کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تعطیلی 6 آذر شامل تمام کارگران مشمول قانون کار می‌شود


کد خبر : ۴۳۵۳۲شنبه، ۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰:۴۲۳۵۹۱ بازدید

اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی با ابلاغ بخشنامه تعطیلی ششم آذر به تمام ادارت اجرایی اعلام کرد: این تعطیلی شامل تمام کارگران مشمول قانون ...
تعطیلی 6 آذر شامل تمام کارگران مشمول قانون کار می‌شود تعطیلی 6 آذر شامل تمام کارگران مشمول قانون کار می‌شود

اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی با ابلاغ بخشنامه تعطیلی ششم آذر به تمام ادارت اجرایی اعلام کرد: این تعطیلی شامل تمام کارگران مشمول قانون کار است.

به گزارش ایران‌جیب به نقل از تسنیم،نمایندگان مجلس شورای اسلامی در اواخر سال 1394 در بند «ح» ماده 37 قانون احکام برنامه های توسعه کشور تصویب کردند روز هشتم ربیع الاول سالروز شهادت امام حسن عسگری (ع) و آغاز ولایت امام زمان (عج) تعطیل رسمی باشد و در تقویم گنجانده شود.

این مصوبه در آن سال به دلیل این که تعطیلی برای دولت بار مالی داشت و این اشکال شامل اصل 75 قانون اساسی می شد به مجلس بازگشت اما نمایندگان دوباره بر مصوبه قبلی خود پافشاری کردند و این رفت و برگشت چندین بار انجام شد تا این که سال 95 به پایان رسید و در آغاز سال 96، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در جلسه ای که تنها به بررسی این بند از احکام دایمی برنامه های توسعه کشور مربوط می شد، اعلام کرد که دولت بار مالی این تعطیلی را پذیرفته است.

بنابراین پس از تصویب دوباره این بند از لایحه، شورای نگهبان در مدت قانونی 20 روزه خود اعلام نظر نکرد و چون نظر خود را در این مدت تعیین شده اعلام نکرد، براساس قانون اساسی یعنی آن را تایید کرده است.
پس از ابلاغ این لایحه و انتشار آن در روزنامه رسمی کشور، تمامی بندها و احکام لایحه برنامه های توسعه کشور به قانون تبدیل شده و باید اجرا شود ولی چون این ابلاغ پس از آغاز سال جدید (فرودین ماه) بود و تقویم ها قبل از آغاز سال منتشر می شوند، این روز تعطیل در تقویم ها لحاظ نشد.

بنابراین با توجه تایید شورای نگهبان ابلاغ این قانون، روز دوشنبه 6 آذرماه مصادف با هشتم ربیع الاول و روز شهادت حضرت امام حسن عسگری(ع) و آغاز ولایت امام زمان (عج) تعطیل رسمی است.

 در همین راستا اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان تهران طی بخشنامه ای ششم آذر را به تمام ادارات اجرایی ابلاغ کرد و در آن بیان کرد که این تعطیلی شامل تمام کارگران مشمول قانون کار است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها