کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

حباب بی‌سابقه قیمت سکه در ایران به چه دلیل است؟


کد خبر : ۴۳۳۹۰سه شنبه، ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹:۰۵۴۷۴۵ بازدید

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران دلایل ایجاد حباب بی‌سابقه قیمت سکه را تشریح و تصریح کرد که افزایش تقاضا در بازار و از طرفی محدودیت ...

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران دلایل ایجاد حباب بی‌سابقه قیمت سکه را تشریح و تصریح کرد که افزایش تقاضا در بازار و از طرفی محدودیت عرضه سکه منجر به شرایط فعلی در بازار شده است.

محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: قیمت سکه تمام در روز گذشته به یک میلیون و ۴۴۰ هزار تومان رسیده بود که امروز با حدود ۱۰ هزار تومان کاهش همراه شد.

وی افزود: این کاهش ۱۰ هزار تومانی قیمت سکه ناشی از کاهش قیمت جهانی طلا است اما مسئله‌ای که طی چند روز گذشته در بازار حاکم شده، این است که قیمت سکه با قیمت واقعی آن تفاوت فاحشی پیدا کرده است و یک حباب ۲۰۰ هزار تومانی روی سکه ایجاد شده است؛ حبابی که بی‌سابقه است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: حدود سه - چهار ماه گذشته، سود سپرده‌های بانکی کاهش یافت اما سرمایه‌ها به بازار طلا راه پیدا نکرد و فقط برخی سرمایه‌های خرد به بازار آمد و با افزایش قیمت ارز و افزایش قیمت جهانی در هفته‌های گذشته تقاضا در بازار افزایش یافت.

کشتی‌آرای گفت: به نظر می‌رسد یک نوع هیجان، التهاب و جاذبه در بازار ایجاد شده است که منجر به افزایش تقاضا شده است که در نتیجه با توجه به عرضه محدود قیمت سکه این تفاوت قیمت در بازار ایجاد شده است.

وی درباره وضعیت بازار سکه در روزهای آینده گفت: نمی‌توان پیش‌بینی خاصی از وضعیت بازار سکه در روزهای آینده  داشت اما آنچه مسلم است این حباب بی‌سابقه یک مسئله جدی در بازار است که به نظر می‌رسد این تفاوت بی‌سابقه بیشتر از این نمی‌تواند ادامه پیدا کند.

3tdtqq6oqysjlv5qzrw2.jpg



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها