کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

از اول دی کالای بدون فاکتور رسمی قاچاق محسوب می‌شود


کد خبر : ۴۳۴۱۳چهارشنبه، ۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۳:۵۰۱۴۸۸ بازدید

رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران با اعلام اینکه از اول دی ماه نداشتن فاکتور رسمی از هیچ واحد صنفی پذیرفته نیست و حتی برگ سبز نیز مورد قبول نخواهد ...
از اول دی کالای بدون فاکتور رسمی قاچاق محسوب می‌شوداز اول دی کالای بدون فاکتور رسمی قاچاق محسوب می‌شود

رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران با اعلام اینکه از اول دی ماه نداشتن فاکتور رسمی از هیچ واحد صنفی پذیرفته نیست و حتی برگ سبز نیز مورد قبول نخواهد بود، گفت: نداشتن فاکتور رسمی به منزله قاچاق بودن کالا است و کالا ضبط خواهد شد.

مهدی میر مهدی رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران در گفت وگو با فارس اظهار داشت: وجود فاکتور رسمی در تمامی واحد های صنفی اعم از حقیقی و حقوقی الزامی است و این مهم چندین بار در اطلاعیه های مختلف به فعالان صنف تاکید شده است.

وی گفت: از تاریخ سی آذرماه یا اول دی ماه نداشتن فاکتور رسمی از هیچ واحد صنفی پذیرفته نخواهد شد و حتی برگ سبز نیز مورد قبول نخواهد بود.

وی ادامه داد: متاسفانه در بازرسی ها و اجرای طرح ارشادی اخطاری در مراکز عرضه کالاهای حوزه IT همچنان شاهد نبود فاکتور رسمی در برخی از واحدهای صنفی هستیم. همچنین اطلاعاتی درباره نبود فاکتور رسمی در برخی واحدهای صنفی به دست رسیده است که این موضوع در بازرسی ها برای واحدهای صنفی مشکل ساز خواهد شد.

وی تصریح کرد: در بازرسی های فعلی به واحدهایی که با فاکتور رسمی کار نمی کنند بار اول اخطار داده شده و بار دوم اخطار و ارشادی در کار نیست.

وی گفت: از ضرب العجل اعلام شده به بعد، نداشتن فاکتور رسمی به منزله قاچاق بودن کالا است و کالای قاچاق از واحد مربوطه جمع آوری و ضبط خواهد شد.

میرمهدی گفت: ارائه فاکتور رسمی مهمور به مهر، امضا، شماره تلفن و آدرس فروشنده باعث نگرانی و ترس واحدهای صنفی از تخلف می شود و این امر آمار تخلف ها در بازار را کاهش خواهد داد.

وی از واحدهای صنفی خواست: در خرید و فروش کالا، الزام داشتن فاکتور رسمی سربرگ دار به همراه مهر واحد فروشنده را رعایت کنند که در غیر این صورت عواقب کار به عهده مسئول واحد صنفی است.

رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران تصریح کرد: برای جلوگیری از قاچاق کالا و سهولت در شناسایی اقلام ورودی قانونی از قاچاق و سلب اتهام، فعالان بازار باید از خرید یا فروش کالاها (جزء و کلی) بدون فاکتور رسمی (سربرگ دار و مهر خورده ) خودداری کنند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها