کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سقف سرعت مجاز خودروها در جاده‌های کشور کاهش می‌یابد


کد خبر : ۴۳۵۲۴شنبه، ۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳:۰۲۱۱۱۳۳ بازدید

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: سقف سرعت مجاز در جاده‌های کشور کاهش می‌یابد و بدین ترتیب سقف سرعت در آزادراه‌ها ...
سقف سرعت مجاز خودروها در جاده‌های کشور کاهش می‌یابدسقف سرعت مجاز خودروها در جاده‌های کشور کاهش می‌یابد

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: سقف سرعت مجاز در جاده‌های کشور کاهش می‌یابد و بدین ترتیب سقف سرعت در آزادراه‌ها 110 کیلومتر در ساعت و در بزرگراه‌ها 100 کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

کشاورزیان امروز در سمینار مجمع جهانی راه (پیارک)، اظهار داشت: طبق هماهنگی پلیس راه، سازمان راهداری و کمیسیون ایمنی راه‌ها کاهش 10 کیلومتری سقف سرعت مجاز در جاده‌ها در دستور کار کمیسیون ایمنی راه‌ها قرار گرفت که بزودی تصویب می‌شود

وی ادامه داد: بدین ترتیب سقف سرعت مجاز در آ‌زادراه‌ها از 120 کیلومتر بر ساعت به 110 کیلومتر بر ساعت، در بزرگراه‌ها از 110 کیلومتر بر ساعت به 100 کیلومتر بر ساعت، در راه‌های اصلی از 95 کیلومتر بر ساعت به 85 کیلومتر بر ساعت و در راه‌های فرعی به 70 کیلومتر بر ساعت کاهش می‌یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: ایران یک درصد جمعیت دنیا را دارد و در کشور 215 هزار کیلومتر انواع راه غیر از خیابان‌های درون شهری داریم.

کشاورزیان گفت: 130 هزار کیلومتر راه روستایی در کشور وجود دارد که 90 هزار کیلومتر آن آسفالته است.

وی افزود: تاکنون 20 میلیون خودرو و 10 میلیون موتور سیکلت در کشور پلاک شده است و به دلیل پایین بودن نرخ سوخت، خودروهای فرسوده از ناوگان خارج نمی‌شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی، اظهار داشت: طی همکاری سازمان راهداری،کمیسیون ایمنی راه‌ها و ارگان‌های دست‌اندرکار جاده‌ای نقشه راه ایمنی در حال تصویب در کمیسیون ایمنی راه‌ها است که این با همکاری مرکز تحقیقات راه و مسکن و مجمع جهانی راه (پیارک) است.

وی با بیان اینکه میزان تلفات جاده‌ای امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش چندانی نداشت، گفت: کاهش تلفات رانندگی به قسمت سخت خود رسیده است. / فارس



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها