کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

از بیت‌کوین می‌توان برای انتقال پول نفت به کشور استفاده کرد


کد خبر : ۴۳۴۹۵جمعه، ۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸:۰۹۲۰۹۴ بازدید

سعید دلیریان گفت: بیشتر نگرانی‌ها از سرمایه‌گذاری در بیت کوین موضوع امنیتی آن است که سرمایه مردم از بین نرود.
از بیت‌کوین می‌توان برای انتقال پول نفت به کشور استفاده کرداز بیت‌کوین می‌توان برای انتقال پول نفت به کشور استفاده کرد

سعید دلیریان گفت: بیشتر نگرانی‌ها از سرمایه‌گذاری در بیت کوین موضوع امنیتی آن است که سرمایه مردم از بین نرود.

سعید دلیریان، یک فعال در حوزه خرید و فروش بیت‌کوین در گفت‌وگو با ایلنا در خصوص وضعیت بیت‌کوین در ایران و احتمال غیرقانونی اعلام کردن آن از سوی دولت اظهار داشت: برداشت بنده از نشستی که اخیرا در بانک مرکزی برگزار شد این بود که مسئولین بانک مرکزی این نگرانی را دارند که در این مقطع هجمه‌ای از سرمایه گذاری‌هایی ایجاد شود که ممکن است مردم را دچار ضرر و زیان کند و باعث یک سری نارضایتی برای افرادی شود که در بیت کوین سرمایه گذاری کرده‌اند.

 بانک مرکزی نگران سرمایه‌گذاری مردم در بیت‌کوین است

 وی با بیان‌ اینکه مدیران بانک مرکزی نگران تکرار اتفاقات سرمایه‌گذاری در مؤسسات مالی غیرمجاز هستند گفت: سرمایه‌گذاری در این قبیل مؤسسات باعث شد تا برای این افراد مشکل به وجود آید و به نظر می‌رسد بیشتر نگرانی‌ها از سرمایه گذاری در بیت کوین‌ امنیتی باشد تا سرمایه مردم از بین نرود.

دلیریان خاطر نشان کرد: اما آن گونه که تاکنون مطرح شده برداشت‌ها در بخش زیرساخت‌ها، رگولاتوری و قوانین مثبت بوده و قوانین با سرعت در حال انجام است.

مدیر عامل کوینکس در ادامه افزود: در بیانیه‌ای هم که بانک مرکزی در خصوص بیت‌کوین مطرح کرد اینگونه برداشت می‌شد که نگرانی بانک مرکزی از ضرر و زیان مردم در سرمایه‌گذاری در بیت کوین است.

 بیت‌کوین هیچ پشتوانه‌ای ندارد

این فعال حوزه بیت‌کوین در پاسخ به این پرسش که آیا بیت‌کوین پشتوانه‌ای دارد؟ نیز گفت: بیت کوین هیچ پشتوانه‌ای ندارد و سازمان، نهاد و یا بانک مرکزی هیچ کشوری پشت آن نیست. اما بین پول‌های رایج مجازی بیت‌کوین تاثیر‌گذاری بیشتری داشته زیرا تعداد محدودی بیت‌کوین در کل دنیا وجود دارد و این مقدار محدود تاکنون ثابت بوده است.

وی در پاسخ به این پرسش که چه تعداد بیت کوین وجود دارد؟ تصریح کرد: بر اساس برآوردها حدود ۳۶۰ میلیون بیت‌کوین وجود دارد که یک مقداری از آن ماین می‌شود.

دلیریان در پاسخ به این پرسش که نوسانات قیمت بیت‌کوین را چطور ارزیابی می‌کنید؟ نیز افزود: این نوسانات علت زیادی دارد اما این که قیمت‌ها قطعا صعودی است یا نزولی، مشخص نیست اما به دلیل امنیت آن و اینکه به راحتی قابل انتقال است و تعداد آن هم محدود است ارز مطمئنی به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: هر تنش و اتفاق سیاسی و اقتصادی که در دنیا رخ می‌دهد برای بیت کوین مشکلی پیش نمی‌آید زیرا بیت کوین امن بوده و سریع هم قابل انتقال است، از همه مهم‌تر اینکه مقدار بیت‌کوین زیاد نمی‌شود و همان میزان قبل باقی می‌ماند.

آمریکا همیشه اسکناس‌های بدون پشتوانه چاپ کرده است

 دلیریان تصریح کرد: بانک مرکزی کشورهای دیگر از جمله آمریکا همیشه اسکناس‌های بدون پشتوانه چاپ کرده‌اند و به واسطه لابی‌هایی که دارند و جنگ افزارها و قدرت سیاسی که دارند پول‌شان را حفظ کرده‌اند و هیچ کجای دنیا این گونه نیست که معادل پولهایی که چاپ می‌کنند  پشتوانه طلا داشته باشد.

بیت کوین متعلق به هیچ سازمان و نهادی نیست

اما بیت کوین متعلق به هیچ سازمان و نهادی نیست و برای همه افرادی است که دارای سرمایه هستند و در روستاهای ایران هم این افراد هستند.

وی خاطرنشان‌کرد: بیت کوین یک کیف پول است که رشد قیمت و ارزش آن را مانند دلار، یوان، یورو می‌توانید با ارزش بیت کوین بسنجید که آیا رشد داشته یا خیر و یا اینکه بهای آن افت کرده است.

وی تصریح کرد:  بیت کوین مشابه کار صرافی است مثلا می‌توانید به یک صرافی مراجعه کنید و یک مقدار ریال بدهید و چند اسکناس یورو دریافت کنید زیرا بیت کوین هم نرخ لحظه‌ای دارد و معادل یوان و یورو می‌توان ارزش لحظه‌ای آنرا رصد کرد.

وی گفت: البته در حال حاضر بیت‌کوین در فضای خاکستری قرار دارد هر چند ممنوعیت ندارد اما ساختار قانونی برای ثبت آن وجود ندارد و آماری برای تعداد افرادی که در بیت‌کوین سرمایه گذاری کرده‌اند وجود ندارد.

 وی افزود: اما ما روزانه مراجعه کنندگانی داریم که هر روز برای خرید بیت‌کوین به ما مراجعه می‌کنند و یا سوالاتی در خصوص سرمایه‌گذاری در این بخش دارند.

دلیریان افزود: بعضی از شرکت‌ها عنوان می‌کنند که از یک دهم بیت کوین کمتر نمی‌فروشند اما بعضی دیگر ممکن است میلیاردی خرید و فروش کنند و یا کمتر هم خرید و فروش کنند.

نمودار بیت کوین همواره صعودی بوده

وی ادامه داد: هر بیت کوین معادل حدود ۳۵ میلیون تومان است و نمودار بیت کوین همواره صعودی بوده و در درازمدت سودده است، اما در مدت یک ماهه و دو هفته‌ای ممکن است افراد ضرر کنند اما در دوره هشت ماهه تا یکساله مسلما سودده است.

بیت‌کوین می‌تواند برای امر خیر به کار برده شود

دلیریان گفت: بیت‌کوین می‌تواند برای امر خیر به کار برده شود مانند اقدامی که اخیرا انجام شد و با دو حساب بیت کوینی که ایجاد شد افراد می توانستند از هر کجای دنیا می‌خواهند بدون محدودیت بانک‌ها و کشورها ظرف چند ثانیه پول خود را انتقال دهند.

وی افزود: پول نفتی که الان نمی‌توان انتقال داد و کشورهای دیگر ما را تحت فشار قرار می‌دهند از این طریق به راحتی قابل انتقال است، البته پول قاچاق اسلحه و انسان و اقدامات خلافکارانه و تروریستی هم از این طریق منتقل می‌شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها