کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

موافقت مجلس با یک فوریت طرح لغو تعطیلی 6 آذرماه


کد خبر : ۴۳۴۲۴چهارشنبه، ۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹:۳۸۱۲۷۶۱ بازدید

مطهری: روشن نیست مردم باید در این مناسبت عزاداری کنند یا شادی ....!
موافقت مجلس با یک فوریت طرح لغو تعطیلی 6 آذرماهموافقت مجلس با یک فوریت طرح لغو تعطیلی 6 آذرماه

ایلنا- نمایندگان مجلس با یک فوریت طرحی موافقت کردند که در صورت تصویب نهایی تعطیلی روز هشتم ربیع‌الاول از فهرست تعطیلات رسمی کشور حذف می‌شود که البته به احتمال قریب به یقین اجرای این طرح به امسال نخواهد رسید.

نمایندگان در جریان نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی که بررسی طرح اصلاح تعطیلات رسمی اختصاص داشت،  با یک فوریت این طرح موافقت کردند.

بر این اساس نمایندگان با ۱۳۴ رای موافق، ۲۸ رای مخالف و چهار رای ممتنع از مجموع ۱۹۷ نماینده با یک فوریت طرح اصلاح تعطیلات رسمی موافقت کردند.

علی مطهری به‌عنوان طراح این طرح در سخنانی اعلام کرد: بنا بود این طرح با قید دو فوریت مطرح شود؛ چراکه می‌خواستیم به تعطیلی هشتم ربیع امسال برسد اما فرصت طرح آن در جلسات گذشته ایجاد نشد.

وی با بیان این‌که این طرح در مجلس نهم مطرح شد و به نحوی در لایحه احکام دائمی برنامه‌های توسعه گنجانده شد، گفت: به دلیل قولی که برخی دوستان ما داده بودند، بدون هرگونه تناسبی در این لایحه گنجانده شد و در مجلس به نحوی تصویب شد اما شورای نگهبان با آن مخالفت کرد و گفت که بار مالی دارد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر این اساس بار دیگر به دولت فشار آوردند و رییس‌جمهوری را مجبور کردند نامه بدهد که بار مالی این طرح را تقبل می‌کنیم. شورای نگهبان مجددا به آن ایراد گرفت و به مجلس دهم ارجاع شد که اجازه صحبت مخالف و موافق داده نشد و به نحوی مصوب تلقی شد.

عضو فراکسیون امید مجلس تاکید کرد: تعطیلی سالروز شهادت امام حسن عسگری (ع) و آغاز امامت حضرت ولیعصر (عج) مشکلاتی ایجاد می‌کند. این طرح به هیچ وجه جنبه سیاسی یا فراکسیونی ندارد و همه فراکسیون‌ها آن را امضا کردند؛ چرا که مصلحت کشور و جایگاه مجلس را در نظر گرفتیم و معتقدیم این موضوع موجب وهن مجلس است.

وی خاطرنشان کرد: روشن نیست که مردم باید در این مناسبت عزاداری کنند یا شادی، ضمن اینکه فلسفه تعطیلی بزرگداشت مناسبت است اما آیا ما با تعطیلی این مناسبت می‌توانیم آن را بزرگ بداریم یا اینکه اگر ادارات دایر باشند و مطبوعات منتشر شوند می‌شود این کار را انجام داد.

نماینده مردم تهران در مجلس همچنین گفت: اثر اقتصادی این تعطیلی و فشار وارده به بخش خصوصی و کاهش درآمد دولت آن هم در سال اقتصاد مقاومتی و با توصیه‌های رهبری به هیچ وجه مورد توجه قرار نگرفته است.

مطهری تصریح کرد: این تعطیلی همچنین مجاور با نهم ربیع‌الاول است که برخی افراد تندرو در این روز مراسم‌هایی برگزار می‌کنند که مخل وحدت اسلامی است.

به گزارش ایلنا، علی‌‎اصغر یوسف‌نژاد نماینده اصلاح‌طلب ساری به‌عنوان مخالف و میاندورود و نصرالله پژمانفر نماینده اصولگرای مشهد و کلات به‌عنوان موافق این طرح اظهارنظر کردند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها