کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ترکی فیصل: ایران، هنوز عذرخواهی نکرده است


کد خبر : ۴۳۴۴۷پنجشنبه، ۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۵:۵۰۷۹۸ بازدید

«ترکی فیصل» رئیس پیشین دستگاه اطلاعاتی عربستان در گفت‌و‌گو با نشریه اماراتی «نشنال» گفت که زمان برای انجام گفت‌و‌گو بین ایران و عربستان مساعد نیست.

«ترکی فیصل» رئیس پیشین دستگاه اطلاعاتی عربستان در گفت‌و‌گو با نشریه اماراتی «نشنال» گفت که زمان برای انجام گفت‌و‌گو بین ایران و عربستان مساعد نیست.

به گزارش فارس، ترکی فیصل در این گفت‌و ‌گو درباره برجام و موافقت خود با «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا مبنی بر لزوم مذاکره مجدد برای تضمین ادامه ابقای محدودیت‌های آن در طولانی مدت گفت: «هنگامی که بحث توافق هسته‌ای پیش می‌آید، ۱۵ سال (مدت قرارداد امضا شده در سال ۲۰۱۵) زمانی بسیار سریع در تاریخ یک کشور است. کشورهای منطقه نیاز به تضمینی دارند که پس از آن دوره همراه با برنامه هسته‌ای ایران و سطوح غنی سازی، تهدیدی رخ نخواهد داد.»

وی که زمانی سفیر عربستان در آمریکا بود، درباره از سرگیری گفت‌‌وگوهای ایران و عربستان گفت: «ما بهبودی در رفتار ایران از زمان امضا توافق ندیده‌ایم ، نفوذ و استفاده از عوامل نیابتی از سوی آن‌ها فراتر از جهان عراب رفته و در حال تحریک جاه‌طلبی فرقه‌ای و فراملیتی عمیق در افغانستان و پاکستان است.»

ترکی الفیصل با اشاره به ماجرای رخ داده در سفارت عربستان در تهران در ژانویه ۲۰۱۶ گفت: «حدود دو سال از حمله به سفارتخانه عربستان در تهران می گذرد و حتی یک معذرت خواهی از ایران را شاهد نبودیم. هیچ نشانی از تعامل یا فضایی جدید برای مذاکرات موجود نیست.»

وی افزود : «با رفتار کنونی، وجه تمایز قائل شدن بین کبوترها (صلح‌طلبان) و شاهین‌ها (جنگ‌طلبان) در دولت ایران ممکن نیست. “محمد جواد ظریف”، وزیر خارجه ایران در بیان دیدگاه‌های خود به عنوان (نماینده) یک دولت یا نهاد همواره به عربستان حمله می‌کند.»



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها