کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ادعای کیهان در مورد عدم برخورد با استاد هتاک


کد خبر : ۴۳۴۵۶پنجشنبه، ۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷:۰۳۶۰۵ بازدید

بنا به گزارش کانال تلگرامی شورای صنفی یکی از دانشکده‌های دانشگاه شریف، فردی به نام «ک.م» که در سال ۱۳۹۴ به جرم تعرض به یک دختر دانشجو ...

بنا به گزارش کانال تلگرامی شورای صنفی یکی از دانشکده‌های دانشگاه شریف، فردی به نام «ک.م» که در سال ۱۳۹۴ به جرم تعرض به یک دختر دانشجو پس از دوبار طرح مسئله در کمیته انتظامی اساتید و اقرار علنی به جرم خویش، با رای این کمیته از دانشگاه اخراج شد و حتی حکم هیئت علمی و قراردادهای پژوهشی ایشان هم لغو گردید و به دستور ریاست دانشگاه هم ممنوع الورود بود، پس از شکایت به وزارت علوم، حکم اخراج وی از سوی هیئت تجدید نظر این وزارتخانه به یک سال انفصال از خدمت تبدیل شد!

که این حکم در اسفند ماه ۱۳۹۵ به اتمام رسید و با وجود درخواست ریاست دانشگاه مبنی بر تمدید آن، با اصرار و پافشاری وزارت علوم، مدرس متعرض در آبان ماه جاری به دانشگاه بازگشته و در همان دانشکده مشغول به کار شد، گویی که اساسا اتفاقی نیفتاده بوده است! گزارش شورای صنفی یاد شده حاکی از آن است که ریاست دانشگاه از بازگشت مدرس فوق، ناراضی بوده و اظهار داشته که با فشار وزارت علوم ناگزیر از پذیرش وی شده است. ایشان تاکید کرده که همچنان پیگیر جلوگیری از ادامه کار او هست اما بعید می‌داند که وزارت علوم با نظر ریاست و معاونینش موافقت نماید!! براساس همین گزارش، قائم مقام دانشجویی دانشگاه نیز حضور مجدد مدرس خاطی را به صلاح ندانسته و آن را برای دانشگاه بسیار بد تلقی کرده است.حال سوال اینجاست که اصرار و پافشاری مسئولان مربوط در وزارت علوم برای نادیده گرفتن تعرض خیانت بار یک مدرس به دانشجوی خویش که گفته می شود روحیه و زندگی وی را کاملا به هم ریخته و حتی وی را تا مرز ترک تحصیل نیز کشانده است، چه توجیهی دارد؟

الزام حضور چنین فردی در میان اساتید متعهد و متخصص دانشگاه صنعتی شریف با چه نیت و هدفی صورت گرفته است؟ آیا عمل وی از جسارت نورالدین زرین کلک در دانشکده هنر دانشگاه تهران به حجاب یکی از دانشجویان محجبه، قبیح تر نبوده که باعث اعتراض گسترده دانشجویان گردید و نهایتا به اخراج و فرار وی از کشور منجر شد؟! پس از آن ماجرا بود که مسئله تصفیه دانشگاهها از افراد هنجارشکن مطرح شد و دانشجویان در بیانیه‌ای با اشاره به سخنان حضرت امیرالمومنین علی (علیه السلام) درباره ربودن خلخال از پای زن یهودی، بر مقابله جدی و خشکاندن ریشه‌های اباحه‌گری در دانشگاهها تأکید کردند.

تا چه زمانی در دانشگاهها که بایستی مکان امن علم و دانش و فرهنگ و تربیت باشد، افرادی همچون زرین کلک و «ک.م» جولان داده و بی‌بند و باری و فساد را ترویج می‌کنند؟ به راستی وزارت علوم در این میان چه وظیفه‌ای داشته و از چه کسانی دفاع می کند؟ آیا نبایستی دانشجویانی که خصوصا در دانشگاهی همچون صنعتی شریف از سطح استعداد و توانایی علمی بالایی برخوردارند، از محیطی امن و سالم برخوردار شوند؟ وزارت علوم در این میان چه مسئولیتی دارد؟! ذکر این نکته لازم است که وزارت علوم هنوز در مورد مسائلی همچون قضیه بورسیه‌ها که به ناحق مورد تهمت‌های فراوانی قرار گرفتند هم نتوانسته احقاق حق کند. مسئله‌ای که رهبر معظم انقلاب، آن را به عنوان یکی از غلط‌ترین کارهای این وزارتخانه برشمردند و بر ظلمی که در آن به خیلی‌ها روا داشته شد و حل مشکل آنان تاکید کردند. اما وزارت علوم حتی از توهین‌های ناروای خویش به دانشجویان بورسیه، عذرخواهی نکرد و خسارات مادی و معنوی آنها را نیز جبران ننمود



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها