کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کشف تریاک جاسازی شده در سنتور توسط ماموران گمرک + تصویر


کد خبر : ۴۳۴۴۸پنجشنبه، ۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۰:۳۱۷۶۶ بازدید

ماموران گمرک در تازه ترین عملیات مبارزه با مواد مخدر موفق شدند از داخل سنتور تریاک کشف کنند .

ماموران گمرک در تازه ترین عملیات مبارزه با مواد مخدر موفق شدند از داخل سنتور تریاک کشف کنند .

در این عملیات ماموران گمرک به مقدار دو کیلو گرم تریاک کشف کردند که به طرز ماهرانه ای در داخل سنتور جاسازی و قاچاقچیان قصد داشتند به صورت بسته پستی این مقدار مواد مخدر را جا به جا کنند . قاچاقچیان این مواد را در داخل جداره یک سنتور جاسازی کرده بودند.

قاچاقچیان بین المللی مواد مخدر پس از ناکامی در جا به جایی مواد مخدر در داخل میل باستانی ، کله قند ، پاشنه کفش و خرما این بار یک وسیله موسیقی را انتخاب کردند اما با هوشیاری ماموران گمرک امانات پستی فرودگاه امام خمینی (ره)  این ترفند قاچاقچیان هم ناکام ماند .

هم اکنون تعداد دستگاه های کنترلی در گمرکات سه برابر شده و علاوه بر این گمرکات کشور در برنامه مبارزه با مواد مخدر به کمک سامانه های الکترونیکی ، اطلاعات محموله ها را رصد و با تحلیل اطلاعات و مدیریت ریسک هوشمند نسبت به شناسایی و برخورد با محموله های پر خطر اقدام می کنند .

ماموران گمرک همچنین از سگ های موادیاب نیز در مبارزه با مواد مخدر استفاده می کنند که در حال حاضر گمرک ایران دارای 21 قلاه سگ مواد یاب است و 21 قلاده دیگر نیز در پایان سال جاری به این تعداد اضافه خواهد شد. 

بنابراین گزارش؛ از ابتدای سالجاری تاکنون بیش از 40 تن انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی با هوشیاری ماموران گمرک و به کمک سامانه های الکترونیکی و سگ های مواد مخدریاب گمرک ایران کشف و ضبط شده است .

فعالیت های گمرک ایران در مبارزه با قاچاق مواد مخدر و کالا طی سالهای اخیر مورد توجه سازمان های بین المللی بوده و بر اساس گزارش دفتر اطلاعات منطقه ای سازمان جهانی گمرک (RILO) گمرک ایران در کشف انواع مواد مخدر رتبه نخست دنیا را کسب کرده است.

upswnyvcwj27k7uswnxf.jpg



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها