صنعتی ثابت خراسان، ‌قند نیشابور، صنایع سیمان غرب، دکتر عبیدی، حق‌تقدم خرید سهام سرمایه‌گذاری سپه، در حالی از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی شدند که امروز هیچ نماد معاملاتی متوقف نماند.

امروز در بازار2 بورس تهران که به معاملات درون‌گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد،‌ 144 میلیون سهم فولاد خوزستان به ارزش کمتر از 58 میلیارد تومان به کدهای انتقالی سهامدار عمده جابه‌جا شد.

در گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید نیز امروز 40 میلیون سهم به ارزش بیش از 7 میلیارد تومان کدبه‌کد شد. همچنین 35 میلیون سهم گسترش نفت و گاز پارسیان به ارزش بیش از 8 میلیارد تومان میان سهامداران عمده این سهم با معاملات انتقالی همراه شد.

کمتر از 34 میلیون سهم سرمایه‌گذاری غدیر اما به ارزش کمتر از 4 میلیارد تومان با معاملات انتقالی میان سهامداران عمده روبرو بود.

همچنین 3 میلیون سهم پالایش نفت تبریز به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان با معاملات انتقالی از سوی سهامدار عمده روبرو شد.

یک میلیون واحد سرمایه‌گذاری صندوق درآمد ثابت امین یکم فردا نیز کدبه‌کد شد. در بازار معاملات بلوکی اما امروز اندکی بیش از 43 میلیون سهم خدمات هوایی سامان به ارزش 54 میلیارد تومان کدبه‌کد شد.

در بازار اختیار معامله همچنین بیش از 144 قرارداد اختیار فروش تبعی فولاد خوزستان به ارزش بیش از 14 میلیارد تومان کدبه‌کد شد.

بر اساس این گزارش امروز بورس تهران پس از گذشته 4 سال شاهد شکسته شدن سقف تاریخی شاخص کل بورس و ورود به کانال 90 هزار واحدی بود. بازاری که به پشتوانه گروه فلزات اساسی و پالایشی‌ها و همچنین هلدینگ‌های بزرگ پتروشیمی، پس از گذشت مدت‌ها تقویت حجم و ارزش معاملات سهام در گروه شرکت‌های بزرگ و حاضر در بازار اول بورس را به نظاره نشست.

در این بین امروز در نماد معاملاتی ملی صنایع مس ایران در حالی بیش از 28 میلیون سهم به ارزش بیش از 5 میلیارد تومان در سقف کامل قیمتی معامله شد که این سهم با تثبیت صف خرید 43 میلیون سهمی به کار خود پایان داد.

در این نماد معاملاتی اعتصاب کارگران معادن مس شیلی در روزهای اخیر و افزایش قیمت جهانی مس اصلی‌ترین عامل تأثیرگذار بر رشد قیمت این سهم بوده است.

هم‌زمان در گروه سرب و روی نیز رشد قیمت‌های جهانی باعث شد تا امروز با غلبه تقاضا بر عرضه سهام اغلب نمادهای معاملاتی در محدوده سقف کامل دامنه نوسان قیمتی قرار گیرند.

در پالایشی‌ها نیز با وجود تداوم حمایت سهام از سوی صندوق‌های توسعه و تثبیت بازار، اما انتظار برای اعلام تعدیل با اهمیت سود در این گروه به تبعیت از نرخ جدید فراورده‌های نفتی در کنار متغیر رشد قیمت جهانی نفت خام، باعث شده تا این گروه با اقبال خریداران سهام علی‌رغم تداوم عرضه از سوی معامله‌گران اغلب حقوقی در دامنه نوسان مثبتی قیمت باشد.

در نماد معاملاتی تاپیکو اما انتظار برای افزایش نرخ ارز در حالی باعث شده تا گروه پتروشیمی‌ها را برای سهامداران دوباره جذاب نماید که حق‌تقدم خرید سهام این هلدینگ بزرگ پتروشیمی باعث شده، تا فرصت مناسبی برای معامله‌گران اغلب حقیقی داشته باشد.

بورس تهران در حالی شاهد تقویت حجم و ارزش معاملات سهام در شرکت‌های بزرگ است که به نظر می‌رسد، با کاهش نرخ سود بانکی و همچنین الزام صندوق‌های سرمایه‌گذاری برای کاهش حجم سپرده‌های بانکی خود، به تدریج شاهد سرایت نقدینگی نهادهای مالی از جمله بانک‌ها به بازار سهام باشد.

در این بین آنچه که در بازار سهام همچنان هویداست، دور نمای نه‌چندان روشن اقتصاد ایران برای خروج از رکود طاقت‌فرساست. / فارس



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها