کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آسیب‌های امواج گوشی موبایل


کد خبر : ۴۳۴۱۷چهارشنبه، ۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۱:۱۶۵۹۲ بازدید

یک عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت با اشاره به آسیب‌های امواج الکترومغناطیسی بر مغز و گوش افراد، دردهای مزمن، سرشدگی پا و ...

یک عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت با اشاره به آسیب‌های امواج الکترومغناطیسی بر مغز و گوش افراد، دردهای مزمن، سرشدگی پا و حتی مشکلات روانی را از جمله این آسیب‌ها برشمرد.

احمد چلداوی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آسیب های امواج الکترومغناطیسی ساطع شده از گوشی‌ موبایل برروی مغز و گوش کاربران در حین برقراری تماس تلفنی اظهار کرد: این امواج می‌توانند تاثیرات منفی‌ و آسیب‌زایی بر مغز و گوش کاربران بگذارند. گوشی های موبایل در حالت برقراری تماس و حتی غیر از آن در موقعیت نزدیکی به بدن افراد هم به دلیل موقعیت‌یابی مدام و ارتباط با شبکه اصلی کماکان تاثیرات مضری بر عملکرد مغز و حتی گوش کاربران می گذارد.

وی با تقسیم این تاثیرات به دو دسته کلی تاثیرات حرارتی و غیرحرارتی منفی بر افراد اظهار کرد: تاثیرات حرارتی همان طوری که از نام آن پیداست می‌تواند باعث افزایش دمای مغز و سر انسان شود، اما مساله جدی‌تر تاثیرات غیرحرارتی این امواج است که می تواند باعث ایجاد رشته‌ای از اختلالات و بیماری‌ها از جمله تهوع، سرگیجه، خارش و حتی مشکلات روانی در افراد شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت با بیان این که هنوز  بسیاری از آسیب‌های این امواج بر روی انسان‌ها ناشناخته مانده است؛ اضافه کرد: یکی دیگر از تبعات منفی امواج الکترومغناطیسی از طریق گذاشتن گوشی‌های تلفن همراه در جیب شلوار به وجود می آید که در مواردی باعث سرشدگی پا در برخی افراد شده است. همچنین برخی سردردهای مزمن که به خاطر گذاشتن گوشی بالای سر در موقع خوابیدن به وجود آمده است.

چلداوی با اظهار این که بخشی از آسیب‌های امواج الکترومغناطیسی با فرهنگ‌ سازی قابل حل است، بیان کرد: می‌توان با کاهش مدت زمان بخشی از تماس های غیرضروری و یا برقراری برخی تماس ها با تلفن ثابت و یا استفاده از هندزفری و یا حتی استفاده از سیستم پیامکی یا مجازی به جای تماس تلفنی از آسیب‌های بسیار جدی در این حوزه جلوگیری کرد.

وی با بیان این که برخی کاورهایی برای جلوگیری از برخورد این امواج با مغز و گوش انسان در کشور و در دانشگاه علم و صنعت طراحی شده است، اظهار کرد: این کاورها از ۸۰ تا ۹۰ درصد از آسیب‌های امواج الکترومغناطیسی به مغز و گوش انسان جلوگیری می‌کند به این صورت که جلوی برخورد امواج مضری که در انتقال صوت به گوش دخالت ندارند جلوگیری می کند.

چلدوای در پایان اظهار کرد: میزان اثرگذاری و نوع تاثیر امواج الکترومغناطیسی گوشی‌ تلفن همراه بر افراد بسیار متفاوت است، ‌اما نگرانی عمده ما این است که این امواج در بلندمدت حتی باعث اثرات ژنتیکی و در نهایت تغییرات ژنتیکی در نسل بشر شود.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها