کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

باج 100 هزار دلاری اوبر به هکرها


کد خبر : ۴۳۴۴۵پنجشنبه، ۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۵:۰۱۸۸۲ بازدید

شرکت ارائه دهنده خدمات تاکسی اینترتی اوبر 100 هزار دلار بابت استفاده نکردن و پاک کردن اطلاعات 57 میلیون کاربر خود به هکرها پرداخت کرد.

شرکت ارائه دهنده خدمات تاکسی اینترتی اوبر 100 هزار دلار بابت استفاده نکردن و پاک کردن اطلاعات 57 میلیون کاربر خود به هکرها پرداخت کرد.

هکرها با نفوذ به شرکت اوبر، اطلاعات 57 میلیون از کاربران و راننده های این شرکت را به سرقت برده اند و این خبر پس از جلوگیری یک ساله از انتشار آن، منتشر شد. همچنین گویا مدیر وقت اوبر، تراویس کالانیک، 100 هزار دلار به این هکر ها باج داده بود تا آنان اطلاعات مسروقه را پاک کنند و انتشار ندهند. گویا این اطلاعات شامل نام، ایمیل و همچنین شماره تلفن کاربران بوده است.

دارا خسروشاهی، مدیر عامل ایرانی الاصل کنونی اوبر، در این رابطه گفت: هیچکدام از این اتفاق ها نباید رخ می داد و من توجیهی برای آن ندارم. ما در حال تغییر راه کسب و کار خود هستیم. در حالی که من نمی توانم گذشته را پاک کنم، می توانم از طرف کارمندانم متعهد شوم که از اشتباهاتمان درس گرفته ایم.

در این زمینه، مدیر عامل جدید اوبر، خواستار استعفای مدیر امنیتی این شرکت،سالیوان، و حکم اخراج کریگ کلارک، وکیل ارشد این شرکت را صادر کرد.

مقامات قضایی آمریکا برای کوتاهی این شرکت در حفظ اطلاعات مشتریان و رانندگان خود، شروع به تحقیق و بررسی این موضوع کردند. / تسنیم



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها