کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پلیس در تعقیب عاملان 2 جنایت


کد خبر : ۴۳۵۱۸شنبه، ۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۵:۵۹۵۱۴ بازدید

بازپرس جنایی برای شناسایی قاتلانی که در حین دو سرقت مسلحانه مرتکب قتل شده‌اند و چند سرقت مسلحانه از بانک‌های پایتخت را در کارنامه خود ...

شرق: بازپرس جنایی برای شناسایی قاتلانی که در حین دو سرقت مسلحانه مرتکب قتل شده‌اند و چند سرقت مسلحانه از بانک‌های پایتخت را در کارنامه خود دارند، از شهروندان کمک خواست.

ماجرا با گزارش یک قتل در بعدازظهر ٩ اسفند سال ٩٤ شروع شد و در ادامه تحقیقات سرنخ‌هایی از دیگر جرائم متهمان به دست آمد؛ اما با وجود سرنخ‌های به‌دست‌آمده، پلیس هنوز موفق به شناسایی هویت و دستگیری دو مرد خشن نشده است. به‌ همین ‌دلیل بازپرس پرونده از شهروندان خواست هرگونه اطلاعاتی از هویت و مخفیگاه این دو نفر در اختیار دارند، به نزدیک‌ترین کلانتری یا مرکز فوریت‌های پلیسی ١١٠ گزارش دهند.

عصر نهم اسفند سال ٩٤، قتل مرد ٥٧‌ساله‌ای در غرب تهران به بازپرس کشیک قتل پایتخت و تیم تحقیق صحنه قتل اعلام شد. در بررسی‌های اولیه، مشخص شد دو مرد مهاجم که حدود ٤٠ و ٤٥‌سال داشتند، با پای پیاده و درحالی‌که از اسلحه کلت کمری استفاده‌ کرده‌اند، مرد میان‌سالی به نام سعید را با شلیک گلوله هدف قرار داده‌ و فرار کرده‌اند که در ادامه، سعید جان خود را از دست داده است.

پس از حضور کارآگاهان جنایی و بازپرس کشیک قتل پایتخت در محل وقوع حادثه و انجام تحقیقات میدانی، تعدادی از اهالی و کسبه محل که شاهد درگیری منجر به جنایت بودند، گفتند به علت مسلح‌بودن هر دو سارق و خشونت بالای آنها، موفق به کمک به مقتول نشدند.

یکی از شاهدان گفت: دو مرد حدودا ۴۰ تا ۴۵ساله ناگهان به سمت سعید حمله کردند و با نشان‌دادن اسلحه، قصد ترساندن و سرقت از او را داشتند و زمانی که با مقاومت او روبه‌رو شدند، سرانجام با شلیک دو گلوله، به هدف خود رسیدند و دست به قتل زدند. همچنین خانواده مقتول در تحقیقات گفتند: سعید از چندی پیش برای تأمین هزینه عمل جراحی وام بانکی گرفته بود و در روز حادثه قصد داشته تا مقدمات انجام عمل جراحی را فراهم کند که سارقان اقدام به سرقت کیف‌دستی و کشتنش کردند.

در ادامه، کارآگاهان برای به‌دست‌آمدن هویت متهمان، دوربین‌های مداربسته اطراف محل حادثه را بررسی کردند و تصاویر دو سارق زورگیر به‌ دست آمد.

درحالی‌که بررسی‌ها برای رازگشایی قتل مرد میان‌سال ادامه داشت، گزارش سرقت مسلحانه‌ای در ساعت١٧:١٠ نهم اسفند سال ٩٤ به پلیس اعلام شد. تحقیقات حکایت از آن داشت که دو مرد نقابدار که سوار موتورسیکلتی بودند، در مقابل طلافروشی‌ای در خیابان ستارخان، خیابان حبیبی، توقف کرده و یکی از آنها پس از پیاده‌شدن از موتور، به سمت طلافروشی رفت و از فروشنده جوان خواست درِ مغازه را باز کند؛ اما جوان با دیدن نقاب و کلت کمری در دست مرد مهاجم، در را باز نکرد. به‌ همین ‌دلیل سارق نقابدار با شلیک گلوله به شیشه مغازه و با شکستن شیشه، وارد مغازه شد. صدای شکستن شیشه مغازه طلافروشی توجه صاحب مغازه‌ای را که در مغازه کناری مشغول صحبت با همسایه کلیدسازش بود، جلب کرد. مرد میان‌سال به سمت طلافروشی‌اش رفت و مرد نقابداری را دید که اسلحه به‌دست، مقابل پسرش داخل مغازه طلافروشی ایستاده و با تهدید سلاح از او می‌خواهد که طلاها را داخل کیف دستی که همراهش است، بریزد. صاحب طلافروشی با دیدن این صحنه، شروع به سروصدا کرد؛ آن موقع بود که سارق مسلح به سمت او شلیک کرد و بعد از سرقت حدود سه کیلو طلا، سوار بر موتورسیکلتی که در چند قدمی منتظرش بود، متواری شد. لحظاتی بعد، گزارش این سرقت مسلحانه به پلیس و تیم امداد اعلام شد و با حضور اورژانس صاحب طلافروشی به بیمارستان منتقل شد؛ اما به علت شدت خون‌ریزی جان خود را از دست داد.

به‌این‌ترتیب مرگ مرد طلافروش به بازپرس کشیک قتل پایتخت و تیم تحقیق اعلام شد تا بررسی‌ها برای شناسایی مردان مسلح آغاز شود. در مراحل اولیه تحقیقات، مردی که سوار خودرو پژو ٢٠٦ بود، به پلیس مراجعه کرد و سرنخ‌هایی به پلیس داد. او گفت: زمانی که موتورسواران نقابدار فرار می‌کردند، من آنها را تعقیب کردم و تا مسافت زیادی دنبالشان رفتم؛ اما آنها با موتور بودند و به‌خاطر ترافیک و مسلح‌بودنشان نتوانستم به آنها برسم.

با به‌دست‌آمدن این اطلاعات، کارآگاهان دوربین‌های مداربسته مسیر تعقیب‌وگریز سارقان به‌وسیله راننده ٢٠٦ را بررسی کردند. در نهایت فیلمی به ‌دست آمد که چهره سارقان نقابدار را برای پلیس فاش کرد. در فیلم به‌دست‌آمده از دوربین مغازه‌ای، مردان موتورسوار پس از سرقت از طلافروشی موتورشان را در گوشه‌ای از خیابان رها کردند و با پای پیاده به فرارشان ادامه دادند؛ اما روز بعد، بی‌خبر از وجود دوربین مداربسته و بدون نقاب، سراغ موتورشان رفتند. در ادامه بررسی‌ها با توجه به تطبیق چهره و شواهد موجود، مشخص شد مردان مسلح طلافروشی، دو متهم فراری هستند که اواخر اسفند هر سال راهی خیابان‌های پایتخت می‌شوند و دست به سرقت مسلحانه از بانک‌ها می‌زنند. با جمع‌بندی‌ اطلاعات به‌دست‌آمده از چند پرونده، مشخص شد این مردان مسلح تابه‌حال هشت سرقت مسلحانه از بانک‌های پایتخت در سال‌های متفاوت انجام داده‌اند.
بنابراین با توجه به اینکه تاکنون سرنخی که منجر به شناسایی هویت یا به‌دست‌آمدن ردی از مردان خشن باشد وجود ندارد، بازپرس جنایی دستور انتشار تصویر متهمان تحت تعقیب را صادر کرد و از کسانی که از مخفیگاه احتمالی این دو سارق خشن اطلاعی دارند، درخواست کرد موضوع را به پلیس یا دادسرای امور جنایی تهران اعلام کنند.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها