کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تغییرات شکل‌گرفته در بازار جهانی طلا


کد خبر : ۴۳۵۲۸شنبه، ۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹:۰۴۴۶۷ بازدید

قیمت طلا در بازارهای جهانی در پایان مبادلات روز جمعه با کاهش نسبی روبرو شده است.

سایت طلا در گزارشی نوشت: قیمت جهانی طلا در حالی در پایان مبادلات روز جمعه با کاهش روبرو شده است که سرمایه گذاران بین المللی امیدوارند قیمت این فلز گرانبها در هفته آینده با افزایش همراه گردد. بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا در پایان مبادلات روز جمعه با 0.3 درصد کاهش به کمتر از 1287 دلار رسیده است. قیمت طلا در هفته ای که گذشت با افت 0.5 درصدی مواجه شده است.

قیمت هر اونس طلا در بازار آمریکا برای تحویل در ماه دسامبر نیز با 4.90 دلار کاهش به 1287.30 دلار رسیده است.

بیل اونیل تحلیلگر ارشد موسسه لاجیک اودایزرز در این باره تاکید کرد: حجم مبادلات در بازار طلا در ساعات پایانی روز جمعه با کاهش روبرو شده است. به نظر من هفته آینده بسیار مهم خواهد بود چرا که قیمت طلا نزدیک به سطح 1300 دلاری شده و این احتمال وجود دارد که بازار بتواند سطح مقاومتی 1300 دلاری را طی ر وزهای آینده پشت سر بگذارد.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، اگر سطح مقاومتی 1300 دلاری شکسته شود، زمینه لازم برای افزایش بیشتر قیمت طلا فراهم خواهد شد.

به نظر می رسد انتشار متن مذاکرات نشست اخیر فدرال رزرو آمریکا نیز تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا در بازارهای جهانی داشته است.

در حالی که پیش بینی می شود فدرال رزرو در نشست دسامبر نرخ بهره خود را افزایش خواهد داد ولی تحلیلگران بر این باورند که این عامل پیش از این تاثیر خود را بر بازار طلا نشان داده است.

برخی تحلیلگران معتقدند که رویکرد محتاطانه مقام های فدرال رزرو آمریکا درباره نرخ تورم می تواند موجب کندتر شدن روند افزایش نرخ بهره در سال 2018 میلادی شود.

شاخص ارزش دلار آمریکا در روزهای اخیر به پایین ترین سطح خود از 26 سپتامبر رسیده است. کاهش ارزش دلار معمولا موجب افزایش تقاضا و قیمت جهانی طلا می شود.

قیمت هر اونس نقره نیز در پایان مبادلات روز جمعه با 0.3 درصد کاهش روبرو شد و به 16.99 دلار رسیده است. قیمت نقره هفته گذشته با کاهش 1.3 درصدی روبرو شده تا برای نخستین بار در سه هفته اخیر با کاهش همراه شود.

به نظر می رسد قیمت طلا در روزهای آینده تحت تاثیر آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین قرار خواهد داشت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها