کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

مانور پژو 508 در جاده‌های شمال ایران + بررسی


کد خبر : ۴۳۵۳۳شنبه، ۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸:۲۶۶۰۴۹ بازدید

اولین تست جاده ای پژو 508 جدید سری GT Line هفته گذشته توسط شرکت ایکاپ( شرکت مشترک ایران خودرو و پژو ) برگزار شد.

تست جاده ای پژو 508

اولین تست جاده ای پژو 508 جدید سری GT Line هفته گذشته توسط شرکت ایکاپ( شرکت مشترک ایران خودرو و پژو ) برگزار شد.

به گزارش ایران‌جیب به نقل از خبرخودرو ، هفته گذشته فرصتی فراهم شد تا با هماهنگی شرکت ایکاپ ، رانندگی با پژو 508 سری جی تی لاین را در قالب سفری یک روزه در جاده پر پیچ و خم و زیبای چالوس را تجربه کنیم .

در  تست گروهی " پژو 508 "  که با حضور جمعی از خبرنگاران خودرویی و همراهی تعدادی از مدیران شرکت ایکاپ برگزار شد ، 5خودروی پژو 508  در مسیر  تهران تا منطقه سیاه بیشه در جاده چالوس مورد تست فنی و عملکردی قرار گرفت ، جاده ای که احتمالا بسیاری از ایرانیان پس از خرید این خودرو بارها تجربه خواهند کرد.

این برنامه صبح سه شنبه با دعوت از خبرنگاران در محل نمایندگی مرکزی فروش شرکت ایکاپ آغاز شد. در ابتدای این برنامه پیر فوره معاون بازاریابی و فروش شرکت ایکاپ ضمن خوش آمدگویی به تیم خبرنگاران ، گفت : امروز روز شماست و مطمئنا از رانندگی با پژو 508  جدید لذت خواهید برد. 

وی با اشاره به اینکه 508  بهترین محصول پژو در رنج سدان محسوب می شود ، افزود : شرکت ایکاپ بسیار خوشحال است که از ماه سپتامبر( اوایل شهریورماه ) این خودرو جدید را به بازار ایران عرضه می کند.

وی گفت : این خودرو تنها یک محصول نیست و ما در پژو فکر می کنیم که همیشه یار دوازدهمی وجود دارد.

وی تاکید کرد : بی شک نمی توان در مورد محصولی فکر کرد بدون اینکه ، کیفیت خدمات و سرویس دهی خوبی نداشته باشیم.

پیر فوره ، معاون بازاریابی و فروش شرکت ایکاپ همچنین با اشاره به اینکه شرکت ایکاپ  حاصل همکاری شرکتهای ایران خودرو ، پژو و ایساکو  است ، افزود : بدون همراهی این سه شرکت ، قطعا ایکاپی وجود نداشت.

در ادامه این برنامه ، مسئول آموزش محصولات جدید پژو در  شرکت ایکاپ ضمن معرفی پژو 508 جدید ، گفت : این خودرو جزء جدیدترین و به روزترین محصولات پژو در دنیا است.

دوستانی افزود : پژو 508 جی تی لاین که در حال حاضر در ایران عرضه می شود محصول 2014 و فیس لیفت شده پژو 508 فرانسه و دارای آخرین استانداردهای پژو در دنیا است.

وی با اشاره به آمار فروش این خودرو در دنیا گفت : از سال 2011 تاکنون فروش این خودرو ، حدود 400 هزار دستگاه بوده هر چند عرضه فیس لیفت این خودرو در سال 2014 موجب گردید که این محصول با استقبال بیشتری در بازار مواجه شود و قطعا این جریان نشان از موفقیت بالای فیس جدید پژو 508 دارد.

وی همچنین به برخی از ویژگی های پژو 508  جدید پرداخت  و گفت : این خودرو دارای موتور 1600 THP توربو شارژ است  که توانسته 8 سال متوالی عنوان موتور سال دنیا را کسب کند.

وی افزود : موتور این خودرو دارای پاشش مستقیم سوخت است که ضمن مصرف بهینه سوخت و کاهش آلایندگی ، راندمان موتور این خودرو را افزایش می دهد.

در ادامه این برنامه خبرنگاران در قالب گروههای سه نفره در خودروهای در نظر گرفته شده مستقر و استارت تست جاده ای پژو 508 جدید به سمت جاده چالوس زده شد .

تست جاده ای پژو 508

معرفی پژو 508 :

پژو 508 جدید جی تی لاین یک خودرو سدان جادار و نسبتا لوکس خانوادگی ، با کلاس ابعادی D است .این خودرو که در حال حاضر در کارخانه شهر " رن " فرانسه تولید می شود در  سال 2011 به بازار عرضه شد البته پژو در اواخر سال 2014 فیس جدیدی از 508 را رونمایی و به بازار کرد که  مدل وارد شده به ایران نیز از همین نمونه است.

پژو 508 جدید جی تی لاین دارای موتور پیشرفته‌ THP 165 توربوشارژ بر پایه پلتفرم EP6 است موتور این خودرو اولین موتور از این رده در ایران خواهد بود که توسط پژو عرضه می شود این موتور در پژو 508 جدید جی تی لاین ، همراه با آخرین نسل گیربکس 6 سرعته EAT6 قرار می گیرد.

موتور پژو 508 جدید دارای استاندارد مصرف سوخت یورو 5 است و به سیستم تزریق مستقیم سوخت و اینترکولر نیز مجهز است مصرف سوخت در شهری این خودرو 9.8  لیتر در هر 100 کیلومتر و مصرف ترکیبی آن 6.9 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

پژو 508 پیشتاز خانواده" 5" پژو و پرچم دار محصولات پژو محسوب می شود دومین محصول شرکت ایکاپ بعد از پژو 2008 است و قرار است با آخرین سطح کیفیت خودروهای نسل جدید پژو به بازار ایران عرضه شود.
 

کابین پژو 508


مشخصات و تجهیزات پژو 508 

به نظر می رسد طراحان پژو ، خودروی پژو 508 جی تی لاین را با استایل و تکنولوژی بالاتری طراحی کرده اند چنانچه به آن ظاهری به ‌روز و مدرن تر بخشیده است . در نگاه اول میتوان پی برد که جلو پنجره این خودرو به صورت عمودی تر نسبت به نسل های قبلی پژو طراحی شده است چنانچه جلوپنجره این خودرو دارای خطوط عمودی و افقی  از جنس کروم است و نشان شیر پژو را بر پیشانی دارد.  

البته طراحی چراغ های جلو با وجود 3 لنز پیشرفته ای که در آن کار گذاشته شده حس خوبی را منتقل نمی کند و به نظر طراحی چراغ ها تا حدودی خشن است هر چند چراغ های جلو FULL LED همراه با روشنایی روز ( دی لایت ) است و دارای امکاناتی چون سیستم روشنایی هوشمند در پیچ ها ، چراغ مه شکن جلو LED  ، سنسور نور خودکار ( اتولایت ) و نوربالای هئشمند ( اسمارت بیم ) است. 

طراحی چراغ های عقب پژو 508 جدید جی تی لاین نیز شباهت زیادی به چراغ های اولین محصول شرکت ایکاپ پژو 2008 دارد البته به نظر می رسد چراغ های سرخ رنگ مات عقب پژو 508 جدید جی تی لاین، با الهام از پنجه شیر طراحی شده اند همچنین در پژو 508 نشان GT LINE را می توان بر روی پنجره جلو ، سپر عقب و بال چپ خودرو مشاهده کرد که به همراه رینگ‌های آلومینیومی 18 اینچی و اگزوز دوگانه، نمای بیرونی پژو 508 جدید جی تی لاین را متفاوت تر کرده است.

پژو 508 جدید همچنین در حوزه تجهیزات ایمنی نیز مجهز به سیستم ترمز ضد قفل ABS ، EVD،سیستم کنترل الکترونیکی پایداری خودرو (ESP ) ، سیستم کنترل لغزش (ASR)  ، سیستم کنترل پایداری دینامیک( CBC) و سیستم کمکی سربالایی( HAS) و همچنین ترمز دستی برقی است.

در نمای داخلی پژو 508 جدید جی تی لاین و بر روی داشبورد این خودرو  مانیتور لمسی 7 اینچی  قرار دارد، که اکثر عملکرد های خودرو را در خود جمع کرده است همچنین با ورود به خودرو در برابر راننده، پنل خوش رنگ و واضحی قرار دارد که دقت و سهولت در خوانش را تضمین می کند، به همراه آن صفحه نمایش هدآپ HEAD-UP ( روی داشبورد و در راستای خط دید راننده )قرار دارد که این امکان را به راننده  می دهد تا بدون برداشتن نگاه خود از جاده، اطلاعات خودرو را ببیند.

داخل اتاق پژو 508 جدید جی تی لاین، صندلی چرمی ماساژور دار با دوخت قرمز طراحی‌شده است و دارای گرم‌کن و پشتی قابل تنظیم است. دوخت قرمز بر روی  کف‌پوش خودرو و همچنین بر روی چرم اهرم دنده‌اتوماتیک  هماهنگی خوبی را در جزئیات ارائه می‌کند.


رانندگی با 508 جدیدترین محصول پژو 

تست جاده ای پژو 508

با ورود به خودرو پژو 508 حس بسیار خوبی به سرنشینان خودرو منتقل می شود طراحی داخلی این خودرو با وجود سادگی به نحوی است که با ورود به کابین ، سرنشینان جلو و عقب با فضای مناسب و بسیار راحتی مواجه می شوند از این رو به نظر می رسد پژو 508 جدید خودرو مناسبی برای استفاده خانواده ها باشد.

از نکات جالب توجه در پژو 508 جدید قرار گرفتن کلید استارت در سمت چپ راننده است با قرار گرفتن در پشت فرمان پژو 508 و زدن کلید استارت اولین نکته ای که به آن پی می برید شتاب گیری بسیار خوب این خودرو است به طوری که شتاب صفر تا 100 پژو 508 ظرف 9 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر می رسد.

همچنین هنگامی ‌که پشت فرمان پژو 508 جدید جی‌تی لاین می‌نشینید، فرمان پذیری و هندلینگ بی‌نظیر این خودرو را به خصوص در پیچ ها به خوبی حس می کنید و از این جهت کمبودی در خودرو احساس نمی‌شود ضمن اینکه عملکرد گیربکس و ترمزها نیز بسیار خوب و تعویض دنده‌ها به موقع انجام می‌شود.

ضمن اینکه فناوری توربو THP، قدرت بیشتری را در دور موتور پایین((240نیوتن متر در دور موتور1400 ) تولید می‌کند از این رو امکان رانندگی راحت، کم‌مصرف و تندوتیز را هم‌زمان فراهم می کند.

در پژو 508 جدید آپشن هایی وجود دارد که قطعا آسایش بیشتری را برای راننده به همراه دارد سیستم استارت بدون کلید (keyless)، ترمزدستی برقی، سیستم تشخیص نقطه کور قطعا رانندگی را برای شما آسان‌تر و امنیت در جاده را تضمین می‌کند.

بدنه، شاسی، سیستم تعلیق، فرمان و رینگ های 18 اینچی با موتور توربوی THP و قدرت 163 اسب بخار و استاندارد Euro5 به نحوی در این خودرو ترکیب‌ شده‌ که با گیربکس شش سرعته اتوماتیک و شیفتر پشت فرمان، تجربه رانندگی لذت بخشی را برای راننده به ارمغان می‌آورد.

در کل باید گفت با وجود مشخصات فنی و امکانات و تجهیزات خوب پژو 508 جدید در صورتی که این خودرو با قیمتی بیش از 185 میلیون تومان در بازار عرضه شود قطعا رقبایی در سطح و کلاس محصولاتی چون تویوتا کمری ، اپتیما و رنو تالیسمان در بازار ایران خواهد داشت این در حالی است که به گفته مسئولان ایکاپ پژو در این خودرو هر چه آپشن داشته پیاده کرده و در حال حاضر 508 دارای به روزترین آپشن هاست حال باید دید رقبای این تازه وارد قدرتمند چه تمهیداتی برای رقابت با این محصول خواهند اندیشید.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها