کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

به چه دلایلی باید و نباید پلی‌استیشن 4 پرو بخریم؟


کد خبر : ۴۳۴۶۴پنجشنبه، ۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳:۴۶۶۱۷۰ بازدید

سونی با ارائه‌ی پلی‌استیشن 4 پرو وارد عرصه‌ی بازی‌های 4K شده است. این کنسول نقاط قوت زیادی دارد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به تنوع بازی‌های ...
به چه دلایلی باید و نباید پلی‌استیشن 4 پرو بخریم؟به چه دلایلی باید و نباید پلی‌استیشن 4 پرو بخریم؟

سونی با ارائه‌ی پلی‌استیشن 4 پرو وارد عرصه‌ی بازی‌های 4K شده است. این کنسول نقاط قوت زیادی دارد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به تنوع بازی‌های اختصاصی و هدست واقعیت مجازی اشاره کرد. علاوه بر این، پلی‌استیشن ۴ پرو از محتوای HDR هم پشتیبانی می‌کند که به لطف آن تصاویر با شفافیت بیشتر و رنگ‌های زنده‌تری به نمایش درمی‌آیند. اما آیا چنین کنسولی مناسب شما است؟ در این مطلب، نقاط ضعف و قوت این کنسول را بررسی می‌کنیم تا با داشتن تمام اطلاعات بتوانید تصمیم نهایی را بگیرید.
 

پلی‌استیشن ۴ پرو بازی‌های اختصاصی زیادی دارد

m3lqkid93q0dgwtpukz.jpg

سونی همچنان ازلحاظ بازی‌های اختصاصی پیشتاز است. سونی امسال بازی پرسروصدای Horizon Zero Dawn را عرضه کرد که از طرف کاربران و منتقدان مورد ستایش قرار گرفت. همچنین می‌توانیم به به‌روزرسانی‌های جدید بازی‌های محبوبی مانند Uncharted 4، Infamous Second Son و The Last of Us Remastered اشاره کنیم که متناسب با کیفیت ۴K به‌روز شده‌اند. سونی برای سال ۲۰۱۸ هم برنامه‌های زیادی دارد و در این سال بازی‌های اختصاصی جذابی مانند God of War،  Detroit: Become Humanو Spider-Man عرضه می‌شوند. کنسول ایکس‌باکس وان ایکس هم بازی‌های ۴K اختصاصی خودش را دارد که از بین آن‌ها می‌توانیم Gears of War 4، Super Lucky’s Tale و PlayerUnknown’s Battlegrounds را مثال بزنیم، اما تعداد آن‌ها در مقایسه با کنسول سونی چندان قابل توجه نیست.


ارزان‌تر از ایکس‌باکس وان ایکس است

szriql96u29rfojoo0p.jpg

قیمت پلی‌استیشن ۴ پرو در حال حاضر کمتر از ایکس‌باکس وان ایکس است. با این اختلاف قیمت می‌توانید اکانت پلاس پلی‌استیشن یا چند بازی بخرید، یا حتی بخشی از هزینه‌ی یک تلویزیون ۴K عالی را تامین کنید.

از بازی‌های 4K به همراه HDR پشتیبانی می‌کند

uqmb1yu9z297k2edn6jb.jpg

پلی‌استیشن ۴ پرو می‌تواند بازی‌های را با کیفیت ۴K پخش کند. البته این کنسول بر خلاف ایکس‌باکس وان ایکس که بازی‌ها را با کیفیت ۴K حقیقی به نمایش می‌گذارد، عمدتا با استفاده تکنیک «رندر شطرنجی» (checkerboard rendering) رزولوشن بازی‌ها را افزایش می‌دهد. اگر چه باید خاطر نشان کنیم که کنسول سونی می‌تواند تعداد اندکی از بازی‌ها را هم با کیفیت ۴K حقیقی پخش کند. در آخر هم باید گفت به لطف پشتیبانی از فناوری HDR، حتی اگر تلویزیون ۴K هم نداشته باشید، باز هم می‌توانید از تصاویر واضح‌تر و رنگ‌های زنده‌تر بازی‌ها لذت ببرید.


از بازی‌های واقعیت مجازی پشتیبانی می‌کند

da8fij4svrl73jpl5rn.jpg

هم پلی‌استیشن ۴ و هم پلی‌استیشن ۴ پرو از هدست واقعیت مجازی PlayStation VR پشتیبانی می‌کنند. کاربران با استفاده از این هدست می‌توانند تجربه‌ای همه‌جانبه از بازی‌ها داشته باشند. با وجود این که مایکروسافت می‌گوید کنسول ایکس‌باکس وان ایکس «قدرتمندترین کنسول جهان است»، این کنسول قدرتمند از واقعیت مجازی پشتیبانی نمی‌کند.


به چه دلیل نباید بخریم؟


بیشتر بازی‌ها را با کیفیت 4K حقیقی پخش نمی‌کند
 

vcqhw1itsjpvoe1za8ak.jpg

به لطف ترفند رندر شطرنجی، در پلی‌استیشن ۴ پرو اکثر بازی‌ها را با کیفیت ۴K حقیقی نمی‌بینید. حتی در مواردی هم که کیفیت ۴K واقعی را از این کنسول دریافت کنید، معمولا سرعت رندر از ۳۰ فریم در ثانیه بالاتر نمی‌رود.

از دیسک‌های بلو-ری ۴K پشتیبانی نمی‌کند

acgqfqenl5n61hgm1a6y.jpg

هرچند ایکس‌باکس وان ایکس و مدل ارزان‌تر آن یعنی وان اس از دیسک‌های بلو-ری UHD پشتیبانی می‌کنند، اما متأسفانه سونی این قابلیت را در کنسولش تعبیه نکرده است. اما، این کنسول از قابلیت افزایش کیفیت بلو-ری بهره می‌برد و به لطف آن می‌تواند رزولوشن محتوای بلو-ری را تا حدی افزایش بدهد.

 

امکان ضبط و ذخیره‌ی عکس و ویدیوی ۴K را ندارد

plk2o1oxr2nqde7nq5nr.jpg

با این که پلی‌استیشن ۴ پرو از بازی‌های ۴K پشتیبانی می‌کند، اما نمی‌تواند تصاویر یا ویدیوهایی را با کیفیت ۴K ذخیره کند؛ درصورتی‌که ایکس‌باکس وان ایکس به‌خوبی از پس انجام چنین کاری برمی‌آید. / مجله دیجی‌کالا



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها